Ιστορίες

Το γιαούρτι στο μουστάκι σου, μωρό μου

Ο Νίκος Αλμπανόπουλος κάνει μια περιήγηση στις πορνογραφικές ταινίες των ελληνικών κινηματογράφων 45 χρόνια πριν.

Ανακαλύπτω την κατάταξη με τα εισιτήρια που έκαναν σε Αθήνα – Πειραιά οι ξένες ταινίες το Δ’ τρίμηνο του 1975. Τη σχετική σελίδα από το κλαδικό περιοδικό Θεάματα είχε φυλάξει ο πατέρας μου. Ως μηχανικός προβολής, ήταν συνδρομητής.

Τα στοιχεία: Στις ταινίες που είχε διανείμει η εταιρία Καραγιάννης – Καρατζόπουλος προηγούνται οι «Προγαμιαίες ανωμαλίες» (73.975 εισιτήρια) με δεύτερες τις πιο συμβατικές «Σεξοπονηριές» (23.030). Πιο κάτω βρίσκονται το «Φλογισμένο κορμί της Μαλίτσια», «Ο άνδρας είναι πολυγαμικόν ζώον» (με δύο ν τελικά), η «Βρώμικη κυρία» (προφανώς, ούτε αυτή μονογαμικόν ζώον) και η ανεπανάληπτη «Ο Φλες Γκόρντον 069 εναντίον του πλανήτη Πορνό». Συνολικά, στις 16 ταινίες της εταιρίας εκείνο το τρίμηνο, οι 6 ήταν πορνογραφικές αλλά είχαν κόψει το 58% των εισιτηρίων!

Στη θυγατρική Ι. Καρατζόπουλος και σία, ήταν οι δύο στις δύο: «Η ανατομία της ερωτικής πράξεως», top των top στα εισιτήρια (135.291) και «Το σεξ πάνω στη ρόδα» (το μυαλό μου πάει αυτόματα σε ένα ζευγάρι ακροβάτες).

Στις 21 ταινίες της Σπέντζος Φιλμ, οι 15. Τα ¾ της συνολικής διανομής και τα ⅘ των εισιτηρίων! Πρώτη η «Σεξομανία ανήλικων κοριτσιών» με 53.068 εισιτήρια. Ακολουθούν τα «Σεξουαλικά μυστικά των παντρεμένων», «Οι Εύες και οι μοιχείες τους», «Είμαι μια νυμφομανής», «Κολασμένο τρίο», «Σεξ σέρβις κατ’ οίκον», «7 υπέροχες διεστραμμένες» (χρυσή παρέα για ήρεμες διακοπές), «Ο ερωτιάρης γαλατάς» (μμμμμμ’ ανάβει το γιαούρτι στο μουστάκι σου), «Σέξι χήρα… γιαγιά… ετών 29», «Νύχτες έρωτος για τρεις» (υπέροχη γενική) και άλλες.

Στην εταιρία Δαμασκηνός – Μιχαηλίδης τουλάχιστον οι 6 στις 25 (ίσως περισσότερες, καθώς μερικοί τίτλοι είναι διφορούμενοι). Εδώ σαρώνει εισπρακτικά «Η Τζούλια και οι άνδρες της» (86.212 εισιτήρια) και ακολουθούν πιο κάτω το «Κατάστημα σεξ», «Ο εραστής της μητέρας μου» (ψύχραιμο), «H κυρία με τας καμέλιας έτος 2000», «Μεσάνυχτα, ο κύκλος των απολαύσεων» και οι «Τολμηρές ιστορίες» του Βαλέριαν Μπόροβτσικ. Για την ιστορία, στην κορυφή της εταιρίας ήταν ο «Εξορκιστής» με 90.650 εισιτήρια.

Με δυο λόγια (συνυπολογίζοντας και την Columbia – Fox που ήταν πιο mainstream στις επιλογές της) σχεδόν οι τέσσερις στις δέκα ξένες ταινίες εκείνο το τρίμηνο στους κινηματογράφους ήταν πορνό, με τα εισιτήρια της κατηγορίας ακόμα πιο ψηλά, κοντά στο 50% του συνόλου. Βογκούσαν, λέμε, οθόνες και καρέκλες! Αναπάντεχο; Απολύτως φυσιολογικό. Μιλάμε για το 1975. Προ βιντεοκασέτας, προ ίντερνετ, προ πολυτέλειας του ιδιωτικού χώρου. Ο κόσμος και τότε, όπως και τώρα, ήθελε να δει σεξ. Όσο για τους μηχανικούς προβολής -τώρα συνειδητοποιώ πόσο σεξ είχαν παρακολουθήσει από εκείνο το μικρό παράθυρο της καμπίνας! Θα γύριζαν κάθε νύχτα στις γυναίκες τους ταύροι.

Τα σινεμά τη δεκαετία του ‘70 ήταν ναοί ικανοποίησης, ερωτισμού, ανακούφισης, εκπαίδευσης στον έρωτα και αναπόφευκτα, σε πολλές περιπτώσεις, διάχυσης αρνητικών στερεότυπων και παραπληροφόρησης. Αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν η κοινωνία ξορκίζει αντί να αναλαμβάνει η ίδια να μιλήσει ανοιχτά, ιδίως στα παιδιά (αλλά όχι μόνο), για αυτό το βασικό κομμάτι της ζωής. Όσο για τους κατ’ επάγγελμα εξορκιστές, ας έχουν υπόψη ότι ξέρουμε: Οι αθηναϊκοί κινηματογράφοι το 1975 δεν γέμιζαν ασφυκτικά μόνο από τους άλλους. Εκεί ήταν κι αυτοί χωμένοι, να παίρνουν μάτι τη φλογερή Μαλίτσια.

Δικαίως. Δείτε τη Λάουρα Αντονέλι που την ενσάρκωνε.