ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Μπαίνουμε και στα ποδηλατικά διευρωπαϊκά δίκτυα

Στην «εκκίνηση» για το ελληνικό τμήμα της ευρωπαϊκής ποδηλατικής διαδρομής Eurovelo βρίσκεται γεωγραφικά, αλλά και σε επίπεδο υποδομών, η Ήπειρος, με το φιλόδοξο, πρώτο μέρος του σχεδιασμού, να αναμένει τη σχετική πρόσκληση του Ταμείου Ανάκαμψης, τις αμέσως επόμενες ημέρες.

Πρόκειται για μια ποδηλατική διαδρομή από την Πρέβεζα έως τα όρια του νομού με τη Θεσπρωτία, σε πρώτη φάση, που θα αποτελεί μέρος του ελληνικού τμήματος του Eurovelo.
Το Eurovelo αποτελεί το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών, με μια σειρά εναλλακτικών διαδρομών, γεωγραφικών και θεματικών, που συνδέουν πολλές χώρες τις Ευρώπης. Από τα 70.000 χλμ του συνολικού μήκους, έχουν ήδη κατασκευαστεί περισσότερα από 45.000 χλμ. Οι διαδρομές αυτές συγκροτούνται από υφιστάμενους αγροτικούς ή τοπικού χαρακτήρα δρόμους χαμηλού φόρτου και ταχυτήτων, καθώς και από τμήματα που κατασκευάστηκαν εξ’ αρχής, αποκλειστικά για ποδηλατικό τουρισμό. Διαδρομές EuroVelo με εγκεκριμένη από τον επίσημο φορέα (National Eurovelo Coordinator) σηματοδότηση συναντά κάποιος σήμερα σε χώρες όπως η Αυστρία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Σερβία, η Σλοβακία, η Ελβετία και το Ενωμένο Βασίλειο, η Τσεχία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Νορβηγία, το Βέλγιο, η Ολλανδία και άλλες.
Πρόσφατα, σε εθνικό επίπεδο, η Διεύθυνση Μελετών και Έργων Αστικών Αναπλάσεων της Γενικής Διεύθυνσης Πολεοδομίας του υπουργείου Περιβάλλοντος έχει ήδη δημοπρατήσει την υπηρεσία «Υπηρεσίες υλοποίησης Διαδρομής 1 & 2 του εθνικού δικτύου Eurovelo και δράσεις επικοινωνίας, παρουσίασης και προώθησης του δικτύου με χρηματοδότηση μέσω του “Πράσινου Ταμείου”». Μάλιστα, η μελέτη που αφορά την Πρέβεζα και η οποία προέκυψε έπειτα από τη συνεργασία του αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας, με αρμοδιότητες Τουρισμού Στράτου Ιωάννου και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, είναι η πρώτη σε ό,τι αφορά το κομμάτι της χώρας μας στο δίκτυο.
Συμφωνα με τον κ. Ιωάννου, στόχος είναι να κατασκευαστεί ένας σύγχρονος ποδηλατόδρομος και, ταυτόχρονα, να δώσει προστιθέμενη αξία στο εναλλακτικό, ποδηλατικό τουρισμό, που αποτελεί το 15% του τουρισμού.
Η καινοτομία της μελέτης, που πλέον έχει παραληφθεί από την Περιφέρεια Ηπείρου και απομένει μια συνοδή οικονομοτεχνική μελέτη, που θα είναι έτοιμη σε λίγες ημέρες, είναι ότι πέρα από την κεντρική διαδρομή, περιλαμβάνει εναλλακτικές διαδρομές προς τις Πηγές Αχέροντα, την Αρχαία Νικόπολη και φυσικά το παραλιακό μέτωπο, προς Μύτικα, Αμμουδιά κ.λπ. Μάλιστα, συνδυάζεται και με την κατασκευή της γέφυρας, που πρόσφατα δημοπρατήθηκε από την Περιφέρεια Ηπείρου με 700.000 ευρώ και συνδέει την Αμμουδιά με την Βαλανιδόραχη.
«Είναι ένα πολύ σημαντικό έργο, εφόσον ενταχθεί, γιατί θα δώσει μεγάλη ώθηση στον ποδηλατικό και εναλλακτικό τουρισμό, που είναι το 15% του τουρισμού. Είναι ένα πολύ μεγάλο και σημαντικό έργο, που θα δώσει προστιθέμενη αξία στον τουρισμό», σημείωσε ο κ. Ιωάννου, προσθέτοντας πως ο προϋπολογισμός του έργου, σύμφωνα με τη μελέτη, ανέρχεται σε 8,5 εκ. ευρώ.
Η ποδηλατική διαδρομή αναμένεται να επεκταθεί και στον νομό της Θεσπρωτίας και ήδη ο αντιπεριφερειάρχης Θωμάς Πιτούλης και ο δήμος Ηγουμενίτσας κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση. Μάλιστα, και εκεί θα αναζητηθούν εναλλακτικές διαδρομές, που θα συνδέουν δημοφιλείς προορισμούς, όπως οι Πάργα, τα Σύβοτα, η Πλαταριά και άλλα. «Θα το δέσουμε όλο, δε θα μείνουμε μόνο στον νομό Πρέβεζας», κατέληξε ο κ. Ιωάννου.

Σχετικά άρθρα

Ρότα για την UNESCO έβαλε και η αρχαία Νικόπολη

Πρόκληση η είσοδος των ποδηλάτων στο κέντρο

Γεωργία Χαλάτση

Μεγάλες προσδοκίες από την Ποδηλατική Ιόνια Διαδρομή