ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Από δύο «κουμπαράδες» η χρηματοδότηση για το Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας

Στα 23,5 εκατ. ευρώ ανέρχεται το κόστος κατασκευής του τμήματος της 2ης επαρχιακής οδού Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας, όπως προκύπτει από τη μελέτη, που έχει στα χέρια της η Περιφέρεια Ηπείρου και την έχει διαβιβάσει και στον Δήμο Βορείων Τζουμέρκων.

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης σε τηλεφωνική του επικοινωνία με τον Η.Α., η εκτίμηση για κόστος 15 εκατ. ευρώ, στην οποία είχε αναφερθεί ο ίδιος σε συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου τον περασμένο Μάρτιο, χαρακτηρίζοντας, μάλιστα, εκείνο το ποσό «ταβάνι», είχε γίνει πριν την παράδοση της τελικής μελέτης και ήταν ποσό χωρίς το εργολαβικό όφελος και το ΦΠΑ.
Το πιο ενδιαφέρον, ωστόσο, στοιχείο είναι πως το έργο θα χρηματοδοτηθεί από δύο πηγές. Μετά από συνεννόηση με κυβερνητικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες, συμφωνήθηκε τα 10 εκατ. ευρώ να προέλθουν από το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης, Υποδομών και Μεταφορών και τα υπόλοιπα 13,5 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, στο πλαίσιο πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργείου Εσωτερικών για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Και έτσι θα μείνει χώρος και για άλλα έργα, καθώς στο συγκεκριμένο πρόγραμμα μόνο η Περιφέρεια Ηπείρου έχει υποβάλει και άλλες προτάσεις, που ξεπερνούν τα 35 εκατ. ευρώ.

Θα δώσει αξία στον άξονα Ιόνια Οδός – Πηγάδια

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανακατασκευή του συγκεκριμένου τμήματος της 2ης επαρχιακής οδού έχει καταλυτική σημασία για την προσβασιμότητα στην περιοχή των Τζουμέρκων, καθώς ουσιαστικά θα είναι ο καταλύτης για την αξιοποίηση του υπό κατασκευή οδικού άξονα, που ενώνει την Ιόνια Οδό, από το ύψος του ανισόπεδου κόμβου Τερόβου, με τη 2η επαρχιακή οδό κοντά στα Πηγάδια.
Σύμφωνα με την εργασία με τίτλο «Μεταβολές στην προσβασιμότητα της περιοχής των Τζουμέρκων από έργα στο οδικό δίκτυο», που παρουσίασε ο γεωπόνος, Msc, PhD Γεώργιος Παναγιωτόπουλος στο 10ο Συνέδριο «Έρευνα και δράσεις για την αναγέννηση των ορεινών και απομονωμένων περιοχών» στο Μέτσοβο, ο νέος οδικός άξονας, που συνδέει τα Τζουμέρκα με την Ιόνια Οδό έχει μικρή επίδραση στην απομόνωση της περιοχής. «Το γεγονός οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη “εμποδίου” μετά το έργο, δηλαδή το δύσκολο τμήμα της Ε.Ο. Ιωαννίνων-Πραμάντων από τον οικισμό Καλέντζι μέχρι τη Γέφυρα της Πλάκας. Η αξία του συγκεκριμένου έργου στην προσβασιμότητα των Τζουμέρκων θα είναι πολύ μεγαλύτερη όταν θα βελτιωθεί και αυτό το τμήμα», σημειώνει ο κ. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος στην εργασία του συμπεριέλαβε δύο ακόμη έργα: τη σύνδεση του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό μέσω βελτίωσης ή/και επέκτασης της διαδρομής Κόμβος Αμμοτόπου – Ροδαυγή – Μονολίθι, και τη σύνδεση των Μελισσουργών με τα Θεοδώριανα μέσω σήραγγας. Αξιοσημείωτο είναι ότι και τα δύο αυτά έργα έχουν μεγαλύτερη επίδραση στη μείωση της απομόνωσης στην περιοχή, σε σχέση με τον συνδετήριο άξονα με την Ιόνια Οδό, κάτι, ωστόσο, που θα αλλάξει με την κατασκευή του τμήματος Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης

«Ανεφάρμοστη» κατά την Περιφέρεια η ΚΥΑ για την επιδότηση ρεύματος