ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Ένα υπηρεσιακό ζήτημα, που έγινε ανθρωπιστικό

Σε μια ιδιότυπη κατάσταση «ομηρίας» βρίσκονται για περισσότερο από τρεις μήνες οι πέντε εργαζόμενοι της ΔΕΥΑΙ, μετά την ακύρωση της απόφασης της προηγούμενης διοίκησης για εθελούσια έξοδο, οδηγώντας το Σωματείο σε κινητοποιήσεις και σε αντιπαράθεση με τη νέα διοίκηση.

Από την πλευρά των εργαζομένων αφήνεται να εννοηθεί ότι δεν προχωρά στην επίλυση του ζητήματος η νέα διοίκηση, η οποία, από την άλλη πλευρά, επικαλείται αντικειμενική αδυναμία να λύσει οριστικά το θέμα.

«Καλούμε τη Διοίκηση της ΔΕΥΑΙ συναισθανόμενη της ευθύνης που φέρει να προχωρήσει τώρα στην επαναφορά των πέντε εργαζομένων στις θέσεις τους και ζητάμε από τις δημοτικές παρατάξεις μακριά από πολιτικές ή μικροπαραταξιακές επιδιώξεις να συμβάλλουν στην άμεση επίλυση του προβλήματος», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη διαμαρτυρία-καταγγελία.

Το Σωματείο εργαζομένων της ΔΕΥΑΙ καταγγέλλει ουσιαστικά με ανακοίνωσή του ότι μέχρι σήμερα δεν έχουν γίνει ουσιαστικές ενέργειες για την εργασιακή αποκατάσταση των συναδέλφων τους, ενώ ξεκίνησε κινητοποιήσεις, με αρχή την παράσταση διαμαρτυρίας κατά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου χθες το μεσημέρι.

Ο πρόεδρος του Σωματείου Αδαμάντιος Κάλτσας αναφέρθηκε στο ιστορικό της υπόθεσης, παραδεχόμενος ότι προφανώς υπήρχαν κενά στην αρχική απόφαση καθώς ελήφθη στις 30 Αυγούστου, εντός των περιορισμών λόγω εκλογών και την ημέρα ορκωμοσίας της σημερινής δημοτικής αρχής, γι’ αυτό άλλωστε προέκυψε και η ακύρωσή της από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.

«Η ΔΕΥΑΙ από τη στιγμή που ακυρώθηκε η απόφαση για το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου όφειλε, κατά την άποψή μας, την ίδια μέρα να επαναφέρει τους πέντε εργαζομένους στις θέσεις τις οποίες κατείχαν μέχρι εκείνη την ημέρα, ξεπερνώντας τα όποια τυπικά και διαδικαστικά θέματα είχαν δημιουργηθεί.

Όμως η ΔΕΥΑΙ, λειτουργώντας απρόθυμα και άβουλα το μόνο που έχει κάνει είναι να υποβάλλει ανούσια ερωτήματα σε αναρμόδια όργανα παίρνοντας τη μόνη μέχρι στιγμής απόφαση να δώσει σε νομικό σύμβουλο τη διερεύνηση της υπόθεσης χωρίς να έχουμε γνωμοδότηση ακόμη», αναφέρεται στην ανακοίνωση, με το Σωματείο να επισημαίνει ότι η στάση αυτή έχει σαν αποτέλεσμα να οδηγήσει τους πέντε εργαζομένους στην απόγνωση και την απελπισία.

Είναι ενδεικτικό ότι από την έκδοση της απόφασης ακύρωσης, οι ίδιοι προσέρχονται στην εργασία τους, ωστόσο, δεν φαίνονται ως εργαζόμενοι στο σύστημα, με δεδομένο πως είχαν υποβάλει τις παραιτήσεις τους μετά την αρχική απόφαση ένταξής τους στο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου της επιχείρησης. Αυτό σημαίνει ότι δεν τους καταβάλλονται ούτε μισθοί, ούτε εργοδοτικές εισφορές και βρίσκονται κυριολεκτικά «στον αέρα».

«Είναι συνάδελφοι που έχουν προβλήματα υγείας, δεν μπορούν να συντηρήσουν τις οικογένειές τους, ξεφεύγουμε δηλαδή από τα υπηρεσιακά ζητήματα και μπαίνουμε σε ανθρωπιστικά», σημείωσε ο κ. Κάλτσας.

Ζητώντας την αποκατάσταση του εργασιακού βίου των πέντε συναδέλφων τους, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις λόγω των ημερών, ωστόσο, μετά την Πρωτοχρονιά και ανάλογα με τη στάση που θα κρατήσει η διοίκηση, θα εξετάσει τις επόμενες κινήσεις της.

«Δεν υπάρχει δεδικασμένο»

Απάντηση στην καταγγελία των εργαζομένων δίνει με ανακοίνωση της και η διοίκηση της ΔΕΥΑΙ, απορρίπτοντας ουσιαστικά τον ισχυρισμό των εργαζομένων πως «υποβάλλει ανούσια ερωτήματα σε αναρμόδια όργανα», όπως ανέφερε και ο κ. Κάλτσας, και εκφράζει παράλληλα την έκπληξή της πως από την καταγγελία των εργαζομένων «παραλείπεται η αποκλειστική ευθύνη της προηγούμενης διοίκησης η οποία την τελευταία ημέρα της θητείας της πήρε μη σύννομες αποφάσεις».

Όπως αναφέρεται στην απάντηση, «η παρούσα Διοίκηση κατέβαλε και καταβάλει κάθε προσπάθεια για την αποκατάσταση των εργαζομένων υποβάλλοντας όχι «ανούσια» αλλά ουσιαστικά ερωτήματα για το πώς (και όχι για το «αν») θα επιστρέψουν στην υπηρεσία, όχι σε «αναρμόδια» όργανα αλλά στα πλέον αρμόδια όργανα (υπουργεία Εσωτερικών και Εργασίας, ΟΑΕΔ, νομική υπηρεσία της Ένωσης των ΔΕΥΑ και φυσικά σε νομική σύμβουλο). Η καθυστέρηση στη λύση του προβλήματος δεν οφείλεται σε «τυπικά και διαδικαστικά» θέματα αλλά στο γεγονός ότι το πρόβλημα φαίνεται να είναι άγνωστο σε όλες τις υπηρεσίες, χωρίς κάποιο δεδικασμένο. Η όποια απόφαση πρέπει να είναι απολύτως τεκμηριωμένη, ώστε να διασφαλίζεται η νομιμότητα όλων των διαδικασιών».

Σχετικά άρθρα

Σε πλήρη λειτουργία από τον Ιούνιο ο νέος βιολογικός

Δύο μελέτες για τον ποιοτικό έλεγχο του πόσιμου νερού

Ξεκινά η εγκατάσταση 11.900 «έξυπνων» υδρομέτρων