ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Περισσότερη… κανονικότητα με ανοιχτά σχολεία

Παρόμοια με τα Γυμνάσια και τα Λύκεια θα είναι τα προστατευτικά μέτρα στα δημοτικά σχολεία και στα νηπιαγωγεία, καθώς και στους βρεφονηπιακούς σταθμούς, που ανοίγουν από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου.

Οι μικρότεροι μαθητές θα πηγαίνουν σχολείο με τον ίδιο τρόπο με τους μεγαλύτερους: με αποστάσεις, τμήματα των 15 ατόμων, εκ περιτροπής διδασκαλία σε μεγαλύτερα τμήματα, διαφορετικά διαλείμματα και αντισηπτικά. Οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί καλούνται να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα εφόσον αυτό είναι εφικτό λόγω της ηλικίας των παιδιών.
Το σχολικό έτος θα παραταθεί για τα δημοτικά μέχρι τις 26 Ιουνίου και για τους παιδικούς σταθμούς –καλώς εχόντων των πραγμάτων– μέχρι τις 31 Ιουλίου.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δε θα λειτουργήσουν. Τα ειδικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα επαναλειτουργήσουν από την 1η Ιουνίου έως τις 12 Ιουνίου, ενώ τα ειδικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως και τις 26 Ιουνίου.
Για τις κατασκηνώσεις καθώς για τα ημερήσια camps, ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος είπε ότι έχει ζητηθεί άμεσα από την επιτροπή των ειδικών και ιδανικά εντός της εβδομάδας, να εισηγηθούν τις αποφάσεις τους, προκειμένου να αρχίσει η αντίστοιχη προετοιμασία.
Η επιτροπή των λοιμωξιολόγων αναμενόταν να αποφασίσει χθες για τον τρόπο λειτουργίας των ειδικών σχολείων, με τις ανακοινώσεις να γίνονται πιθανότατα εντός της εβδομάδας.

Έως 15 μαθητές ανά τάξη και αποστάσεις

Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα πρέπει να έχουν τον ίδιο προσανατολισμό.
Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε δύο υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.
Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων. Επίσης οι αίθουσες θα αερίζονται φυσικά.
Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία). Ειδικές οδηγίες του ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών.

Σχολαστικός καθαρισμός

Στις σχολικές αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά και προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα (κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού).
Όπως ανέφερε η κ. Κεραμέως, έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.
Όσον αφορά στους δημόσιους παιδικούς σταθμούς, ο Τάκης Θεοδωρικάκος ανέφερε ότι υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για την προμήθεια αντισηπτικών και των ειδών καθαριότητας από τους δήμους. Για την καθαριότητα των χώρων και εφόσον το υπάρχον προσωπικό δεν επαρκεί, δήλωσε ότι οι δήμοι έχουν τη δυνατότητα να προβούν, κατά παρέκκλιση όλων των διατάξεων, στην πρόσληψη έκτακτου προσωπικού με σύμβαση έως τεσσάρων μηνών.
Επίσης, σε έκτακτες καταστάσεις μπορεί να χρησιμοποιηθεί προσωπικό που εργαζόταν σε δομές που παραμένουν κλειστές, όπως είναι τα ΚΑΠΗ, μέχρι νεωτέρας.
Ερωτηθείς σχετικά για την καθαριότητα σχολείων, ο υπουργός Εσωτερικών είπε ότι «δώσαμε έκτακτη στήριξη δήμων 15 εκατ. ευρώ και θα εγκρίνουμε άλλα 75 εκατ. Έχει προβλεφθεί πλήρως όποια έκτακτη ανάγκη».

Εξ αποστάσεως διδασκαλία

Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή νοσεί.
Όπως και για τα γυμνάσια και τα λύκεια, έτσι και για τις εκπαιδευτικές δομές που ανοίγουν, υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

Πώς ελήφθη η απόφαση

Η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε αναλυτικά στους παράγοντες που έπαιξαν ρόλο στην τελική απόφαση για το άνοιγμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των σχολείων Ειδικής Αγωγής. Κυριότερος παράγοντας ήταν η ομόφωνη εισήγηση της Επιτροπής Αντιμετώπισης Εκτάκτων Συμβάντων Δημόσιας Υγείας από Λοιμογόνους Παράγοντες για επαναλειτουργία των εν λόγω σχολικών δομών. «Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία, σημείωσε η υπουργός.
«Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική», τόνισε η υπουργός και πρόσθεσε ότι τα μέτρα προστασίας και πρόληψης «τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας» και ότι «όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά». Τρίτος παράγοντας, ότι θα πρέπει να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο. «Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», τόνισε. Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.
Πέμπτον, τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε η υπουργός Παιδείας.
Τέλος, αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, η κ. Κεραμέως ανέφερε: «Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».

Έτοιμος δηλώνει ο ΟΚΠΑΠΑ

Έτοιμος για την επαναλειτουργία των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών δηλώνει ο Οργανισμός Κοινωνικής Προστασίας – Αλληλεγγύης και Προσχολικής Αγωγής (Ο.Κ.Π.Α.Π.Α.) του δήμου Ιωαννιτών.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, έχουν γίνει απολυμάνσεις σε όλους του σταθμούς καθώς και οι απαραίτητες εργασίες καθαριότητας, τόσο στο εσωτερικό των σταθμών όσο και στους εξωτερικούς αύλειους χώρους, όπου με την συνδρομή της υπηρεσίας Πρασίνου του δήμου Ιωαννιτών έγινε αποψίλωση των χόρτων.
Επίσης, κάνει γνωστό ότι από την Πέμπτη 28 Μαΐου θα επαναλειτουργήσει και το ΚΔΑΠ μεΑ του Ο.Κ.Π.Α.Π.Α., σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, τηρώντας τις οδηγίες του ΕΟΔΥ για τα μέτρα προστασίας.

Σχετικά άρθρα

Με σειρά προσέλευσης και φέτος οι εγγραφές με vouchers στους παιδικούς

Κενές θέσεις λόγω υπογεννητικότητας και ιδιωτικών δομών

Γεωργία Χαλάτση

Έως τις 12 Αυγούστου οι αιτήσεις για παιδικούς σταθμούς και ΚΔΑΠ