ΚαθημερινάΑίθουσα Σύνταξης

«Εισιτήριο» για τελικό πήραν εννιά ομάδες της Ηπείρου

Με τη συμμετοχή πάνω από 30 ομάδων και 150 μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλους τους νομούς της Ηπείρου, συνοδευόμενων από τους προπονητές τους, πραγματοποιήθηκε ο Περιφερειακός Διαγωνισμός STEM Ηπείρου την περασμένη Κυριακή στα Αρσάκεια Σχολεία Ιωαννίνων.

Το θέμα του φετινού διαγωνισμού είναι η «Μεσόγειος: Πηγή Ζωής και Πολιτισμού» και οι μαθητές παρουσίασαν τις προτάσεις τους, κερδίζοντας τον θαυμασμό του κοινού. Οι μικρότεροι μαθητές έπαιξαν ρομποτικό ποδόσφαιρο, ενώ οι μεγαλύτεροι δημιούργησαν αυτόνομα ρομπότ, που πλοηγούνταν στη Μεσόγειο και εκτελούσαν λειτουργίες συντήρησης και επισκευής σε φάρους.
Πέραν του διαγωνιστικού σκέλους, διεξήχθη η παρουσίαση των έργων της Δράσης «1821 – Μικρή Επανάσταση στην Εκπαίδευση», μια κοινοπραξία, μεταξύ άλλων, του STEM Education, του Δήμου Τρικκαίων, του Υπουργείου Παιδείας, της OTE Academy και της Επιτροπής Ελλάδα 2021. Στη Δράση αυτή, 1821 Δημοτικά και Γυμνάσια εφοδιάστηκαν με εξοπλισμό STEM και Ρομποτικής και επιμορφώθηκαν τουλάχιστον τρεις εκπαιδευτικοί από κάθε σχολείο. Τα σχολεία της Ηπείρου παρουσίασαν τα έργα τους και μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους στο πλαίσιο της διάχυσης της δράσης. Αν και οι περισσότεροι μαθητές ασχολήθηκαν για λίγους μόλις μήνες με το STEM, «η αφοσίωσή τους στην κατασκευή του έργου τους αποτελεί έμπνευση για τους συμμαθητές τους και αναδεικνύει τη σημασία της προώθησης μιας κουλτούρας καινοτομίας και εξερεύνησης στα σχολεία», αναφέρεται σε δελτίο τύπου.
Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αναστάσιος Μικρόπουλος, πρωτοπόρος της ένταξης της πληροφορικής στην εκπαίδευση. Στον τελικό της Αθήνας προκρίθηκαν δύο ομάδες ποδοσφαίρου, τρεις ομάδες της Ανοικτής Κατηγορίας Γ΄-ΣΤ΄ Δημοτικού και τέσσερις ομάδες της Regular Αρχαρίων.
Φέτος ο STEM Education γιορτάζει τα δέκα χρόνια του Πανελλήνιου Διαγωνισμού, μιας προσπάθειας που ξεκίνησε για τη διάδοση του STEM και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα και πλέον έχει αγκαλιαστεί από αυτή. Το διαγωνιστικό επίπεδο των ομάδων είναι ιδιαίτερα υψηλό και οι μαθητές κεντρίζουν το ενδιαφέρον της κριτικής επιτροπής με τη δημιουργικότητά τους. Ο STEM Education επιπλέον αναπτύσσει ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο, και βοηθά τα παιδιά που το παρακολουθούν να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που θα συναντήσουν, ανεξαρτήτως σπουδών και επαγγέλματος που θα επιλέξουν.
Ο διαγωνισμός δε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την παρουσία των κριτών και των εθελοντών. Επιπλέον, ευχαριστίες εκφράζονται από την οργανωτική επιτροπή προς τους εκπαιδευτικούς και τα στελέχη των κέντρων STEM Education Ιωαννίνων και STEM Education Άρτας για την προετοιμασία του διαγωνισμού και τη συνεχή παρουσία τους την ημέρα διεξαγωγής.
Επίσης, η οργανωτική επιτροπή ευχαριστεί θερμά τα Αρσάκεια Σχολεία Ιωαννίνων για την άψογη συνεργασία στη διοργάνωση της εκδήλωσης και αναμένει με χαρά τη διοργάνωση του 2ου Φεστιβάλ STEM & Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Προσχολική Εκπαίδευση το Σάββατο 25 Μαΐου, ευχόμενη καλή τύχη σε όλες τις ομάδες και καλή αντάμωση στον μεγάλο τελικό στις 30 και 31 Μαρτίου.