ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Δύο + δύο άδειες στην Παμβώτιδα

Με την χορήγηση των δύο αδειών, για τις οποίες είχε ληφθεί απόφαση προ ετών, και με την χορήγηση δύο ακόμη αδειών για πλωτά ταξί, επιχειρεί να λύσει τον «γόρδιο δεσμό» των πλωτών της λίμνης Παμβώτιδας η περιφερειακή αρχή.

Στην σημερινή συνεδρίαση, χωρίς να λείπουν οι αντιπαραθέσεις των παρατάξεων του περιφερειακού συμβουλίου και οι αντιδράσεις από την πλευρά κάποιων εκ των ενδιαφερομένων, κατά πλειοψηφία χορηγήθηκαν οι δύο άδειες, ορίστηκε το κανονιστικό πλαίσιο και τέθηκε ως πρόσθετος όρος τα πλωτά ταξί να είναι δυναμικότητα 10 έως 15 ατόμων. Τα ταξί αυτά θα κάνουν διακριτές διαδρομές από τα πλωτά που εκτελούν τα τακτικά δρομολόγια και θα λειτουργούν καθ’ όλο το 24ωρο.

Μάλιστα ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης δεσμεύθηκε η διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός του Σεπτεμβρίου, καλώντας τους ενδιαφερόμενους να συνεργαστούν προκειμένου να λήξει οριστικά ένα θέμα που δημιουργεί αντιθέσεις και εντός της κοινότητας των λεμβούχων. Ο κ. Καχριμάνης σημείωσε μάλιστα πως η πρόταση για τα δύο πλωτά ταξί προήλθε από την αναγκαιότητα μετακίνησης επισκεπτών και πέραν του ωραρίου των τακτικών πλόων, τονίζοντας βέβαια πως είναι μια πρόταση που οδηγεί σε λύση.

Ο εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Δημήτρης Σιώλος και ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Γοργόλης έκαναν τη σχετική εισήγηση, αναφερόμενοι στο ιστορικό της υπόθεσης, αλλά και στην ανάγκη να τεθεί το πλαίσιο, ενώ υπεραμύνθηκαν και της διαδικασίας του διαγωνισμού και της διαδικασίας μοριοδότησης των πλωτών.

Σύμφωνα με τους εισηγητές, απαντώντας και σε σχετικά ερωτήματα, δεν υπάρχει ζήτημα χωρο-ικανότητας της λίμνης, καθώς σύμφωνα με έκθεση στελέχους του ΟΦΥΠΕΚΑ, δεν υπάρχει ανώτατος αριθμός, με την επιφύλαξη την ταυτόχρονη κίνηση άνω των τριών πλωτών στην ίδια γραμμή.

Στην διαδικασία παρενέβησαν και οι τέσσερις ενδιαφερόμενοι, είτε οι ίδιοι είτε δια των νομικών τους εκπροσώπων, που είχαν καταθέσει τις αιτήσεις για την χορήγηση των δύο αδειών. Ενστάσεις ως προς την διαδικασία μοριοδότησης και κατάταξης, υπήρξαν από την πλευρά του τρίτου και κυρίως του τέταρτου, με αποτέλεσμα να ανέβουν οι τόνοι κατά την διάρκεια της συνεδρίασης.

Την νομιμότητα της διαδικασίας αμφισβήτησαν και παρατάξεις της αντιπολίτευσης, θέτοντας ερωτήματα σχετικά με την απουσία του Προεδρικού Διατάγματος της Λίμνης, με την περιφερειακή αρχή να σημειώνει, πως αφενός είναι καθ’ ύλιν αρμόδια για την χορήγηση των αδειών, αφετέρου αν υπήρχε θέμα νομιμότητας αυτό θα ίσχυε και για τις υφιστάμενες προσωρινές άδειες.

Από την διαδικασία απείχαν στη ψηφοφορία για την χορήγηση των αδειών οι παρατάξεις «Κοινό των Ηπειρωτών» (η οποία ψήφισε την απόφαση για τα πλωτά ταξί), «Λαϊκή Συσπείρωση», «Αριστερή Παρέμβαση» και «Ανυπότακτη Ήπειρος», ενώ διαφορετική κατάταξη πρότεινε η παράταξη «Ήπειρος Όλον».

«Αργήσατε, καθυστερήσατε, εις μάτην αναμένατε να τα βρουν οι ενδιαφερόμενοι μεταξύ τους και η πραγματικότητα μας έχεις ξεπεράσει», σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργος Ζάψας, αντιπαρερχόμενος, όπως είπε, τις αδυναμίες και τα κενά των εισηγήσεων.

Για ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των Ιωαννίνων έκανε λόγο ο επικεφαλής της παράταξης «Ήπειρος Όλον», Δημήτρης Δημητρίου, επαναφέροντας την πρότασή του για την αλλαγή της κατάταξης. Σημείωσε δε πως δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες και χαρακτήρισε την διαδικασία διαβλητή. «Θα τα βρούμε μπροστά μας. Άγεται και φέρεται η περιφέρεια από κάποιες πρόχειρες και διαβλητές προκηρύξεις. Και η κατάταξη θεωρούμε ότι είναι διαβλητή που θα σύρει πάλι το θέμα στα δικαστήρια», σημείωσε.

«Δεν θα νομιμοποιήσουμε τη διαδικασία με την συμμετοχή μας», σημείωσε ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Γιώργος Πρέντζας, λέγοντας πως υπάρχουν προβλήματα και στην κατάταξη και την μοριοδότηση. « Οι αποφάσεις σας είναι αυτές που βάζουν την κοινότητα να τσακώνεται», σημείωσε ο κ. Πρέντζας, ενώ για «μέτρα και σταθμά» που έχουν να κάνουν μόνο με την κερδοσκοπία, έκανε λόγο ο επικεφαλής της Αριστερής Παρέμβασης Ζώης Γαλατάς. «Όλη η διαδικασία μπάζει από παντού, νομικά, ηθικά και πολιτικά», ανέφερε.

Διαβλητή χαρακτήρισε την διαδικασία της κατάταξης και ο επικεφαλής της «Ανυπότακτη Ήπειρος» Κώστας Νουτσόπουλος, απέχοντας από τη διαδικασία.

«Εγώ θέλω να δώσω λύση και τους σέβομαι όλους, γι’ αυτό  προτείνουμε δύο να πάρουν τις άδεις και δύο τις άδειες για πλωτά ταξί μέχρι 15 θέσεις, και θα δουλεύουν σαν ταξί, ώστε να υπάρχει ασφαλιστική δικλείδα και για τα βραδινά δρομολόγια. Και κάνω έκκληση να είναι η τελευταία φορά που συζητάμε το θέμα», σημείωσε ο κ. Καχριμάνης, δεσμευόμενος πως θα ολοκληρωθούν άμεσα οι διαδικασίες.

Σχετικά άρθρα

5 ευρώ το πηγαινέλα στο Νησί

Απάντηση στην κριτική με τον αέρα του 55%

Γεωργία Χαλάτση

«Τζούφια» η συνεδρίαση για τον Λούρο

Αποστόλης Τζελέτας