ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Να ωριμάσει και βλέπουμε…

Μια ιστορική αναδρομή στο εκκρεμές εδώ και μια 100ετία και πλέον αίτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου, αλλά και στις πολιτικοοικονομικές επιλογές στη χώρα, που έριξαν το βάρος στην ενίσχυση των οδικών αξόνων και όχι των πιο φθηνών και φιλοπεριβαλλοντικών μέσων μεταφοράς, με την ιστορία να επαναλαμβάνεται και σήμερα, αποτέλεσε το πρώτο μέρος της εκδήλωσης της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών».

Το παρών στην εκδήλωση με τίτλο «Η Ήπειρος θέλει τρένο, όχι εξορύξεις» έδωσαν, εκτός από μέλη και φίλους της παράταξης, οι υποψήφιοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ ξεχώρισε η παρουσία της Τατιάνας Καλογιάννη, στην οποία ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης Γιώργος Ζάψας έκανε ειδική μνεία στην αρχική του τοποθέτηση, αναφερόμενος στις ενέργειες της πρώην αντιπεριφερειάρχη για την ολοκλήρωση της μελέτης βιωσιμότητας για τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Αλβανία.
Ο κ. Ζάψας, ξεκινώντας τη συζήτηση, αναφέρθηκε στην ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου το 2020, με την οποία το αίτημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου διαβιβάστηκε στην πολιτική ηγεσία και τους φορείς, χαρακτηρίζοντάς την ιστορική. Παράλληλα, αναφέρθηκε στη «βόμβα» του πρωθυπουργού, που χαρακτήρισε το έργο «επιστημονικής φαντασίας».
«Αυτό μας απογοητεύει. Εμείς συνεχίζουμε να διεκδικούμε. Οι πολιτικές ηγεσίες θα αλλάζουν. Αυτό δεν είναι ένα έργο για τέσσερα χρόνια, είναι ένα έργο για μακριά…Το ζήτημα είναι να το ωριμάσουμε. Δε ζητήσαμε να το κατασκευάσουμε αύριο το πρωί. Είναι όμως ενθαρρυντικό και απορώ πως δεν ενημέρωσαν τον πρωθυπουργό οι υπουργοί του, ότι στο μεταξύ, από τον Φλεβάρη έχει ενταχθεί η ωρίμανση των μελετών, με υπογραφή του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών», σημείωσε ο κ. Ζάψας.
Στο πάγιο αίτημα της περιοχής για τη σιδηροδρομική σύνδεση αναφέρθηκε ο πρώην πρόεδρος του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ Χρίστος Παπαβρανούσης, σημειώνοντας πως ο ολοκληρωμένος σχεδιασμός της ανάπτυξης της Ηπείρου δεν μπορεί να μην περιλαμβάνει το τρένο. Αναφέρθηκε στα τεχνικά χαρακτηριστικά της σύνδεσης των Ιωαννίνων με την Καλαμπάκα και την Ηγουμενίτσα, αλλά και στην προκαταρκτική μελέτη για το τμήμα Ιωάννινα – Αντίρριο. «Αυτό είναι το όραμα του τόπου. Η άρση της απομόνωσης, η ισόρροπη ανάπτυξη, η υλοποίηση του συστήματος συνδυασμένων μεταφορών, η αξιοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, η δημιουργία ευκαιριών και θέσεων εργασίας», σημείωσε, απαντώντας θετικά στο ερώτημα που έθεσε, αν το όραμα αυτό εδράζεται σε επιστημονικά στοιχεία. Μάλιστα, έκανε λόγο για αποσπασματική μελέτη που κρίνει το έργο μη βιώσιμο, χωρίς να το εντάσσει στο εθνικό δίκτυο, επικρίνοντας πολιτικές δεσμεύεις ή, αντίθετα, αποδομήσεις του έργου.
Στα 150 χρόνια σιδηροδρομικών σχεδιασμών και ματαιώσεων αναφέρθηκε, κάνοντας μια κοινωνικό-πολιτική αναδρομή, ο νομικός και τέως περιφερειακός σύμβουλος Γιάννης Παπαδημητρίου, σημειώνοντας πως, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, ο σιδηρόδρομος απαξιώθηκε ως μέσο μεταφοράς β’ κατηγορίας.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Αντιπρόταση για επανασχεδιασμό του Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας

Επιμένει σε συζήτηση για την ατμοσφαιρική ρύπανση το «Κοινό των Ηπειρωτών»

Ηπειρωτικός Αγών