Αίθουσα ΣύνταξηςΟικονομία

Κρατιέται όρθια, παρά τις δυσκολίες η ΖΟΙΝΟΣ Α.Ε.

«Ανάσα» δίνουν στη Συνεταιριστική Οινοποιία Ηπείρου ΖΟΙΝΟΣ ΑΕ η κερδοφορία των προηγούμενων ετών, οι πωλήσεις μέσω των σούπερ μάρκετ και οι εξαγωγές στον Καναδά, με την πανδημία βέβαια να έχει επηρεάσει σημαντικά την εταιρεία όπως και το σύνολο του ελληνικού αλλά και ευρωπαϊκού αμπελοοινικού κλάδου.

Παρά τα προβλήματα, η εταιρία δεν έχει αναστείλει το επενδυτικό της πρόγραμμα και ήδη έχει ολοκληρώσει τη νέα γραμμή εμφιάλωσης τσίπουρου, μεγαλύτερης δυναμικότητας και ταχύτητας, ενώ με πιο αργά βήματα προχωρά η επένδυση που αφορά το οινοποιείο στη Βιομηχανική Περιοχή. «Δε θέλουμε να αναστείλουμε το πρόγραμμα, γιατί η επιχείρηση είχε μια δυναμική και μια αύξηση. Με δεδομένο πως η μόνη πηγή πώλησης είναι τα σούπερ μάρκετ, στα αποστάγματα έχει κρατηθεί κάπως η κατανάλωση. Έχουμε και μια καλή εξαγωγή ενός κωδικού στον Καναδά και είναι μια ανάσα για να βρισκόμαστε όρθιοι», σημείωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Βαγγέλης Αργύρης.

Η επιχείρηση δεν έχει αναστείλει ούτε τις δραστηριότητές της και είναι διστακτική ως προς την αναστολή του προσωπικού, καθώς υπήρχε μια μικρή κινητικότητα στα τέλη Ιανουαρίου σε ό,τι αφορά παραγγελίες για την επόμενη περίοδο, ειδικά από τουριστικές περιοχές. Το αν αυτό συνεχιστεί, θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας. «Φαίνεται πως όλοι έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στο άνοιγμα του τουρισμού», σημείωσε ο κ. Αργύρης προσθέτοντας πως οι οικονομικές συνέπειες αυτού του «πολέμου» θα φανούν στη συνέχεια. «Τις απώλειες τις μετράμε μετά τον πόλεμο και αυτό που έρχεται εκτιμώ ότι θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Τώρα φυσικά προέχουν οι ανθρώπινες ζωές, αλλά αυτό που έρχεται θα είναι πολύ δύσκολο στην αντιμετώπισή του», εκτίμησε.

Αφορμή για τις δηλώσεις του κ. Αργύρη ήταν η κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, με την πτώση της κατανάλωσης να έχει οδηγήσει σε μια τεράστια αύξηση των αποθεμάτων, λίγους μήνες πριν τον τρύγο. «Την άνοιξη γίνεται το 40% και πάνω των πωλήσεων για το ελληνικό κρασί. Ξεκινήσαμε την καλλιεργητική φροντίδα στα αμπέλια και σε λίγους μήνες πάμε στον τρύγο με γεμάτες δεξαμενές, άρα θα διπλώσει το κακό», σημείωσε ο κ. Αργύρης αναφερόμενος στα αιτήματα του κλάδου για τη λήψη μέτρων σε εθνικό αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο, αφού τα ίδια προβλήματα αντιμετωπίζουν και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

«Είναι μόνο ο κλάδος ο δικός μας βέβαια που έχει πρόβλημα; Σαφώς όχι. Χτυπάμε το καμπανάκι, αλλά ποιος θα ακούσει και όποιος ακούσει, τι θα κάνει; Χτυπάμε το καμπανάκι για την ΕΕ, που πρέπει συνολικά να αντιμετωπίσει το θέμα της αμπελουργίας», τόνισε.

Τα μέτρα που προτείνει ο κλάδος αφορούν την ένταξη της αμπελοκαλλιέργειας στο μέτρο 21 του ΠΑΑ, τη διενέργεια μιας πρώτης φάσης της απόσταξης κρίσης πριν από το καλοκαίρι, την επίσπευση των αναγγελιών για τον πράσινο τρύγο, την ενίσχυση της αποθεματοποίησης οίνων, την εξάντληση των δυνατοτήτων προσαρμογής των προγραμμάτων στήριξης στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και ιδιαίτερα αυτές των αγορών όταν ανοίξουν και τη διευκόλυνση των οινοποιείων με δάνεια μειωμένης εγγυοδοσίας και άλλα εργαλεία που αυτό το διάστημα προβλέπονται πρέπει να περιληφθούν.

«Αυτό που ζητάμε, όπως όλοι, είναι οικονομικά μέτρα τουλάχιστον για να μην κλείσουν οι επιχειρήσεις. Μέτρα ώστε να μη χαθεί ο κλάδος και οι εργαζόμενοι του, καθώς είναι πολλοί αυτοί που εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα», κατέληξε ο κ. Αργύρης.

Σχετικά άρθρα

Zoinos Winery – Ημερίδα για την παρουσίαση του έργου «Πύρρου Άμπελος»

Νέοι ορίζοντες για τη Zoinos Winery

Εγκαινιάζει το νέο της Οινοποιείο στην Αχαΐα η Zoinos Winery