Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Προαναγγελία εκπόνησης νέας μελέτης για τον πεζο-ποδηλατόδρομο

Ρεαλισμό και συνεννόηση για το ζήτημα της κατασκευής του πεζόδρομου –ποδηλατόδρομου περιμετρικά της λίμνης Παμβώτιδας ζητά ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, αναγνωρίζοντας ιδιοκτησίες, όπως άλλωστε πράττει και ο νέος νόμος.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε στο «ιστορικό» των παρεμβάσεων στην λίμνη, τονίζοντας πως απαιτείται ρεαλισμός με βάση τα πραγματικά δεδομένα.
«Όταν δε βλέπεις ρεαλιστικά τα πράγματα, θα βρεις εμπόδια», σημείωσε, κάνοντας γνωστό πως θα προχωρήσει σε προγραμματική σύμβαση με ερευνητική ομάδα του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου και με την Αρχιτεκτονική του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για το τι μέλλει γενέσθαι στη λίμνη, χωρίς πάντως να διευκρινίζει αν θα συμμετέχει σε αυτή και ο Δήμος Ιωαννιτών. «Θα είναι μια μελέτη, στην πραγματικότητα χρήσιμο εργαλείο, και σε πολλά σημεία θα μπούμε και μέσα στη λίμνη, με ξυλοκατασκευές, όπως γίνεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Αυτά τα “κομπλεξικά”, που μέχρι σήμερα κάποιοι διαδίδουν και λένε, δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα», σημείωσε, ενώ σε άλλο σημείο των δηλώσεών του ανέφερε πως «η αλήθεια είναι πως και ιδιοκτησία υπάρχει και θα βρούμε συνεννόηση να μας δώσουν ένα πλάτος, και εμείς θα κάνουμε τις παρεμβάσεις μας».
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση, επιβεβαίωσε πως δεν υπάρχουν πλέον τα 12 εκ. από το πρόγραμμα «Αντ. Τρίτσης», τα οποία προφανώς αξιοποιήθηκαν σε πιο προωθημένα έργα, αλλά υποστήριξε πως, εφόσον υπάρχει ώριμη μελέτη, με όλες τις αναγκαίες αδειοδοτήσεις, τα κονδύλια μπορούν να εξευρεθούν από ευρωπαϊκά προγράμματα και όχι μόνο.

Υποχρέωση η διασφάλιση του αδόμητου των 100 μέτρων

Μια ενδιαφέρουσα παράμετρος, που αφορά προφανώς και τα δεδομένα στην παραλίμνια περιοχή μετά τη νέα νομοθεσία, προκύπτει από την απάντηση του Ευρωπαίου επιτρόπου για το περιβάλλον, τους ωκεανούς και την αλιεία Βιργκίνιους Σινκεβίτσιους στον ευρωβουλευτή των Πρασίνων Πέτρο Κόκκαλη.
Ο κ. Κόκκαλης απεύθυνε ερώτημα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αν συμβαδίζει η ρύθμιση, που καταργεί το ελάχιστο αδόμητο όριο 30 μέτρων από τη γραμμή του αιγιαλού, επιτρέποντας την πλήρη «εμπορική» εκμετάλλευσή του, με το άρθρο 8 του Πρωτοκόλλου για την ολοκληρωμένη διαχείριση των παράκτιων ζωνών της Μεσογείου (2009/89/ΕΚ), το οποίο έχει κυρώσει η ΕΕ και δεσμεύει όλα τα κράτη μέλη, και σύμφωνα με το οποίο η παράκτια ζώνη δεν μπορεί να έχει πλάτος μικρότερο των 100 μέτρων.
Ο κ. Σινκεβίτσιους απάντησε ότι το πρωτόκολλο της σύμβασης της Βαρκελώνης για την ολοκληρωμένη διαχείριση των παράκτιων ζωνών της Μεσογείου παρέχει νομικό πλαίσιο για την ολοκληρωμένη διαχείριση των ζωνών. Το πρωτόκολλο απαιτεί τα εθνικά νομικά πλαίσια να εξασφαλίζουν την προστασία και τη βιώσιμη χρήση της παράκτιας ζώνης, η οποία δεν πρέπει να είναι μικρότερη των 100 μέτρων. Με την κύρωση του προαναφερθέντος πρωτοκόλλου, οι χώρες δεσμεύονται να μεταφέρουν τις νομικά δεσμευτικές διατάξεις τους στο εθνικό τους δίκαιο και να διασφαλίσουν τη συμμόρφωση και την επιβολή των εν λόγω διατάξεων. Παρά την ισχυρή ενθάρρυνση της Επιτροπής, η Ελλάδα δεν έχει ακόμη κυρώσει το συγκεκριμένο πρωτόκολλο.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης

«Ανεφάρμοστη» κατά την Περιφέρεια η ΚΥΑ για την επιδότηση ρεύματος