ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Επαναπροκηρύσσεται το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά»

Την επαναπροκήρυξη του οδικού έργου «Επέκταση Ιόνιας Οδού, τμήμα: Ιωάννινα – Κακαβιά» ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την ευχή και την ελπίδα όλων να μην υπάρξουν νέες προσφυγές, που θα οδηγήσουν σε νέες καθυστερήσεις.

Ο διαγωνισμός έχει ακυρωθεί δύο φορές έως τώρα, μετά από ισάριθμες προσφυγές που κατέθεσε το σχήμα «Δομική Κρήτης Α.Ε – ΕΚΤΕΡ Α.Ε – ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε – ΤΕ.ΝΑ Α.Τ.Ε.Β.Ε.» κατά των όρων του διαγωνισμού και τις οποίες έκανε δεκτές η Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ). Το πάθημα φαίνεται να έγινε μάθημα και, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη φορά το Υπουργείο Υποδομών προχώρησε στις αναγκαίες αλλαγές, ώστε να προσαρμοστεί στην απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ.
Εκτός, βέβαια, από το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, αναμένεται και η απόφαση ένταξης του έργου σε χρηματοδοτικά πρόγραμμα.
Το έργο, μήκους 70 χλμ., αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και αποτελεί τη συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός θεωρείται ως ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.
Το έργο, με προϋπολογισμό 234 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με Φ.Π.Α.)., περιλαμβάνει δυο υποτμήματα:
Υποτμήμα 1: Ιωάννινα – Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του AK Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χλμ νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι Ανισόπεδοι Κόμβοι, εκ των οποίων ο ΑΚ Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χλμ., αποτελεί την Προαίρεση 1.
Υποτμήμα 2: Καλπάκι – Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ΑΚ Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χλμ, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών, «είναι έργο ιδιαίτερης σημασίας για την Ήπειρο, τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς πρόκειται να αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των Νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.
Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, εκτρέποντας υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα περιλαμβάνονται επίσης η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων, καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού».

Και δόσεις υπερβολής

Στην ανακοίνωση του Υπουργείου τονίζεται, επίσης, ότι «το έργο θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς».
Στην πραγματικότητα, πάντως, αυτό δεν μπορεί να ισχύσει, ειδικά για τις περιοχές της Καστοριάς και της Φλώρινας, από τη στιγμή που η διαδρομή μέσω Εγνατίας Οδού είναι και συντομότερη σε χιλιόμετρα και πιο γρήγορη, αλλά κυρίως πιο ασφαλής.
Ενδεικτικά, για να φτάσει κάποιος από την Καστοριά στο Καλπάκι και να συναντήσει την Ιόνια Οδό, όταν αυτή φτάσει έως εκεί, χρειάζεται να διανύσει 130 χλμ. (+46 μέχρι τα Γιάννενα) σε υπολογιζόμενο χρόνο 2 ώρες και 23 λεπτά, όταν από την Καστοριά στα Γιάννενα φτάνεις σε 1 ώρα και 54 λεπτά διανύοντας 168 χλμ.. Για τη Φλώρινα, μόνο ως ανέκδοτο μπορεί να ακουστεί το ότι ο νέος οδικός άξονας την εξυπηρετεί.

Σχετικά άρθρα

Η ΑΒΑΞ μειοδότησε για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Ηπειρωτικός Αγών

Βήμα σημειωτόν για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Νέο στοπ στον διαγωνισμό για το Ιωάννινα- Κακαβιά