Αίθουσα ΣύνταξηςΑπόψειςΕπικαιρότητα

4ο Γενικό Λύκειο VS παντός υπεύθυνου: η πραγματική εικόνα του σχολείου

Απάντηση του Συλλόγου Διδασκόντων 4ου ΓΕΛ, του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και του 15μελούς μαθητικού συμβουλίου στο άρθρο του Ηπειρωτικού Αγώνα με τίτλο: «4ο Λύκειο VS 7ου Λυκείου: το χρονικό ενός προαναγγελθέντος βανδαλισμού;»

Με αφορμή τα υποτιμητικά,  προκλητικά και προσβλητικά σχόλια για το σχολείο μας,   που δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ,   ο σύλλογος διδασκόντων του 4ου ΓΕΛ σε κοινή συνεδρίαση με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων και το 15μελες μαθητικό συμβούλιο,   ύστερα από εκτενή συζήτηση και έντονο προβληματισμό για την σκοπιμότητα αυτού του δημοσιεύματος,   έχουμε να δηλώσουμε τα παρακάτω  απαντώντας σε κάθε παράγραφο, σε κάθε υπονοούμενο,   παρανοούμενο και κακώς νοούμενο.  Τιμάμε την ιστορία του σχολείου μας και νιώθουμε περήφανοι που  υπηρετούμε σ’ αυτό,   αισθανόμενοι το  χρέος και την ευθύνη για την συνεχή  προσφορά του στην εκπαίδευση και στην τοπική κοινωνία. Η «νοσταλγική» εικόνα του 4ου ΓΕΛ με τους επίλεκτους μαθητές,  τους εξαίρετους καθηγητές και την υποδειγματική λειτουργία που η αρθρογάφος συντηρεί και επικαλείται κάποιες δεκαετίες μετά… έχει διαφοροποιηθεί, καθως το σχολείο φιλοξενεί  πλέον όλα τα παιδιά της γιαννιώτικης κοινωνίας. Παιδιά  με ξεχωριστές ανάγκες και συμπεριφορές,  παιδιά με διαβαθμίσεις  σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις τους και το ταλέντο τους,  παιδιά που προσπαθούν να διαχειριστούν  τα προβλήματα και τις προκλήσεις της εποχής. Το εκπαιδευτικό προσωπικό με επιμονή,  συνέπεια,  υπευθυνότητα,  ευαισθησία και επαγγελματισμό, αγωνίζεται καθημερινά με την ευαίσθητη και δύσκολη αυτή ηλικία,   ώστε να συνδυάσει τη μάθηση με τη σωστή αγωγή και την εξασφάλιση ψυχικής υγείας.

ΣΤΟΧΟΣ μας είναι να έχουμε χαρούμενα παιδιά,  να καλλιεργήσουμε τη συνύπαρξη,  το σεβασμό,  τη μάθηση,   την επιτυχία ΟΛΩΝ των μαθητών,   κάνοντας τον αδύναμο δυνατότερο και τον καλό καλύτερο. ΔΕΝ προσδοκάμε να πάρουμε τον τίτλο του κολεγίου, ούτε να προσελκύσουμε τους επίλεκτους μαθητές της πόλης. Νοιαζόμαστε για υγιείς μαθητές, σεβόμενοι τις ανησυχίες τους και κατανοώντας τις εφηβικές παρορμήσεις.

