ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Οι αντιδράσεις δεν «φρέναραν» τις εξετάσεις

Κανονικά πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα της «ελληνικής PISA» στα περισσότερα από 300 δημοτικά και 300 γυμνάσια της χώρας που είχαν προεπιλεγεί, παρά τις αντιδράσεις εκπαιδευτικών και γονέων, που κατάφεραν να τις ακυρώσουν σε κάποιες ελάχιστες περιπτώσεις.

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας αλλά και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είχαν εκφράσει εδώ και μήνες την αντίθεσή τους, κατηγορώντας το υπουργείο ότι αφενός μετατρέπει τα σχολεία σε εξεταστικά κέντρα, επιβαρύνοντας οικονομικά τις ελληνικές οικογένειες, αφετέρου ότι, μέσω εξετάσεων τέτοιου τύπου, οδηγεί στην κατηγοριοποίηση μαθητών, εκπαιδευτικών και σχολείων.
Η απεργία που προκήρυξαν οι Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, κρίθηκε παράνομη και καταχρηστική, μετά την προσφυγή του Υπουργείου Παιδείας. Ακολούθησε νέα κήρυξη στάσης εργασίας από την ΑΔΕΔΥ, την ώρα των εξετάσεων PISA, γεγονός που οδήγησε την ακύρωσή τους σε κάποια σχολεία, ενώ σε κάποια δεν προσήλθε το σύνολο των μαθητών, καθώς υπάρχουν αντιδράσεις και από την πλευρά των γονέων.
Οι εξετάσεις Pisa είναι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του δημοτικού και της Γ’ τάξης Γυμνασίου. Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ιωαννίνων, αλλά και την Ένωση Γονέων Ιωαννίνων, οι εξετάσεις αυτές οδηγούν σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης.
Τόσο η γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαίρη Μοσχίδου όσο και ο πλειοψηφών σύμβουλος της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Κώστας Μπόζιος κάλεσαν το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών, στην αναβάθμιση των σχολικών υποδομών και του εξοπλισμού, και μετά να προχωρήσει στην αξιολόγηση μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στο ίδιο μήκος κινήθηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Τάσος Τόκας, ο οποίος τόνισε ότι, όπως έχει αποδειχθεί σε όλες τις χώρες που εφαρμόστηκε, αυτή η τακτική λειτουργεί ως αυτοεκπληρούμενη προφητεία για αυτούς τους μαθητές και αντί να βοηθά στη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών, οξύνει τις ταξικές ανισότητες. «Οι διαγνωστικές εξετάσεις τύπου PISA, σε συνδυασμό με τη λεγόμενη “αξιολόγηση” και τις υπόλοιπες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, ιδιαίτερα των τελευταίων ετών, αποτελούν κομμάτια του ίδιου παζλ, της κατηγοριοποίησης σχολείων και μαθητών, της όξυνσης των κοινωνικών ανισοτήτων», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Για «αυταρχικό κατήφορο» κατηγόρησε την κυβέρνηση και ιδιαίτερα την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ο πρόεδρος του Ν.Τ. της ΑΔΕΔΥ Χρήστος Γρίβας, με αφορμή την νέα προσφυγή της υπουργού κατά κινητοποιήσεων, που έχουν προκηρύξει οι εκπαιδευτικοί.

Σχετικά άρθρα

Πρώτη και με διαφορά η ΔΑΚΕ στην ΕΛΜΕ Ιωαννίνων

Διαβεβαιώσεις για παρεμβάσεις στα σχολικά κτίρια

 «Κλεφτοπόλεμος» για την αξιολόγηση

Γεωργία Χαλάτση