ΟικονομίαΑίθουσα Σύνταξης

Φυσικό αέριο- Πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου για αύξηση των συνδέσεων

Θα έρθει τελικά το φυσικό αέριο σε υγροποιημένη μορφή στην Ήπειρο μέσω της Ρεβυθούσας, ωστόσο, όπως τουλάχιστον προβλέπει το σχέδιο της ΔΕΔΑ, οι συνδέσεις θα είναι περιορισμένες σε αριθμό.

Και μπορεί να υπάρχει μια αρχική ικανοποίηση μετά και τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις της ΔΕΔΑ ότι η Ήπειρος παραμένει στον σχεδιασμό, όμως στην ουσία μιλάμε για περιορισμένη χρήση, χωρίς μέχρι στιγμής να είναι απόλυτα σαφές αν αυτό οφείλεται σε αδυναμία επέκτασης του δικτύου ή σε έλλειψη ενδιαφέροντος.
Με αυτά που είναι γνωστά έως σήμερα, έως το 2024 η ΔΕΔΑ θα κατασκευάσει δίκτυο 150 χλμ. στην Ήπειρο και τροφοδοσία μπορεί να γίνει με υγροποιημένο φυσικό αέριο (ΥΦΑ) που θα μεταφέρεται στην Ήπειρο με φορτηγά, αξιοποιώντας τις νέες υποδομές που κατασκευάζει ο ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, όπου λειτουργούν οι εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αεριοποίησης. Η τεχνική υποδομή για τον εφοδιασμό φορτηγών με υγροποιημένο φυσικό αέριο στη Ρεβυθούσα είναι υπό κατασκευή και αναμένεται να ενταχθεί στο σύστημα στα τέλη του 2021.
Σύμφωνα με το πενταετές πρόγραμμα της ΔΕΔΑ, στον δήμο Ιωαννιτών προτείνεται η ανάπτυξη 119 χιλιομέτρων δικτύου χαμηλής πίεσης και σε αυτό το δίκτυο θα συνδεθούν 1.931 οικιακοί, 203 εμπορικοί και 10 βιομηχανικοί νέοι πελάτες.
Ζητούμενο πλέον αποτελεί η αύξηση των συνδέσεων αυτών, σύμφωνα και με το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, που συζήτησε το θέμα στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, το βράδυ της Δευτέρας.
Παρά τις διαφορές για τον καταλογισμό των ευθυνών σχετικά με τις καθυστερήσεις και την αδράνεια, με αποτέλεσμα ακόμη η Ήπειρος να μην τροφοδοτείται με φυσικό αέριο, τα μέλη της διοίκησης Επιμελητηρίου καλούν σε ένα «μέτωπο» διεκδίκησης, μαζί με όλους τους φορείς.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δημήτρης Δημητρίου, στην εισήγησή του, τόνισε πως πρέπει να στηριχθεί η διαδικασία τροφοδοσίας της Ηπείρου εν αρχή μέσω φορτηγίδων μεταφοράς, τροφοδοσίας και διανομής υγροποιημένου φυσικού αερίου, ωστόσο θα πρέπει ταυτόχρονα, συντεταγμένα και οργανωμένα να διεκδικηθεί σε συναντήσεις με την εταιρία και τα αρμόδια υπουργεία η αύξηση των ποσοτήτων για την κάλυψη των αναγκών της Ηπείρου.
Παράλληλα, εισηγήθηκε στο Δ.Σ να γίνουν άμεσα το επόμενο διάστημα όλες εκείνες οι ενέργειες για να μη μείνουμε εκτός σύνδεσης από τον αγωγό φυσικού αερίου Poseidon (Κήποι Έβρου- Θεσπρωτία), ο οποίος φαίνεται σε αυτή την φάση να κινείται με πολύ καλούς ρυθμούς και είναι η ευκαιρία να επωφεληθεί η περιοχή από αυτόν.
Τέλος, πρότεινε και εγκρίθηκε ομόφωνα να κινηθούν οι διαδικασίες για να εξεταστεί βάση συγκεκριμένου σχεδίου και μελέτης, ο τρόπος που θα μπορεί το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, με την περιφέρεια, τον δήμο, την Τράπεζα Ηπείρου και άλλους φορείς να δημιουργήσουν εταιρία ειδικού σκοπού, έτσι ώστε να μη μείνει η Ήπειρος και ειδικότερα ο νομός Ιωαννίνων για μια ακόμη φορά εκτός του χάρτη του φυσικού αερίου.
«Το θέμα του φυσικού αερίου εξαρτάται πρωτίστως από τις διακρατικές συμφωνίες, από τις εξαρτήσεις των χωρών και από τον γεωστρατηγικό χάρτη, ο οποίος προφανώς δε σχεδιάζεται από ένα Eπιμελητήριο. Παράλληλα, οι εταιρίες έχουν τη δική τους λογική και βέβαια την αναφέρουν σε όλες τις μελέτες τους ότι βασική προϋπόθεση για αυτούς είναι το προσδοκώμενο ενδιαφέρον της αγοράς, ενώ δε θα πρέπει να παραγνωρίσουμε πως διαφαίνεται ότι μεγάλο ενδιαφέρον τους είναι οι μεγάλες βιομηχανικές συνδέσεις καθώς και η ναυτιλία. Ωστόσο θα ήθελα όλοι μαζί να πράξουμε τα δέοντα προς πάσα κατεύθυνση να λειτουργήσουμε με ηπειρωτικό ενδιαφέρον και όχι μικροκομματικό, με συμφέρον για τους επιχειρηματίες και τους πολίτες και όχι με ωφελιμιστικά συμφέροντα, τα όποια θα αποφέρουν σε όσους το επιχειρήσουν πρόσκαιρα οφέλη», κατέληξε.
Στις προσπάθειες του για το θέμα και κατά την περίοδο που ήταν πρόεδρος αναφέρθηκε ο α’ αντιπρόεδρος Γιάννης Μήτσης, τονίζοντας την ανάγκη τροφοδοσίας των Ιωαννίνων με φυσικό αέριο και καλώντας τον πρόεδρο να αναλάβει το Επιμελητήριο «πρωταγωνιστικό ρόλο» σε αυτό το θέμα.
Τέλος, ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στην διοίκηση του Επιμελητηρίου Γρηγόρης Γκίκας σημείωσε την αξία του φυσικού αερίου ειδικά στις μεταφορές, προσθέτοντας πως θα έπρεπε το Επιμελητήριο και άλλοι τοπικοί φορείς, όπως ο δήμος, να έχουν ενημερώσει και να έχουν δώσει κίνητρα σε επιχειρήσεις και πολίτες, ώστε να υπάρχει ενδιαφέρον που θα προκαλέσει και το ενδιαφέρον των εταιριών να επενδύσουν στην τροφοδοσία της περιοχής.

Σχετικά άρθρα

Στο επίκεντρο τα «εργατικά χέρια» από τις Φιλιππίνες

Αντιτίθεται στα Τελωνειακά Ελεγκτικά Κέντρα το Επιμελητήριο Ιωαννίνων

Έναν χρόνο πίσω ο σχεδιασμός για το φυσικό αέριο