Σε ό,τι αφορά  τη συνύπαρξή μας με το γειτονικό 7ο ΓΕΛ έχουμε να δηλώσουμε ότι έχουμε άριστες σχέσεις σε επίπεδο διοίκησης,  εκπαιδευτικών και μαθητών. Αρκετοί καθηγητές διδάσκουν και στα δύο σχολεία (καταρρίπτοντας τη διάθεση του δημοσιεύματος να μεροληπτήσει υπέρ του 7ου ΓΕΛ ) και υπάρχει καθημερινή επικοινωνία (φιλική και επαγγελματική) μεταξύ των μελών των δύο σχολικών κοινοτήτων.  Σε μία σχολική κοινότητα με  εφήβους θα ήταν αφύσικο να μην υπάρχουν αρκετές φορές ενέργειες και πράξεις που ταιριάζουν στην ηλικία τους, αυτές που εσείς χαρακτηρίζετε ως “σκανδαλιές και χαριτωμενιές”, άλλα και κάποιες φορές παραβατικές, οι οποίες αντιμετωπίζονται και λύνονται ενδοσχολικά,  χωρίς την παρέμβαση εξωγενών και  άσχετων παραγόντων,  που στερούνται ψυχοπαιδαγωγικών γνώσεων και μόνο αναστάτωση και επιδείνωση μπορούν να προκαλέσουν.

Μας είναι  δύσκολο να κατανοήσουμε την ιδιαίτερη ευαισθησία της αρθρογράφου για τα συνθήματα που ΚΑΚΩΣ γράφτηκαν στους τοίχους του 7ου ΓΕΛ,   τη στιγμή που και το δικό μας σχολείο είναι “ζωγραφισμένο” αλλά και πολλά σημεία της πόλης (μνημεία,  δημόσια κτίρια κλπ). Αναρωτιόμαστε γιατί στη δίνη των τεράστιων σε κόστος ζημιών και βανδαλισμών σε πολλά σχολεία της πόλης, επιλεκτικά  ασχολείστε με  το δικό μας σχολείο;

Είμαστε απολύτως σύμφωνοι και προτρέπουμε οποιονδήποτε έχει στοιχεία πρόκλησης ζημιών-βανδαλισμών σε δημόσια κτίρια,   να τα καταθέτει στις αρμόδιες υπηρεσίες επωνύμως με σοβαρότητα και υπευθυνότητα προκειμένου να αποκαλυφθούν και να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι.

Εκφράζουμε τη λύπη μας, το θυμό μας  και την αγανάκτησή μας για την στοχοποίηση του σχολείου μας,  το στιγματισμό των 261 μαθητών μας και των οικογενειών τους,   καθώς και της διεύθυνσης του σχολείου και των εκπαιδευτικών που κατά τα γραφόμενα ως επόπτες της σχολικής ζωής  “προστατεύουμε και επιβραβεύουμε τους δράστες”.

Πιστεύουμε ότι τέτοια συκοφαντικά,   ατεκμηρίωτα και εμπαθή δημοσιεύματα δε βοηθούν και δεν προσφέρουν καμία υπηρεσία στην εκπαιδευτική διαδικασία,   αντιθέτως  θεωρούμε ότι είναι πολύ επικίνδυνα για δημιουργία κλίματος αντιπαλότητας και εχθρότητας μεταξύ των δύο σχολείων,   τα οποία μέχρι σήμερα πορεύονται χωρίς να έχουν εκφραστεί εκατέρωθεν προβλήματα.  Λυπούμαστε που στα πλαίσια της δημοσιογραφικής έρευνας και της ενασχόλησής σας με το  θέμα αυτό,  δεν επικοινωνήσατε μαζί μας  (ούτε με την διεύθυνση του άλλου σχολείου),  προκειμένου να γίνει μία εμπεριστατωμένη προσέγγιση και να  αποφευχθούν τυχόν αστοχίες.

Καθιστώντας τη θέση μας ΜΟΝΟΔΡΟΜΟ και μη έχοντας άλλο τρόπο αντίδρασης,  οφείλουμε να ενημερώσουμε: α)τους αξιότιμους αναγνώστες της εφημερίδας σας για την ορθή εικόνα των γεγονότων και β) να διδάξουμε στους  μαθητές μας  για τους τρόπους προφύλαξης από τα fake news και τη μονομερή αρθρογράφηση.

