Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Αντιτίθενται στα σχέδια συρρίκνωσης οι τελωνειακοί

«Μπλόκο» στα τελωνεία βάζουν οι τελωνειακοί υπάλληλοι, που προχωρούν σε απεργιακές κινητοποιήσεις, διαμαρτυρόμενοι για οικονομικά και θεσμικά αιτήματα, αλλά και για τις αλλαγές στον τελωνειακό χάρτη, που προωθεί η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων.

Το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων αποφάσισε 48ωρη απεργία την Τρίτη 2 και την Τετάρτη 3 Απριλίου, και παράσταση διαμαρτυρία στην ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Οικονομικών, αλλά και πενθήμερη απεργία από τις 8 έως τις 12 Απριλίου, για το χρονικό διάστημα μετά τη λήξη του θεσμοθετημένου ωραρίου κάθε μονάδας, δηλαδή για την υπερωριακή απασχόληση. Στο διάστημα αυτό, κανένα αίτημα εργασιών δε θα εγκρίνεται και, αν εγκρίνεται, δε θα εκτελείται.
ΟΙ τελωνειακοί υπάλληλοι κάνουν λόγο για μια συντονισμένη και διαρκή επίθεση που δέχονται από τη σύσταση της ΑΑΔΕ, την οποία καταγγέλλουν για νομιμοποίηση της απλήρωτης εργασίας, καθώς δεν πληρώνει δεδουλευμένες αποζημιώσεις για υπερωρίες, Σάββατα, νυχτερινά και εξαιρέσιμα, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της 7ης Ένωσης Τελωνειακών Υπαλλήλων Ηπείρου, Κέρκυρας και Λευκάδας Πέτρος Λυκίδης.
Το κυριότερο, ωστόσο, ζήτημα, με προεκτάσεις και στη λειτουργία των τελωνείων και στον έλεγχο της αγοράς, έχει να κάνει με τις προωθούμενες αλλαγές στον «χάρτη» των τελωνείων, σε μια προσπάθεια να «προσαρμοστούν» στο μειωμένο προσωπικό. Αναλογικά με τις αντίστοιχες αλλαγές που έγιναν στις οικονομικές υπηρεσίες, οι τελωνειακοί υπάλληλοι κάνουν λόγο για ένα σχέδιο στο οποίο τα τελωνεία της περιφέρειας θα οδηγηθούν σε μαρασμό και κλείσιμο.
Σύμφωνα με τον κ. Λυκίδη, όλοι οι εκτελωνισμοί θα γίνονται μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με επιπτώσεις και στην λειτουργία των επιχειρήσεων εισαγωγών-εξαγωγών.
«Εμείς θα αντισταθούμε με κάθε τρόπο κατά της κατάργησης των Τελωνείων στην περιφέρεια και ελπίζουμε να το καταφέρουμε», σημείωσε, προσθέτοντας πως η διοίκηση της ΑΑΔΕ επιδιώκει να δημιουργήσει δύο Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα (ΤΕΚ), τα οποία, σύμφωνα με τους τελωνειακούς, οδηγούν σε ένα επικίνδυνα συγκεντρωτικό ελεγκτικό σύστημα.
Όπως ανέφερε ο κ. Λυκίδης, για έναν εκτελωνισμό από τα Γιάννενα προς την Αλβανία τα έγγραφα θα στέλνονται ηλεκτρονικά στην Αθήνα, με αποτέλεσμα καθυστερήσεις και όχι μόνο. «Τα Τελωνεία δεν είναι εφορίες. Ο εφοριακός κάνει έλεγχο εκ των υστέρων, ο τελωνειακός κάνει έλεγχο εκ των προτέρων. Έχουμε το φορτηγό, το ελέγχουμε, βλέπουμε τα εμπορεύματα. Άμα φύγει το φορτηγό, χάσαμε το παιχνίδι. Οι μεγάλες επιτυχίες των τελωνειακών με φυσικούς ελέγχους έγιναν, όχι με έλεγχο των παραστατικών. Καλά τα ηλεκτρονικά μέσα, αλλά χρειάζεται και ανθρώπινο δυναμικό. Την έλλειψη του ανθρώπινου δυναμικού πρέπει να την καλύψουμε με προσλήψεις, όχι να κλείσουμε τις υπηρεσίες. Αυτό δεν είναι λύση, γιατί οι μόνοι που θα βοηθηθούν είναι οι λαθρέμποροι», κατέληξε.

Σχετικά άρθρα

«Κοινωνική και εθνική υπόθεση» τα τελωνεία σε Δρυμάδες- Πόβλα

Υπό στενή εποπτεία η διαδικασία της απόσταξης

Γεωργία Χαλάτση

Με κανόνες και υπό την απειλή «τσουχτερών» προστίμων