Παρακαλούμε θερμά,  γνωρίζοντας ότι σέβεστε το λειτούργημά σας και τους κανόνες δημοσιογραφικής δεοντολογίας,   να δημοσιευθεί η απάντησή μας αυτούσια  σε αντίστοιχη στήλη της εφημερίδας σας.

Ευχαριστούμε

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ 4ου ΓΕΛ

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

15 ΜΕΛΕΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Ακολουθούν φωτογραφίες  από καλλιτεχνικές δημιουργίες των μαθητών του 4ου ΓΕΛ στον εσωτερικό χώρο του σχολείου μας, καθώς ο εξωτερικός «βανδαλίζεται» κατά τον ίδιο τρόπο με το γειτονικό σχολείο.

————————————————————————————————————————————————————————-

Σχόλιο Η.Α.: Ο Ηπειρωτικός Αγών συστηματικά και διαχρονικά στηλιτεύει με εκτενή αρθρογραφία του όλους τους βανδαλισμούς δημοσίων κτηρίων και χώρων της πόλης (1ου Δημοτικού Σχολείου, 1ου Γυμνασίου, Εβραϊκού Νεκροταφείου, Τράπεζας της Ελλάδος, Αρχοντικού Πυρσινέλλα, Παπαζόγλειου Υφαντικής Σχολής κ.ο.κ.). Όποιος διαβάζει την εφημερίδα, το γνωρίζει.

Το άρθρο της Τιτίκας Τζάλλα προέκυψε από τον πολύ πρόσφατο βανδαλισμό του 7ου ΓΕΛ με το 4ο ΓΕΛ να αναγράφεται σχεδόν σε κάθε μουντζούρα και σε διάφορα χρώματα και πάλι δεν θεώρησε δεδομένο τον δράστη. Με εξαίρεση την τοπική ομάδα που συχνά πυκνά συναντάμε σε μουντζούρες σχεδόν σε όλους τους δημόσιους χώρους της πόλης (φαινόμενο που επίσης καταδικάζει με συχνό σχολιασμό του ο Ηπειρωτικός Αγών), σε κανένα άλλο κτήριο δεν έχουμε να δει να επαναλαμβάνεται συνεχόμενα το ίδιο σύνθημα – με εξαίρεση το 7ο ΓΕΛ.

Κολέγιο δεν αποκαλούσαν οι σύγχρονοί του το 4ο Λύκειο, γιατί είχε μαθητές και μαθήτριες από συγκεκριμένα κοινωνικά στρώματα και μορφωτικά επίπεδα (που δεν είχε). Κάθε άλλο. Οι λόγοι του επαινετικού χαρακτηρισμού περιγράφονται με σαφήνεια στο άρθρο.

Για τα τακτικά επεισόδια που αφορούν τη συχνή και μονομερή ρίψη αυγών σε βάρος μαθητών και μαθητριών του 7ου ΓΕΛ, συνοδεία βρισιών, γνωρίζαμε από την αρχή της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, όπως αναφέρεται και στο άρθρο, ωστόσο κανέναν δημόσιο σχολιασμό δεν κάναμε, εκτιμώντας ότι το ζήτημα θα εκτονωθεί και θα επιλυθεί ενδοσχολικά. Μέχρι που ο βανδαλισμός του 7ου ΓΕΛ απέδειξε ότι μάλλον χρειάζεται η παρέμβαση τρίτων, όποιος κι αν είναι ο δράστης.

Τέλος, το κείμενο είναι άρθρο γνώμης και όχι ρεπορτάζ. Υπάρχει ειδοποιός διαφορά, την οποία ελπίζουμε επίσης να διδαχθούν οι μαθητές και μαθήτριες του 4ου ΓΕΛ Ιωαννίνων. Και του 7ου.

Σχετικά άρθρα

«Δε θα μείνουμε με σταυρωμένα χέρια»

Περισσεύουν οι διαπιστώσεις, ατολμία για λύσεις

Οικονομική «αφαίμαξη» προκαλούν οι βανδαλισμοί

Ηπειρωτικός Αγών