ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Ανοιχτό κάλεσμα για ιεράρχηση και διεκδίκηση έργων

«Εδώ που φτάσαμε, ποτέ να μη γίνει ο αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα– Κακαβιά και να μην ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας της “Αιώνιας” οδού, εάν είναι να γίνει “κουτσουρεμένος”». Με αυτή τη χαρακτηριστική φράση ξεκινά την ανοιχτή επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή και τον περιφερειάρχη Ηπείρου Αλέξανδρο Καχριμάνη για το θέμα του οδικού άξονα Ιωάννινα– Κακαβιά ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γεώργιος Ζάψας.

Η «έκρηξή» του έχει να κάνει με το αποτέλεσμα της σύσκεψης στην Αθήνα, που κατέληξε ουσιαστικά στο ότι η Ιόνια οδός θα φτάνει μέχρι το Καλπάκι και το εναπομείναν τμήμα του αυτοκινητόδρομου θα είναι «τρίιχνο», χαρακτηρίζοντας εφεύρημα τον όρο, αφού αναφέρει ότι δεν υπάρχει στα τεχνικά χρονικά.
Εύγε κ. υπουργέ και κ. περιφερειάρχη. Φτιάξαμε όλο το εσωτερικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας τετραίχνο και κολλήσαμε στα 15 χλμ. από το Καλπάκι μέχρι τα σύνορα της γείτονος Αλβανίας. Οποία έκπτωση. Όταν η Αλβανία θα αναβαθμίζει το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της μέσα από τα επόμενα χρηματοδοτικά προγράμματα της, ως συνδεδεμένο και υπό ένταξη μέλος της Ε.Ε., εμείς θα δικαιολογούμαστε ότι δεν μπορέσαμε, γιατί δεν προλάβαμε, να ολοκληρώσουμε τις υποδομές μας στα πρώτα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδότησης, αφού (είναι γνωστό) αυτά που θα ακολουθήσουν, δε δικαιολογούν αυτοκινητοδρόμους, εάν δεν συνδυάζονται με έργα περιβαλλοντικού, πολιτιστικού ή άλλου ενδιαφέροντος. Τόσο απλά. Ποτέ να μη γίνει “κουτσουρεμένος” λοιπόν. Γιατί αδιαφορήσαμε όταν έπρεπε. Δε διεκδικήσαμε. Παίρναμε ό,τι μας χάριζαν και καλά παθαίνουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ζάψας και τους καλεί να αφήσουν τον δρόμο όπως είναι, να τον βλέπουν οι επόμενες γενιές και να παραδειγματίζονται για να μην ξανακάνουν τα ίδια λάθη.
Στη συνέχεια, ωστόσο, επισημαίνει πως δεν ταιριάζει στην Ήπειρο των Εθνικών Ευεργετών αυτή η τύχη και είναι ώρα να διεκδικήσουμε. «Δήμαρχοι και περιφέρεια, Επιμελητήρια και φορείς να οργανωθούμε, γιατί διαφορετικά θα ακολουθήσουν κι άλλες πολλές ήττες. Αρνούμαστε να δεχθούμε τον υποβιβασμό ενός αυτοκινητόδρομου τόσο μεγάλης σημασίας και αξίας, όπως η σύνδεση Ελλάδας – Αλβανίας. Δεν πρόκειται μόνο για ενδοπεριφερειακό έργο ζωτικής σημασίας για την Ήπειρο, αλλά για έργο εθνικής σημασίας, το οποίο έπρεπε από καιρού οι κυβερνήσεις να είχαν χρηματοδοτήσει», προσθέτει, διερωτώμενος αν αυτή την τύχη επιφυλάσσει η κυβέρνηση για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα– Κακαβιά, τότε τι να περιμένουμε για την σύνδεση της Πρέβεζας με Ιόνια οδό και την Εγνατία ή για άλλα κρίσιμα αναπτυξιακά έργα, που έχει ανάγκη η Περιφέρεια και δεν έχουν αναδειχθεί όσο θα έπρεπε.
Τέλος, υπογραμμίζει ότι η Ήπειρος χρειάζεται μεγάλα έργα για να έχει προοπτική και απευθύνει κάλεσμα να ιεραρχηθούν οι υποδομές που αξίζουν στην περιοχή. Στη δική του ιεράρχηση, βάζει στην κορυφή τον τετράιχνο οδικό άξονα Ιωάννινα– Κακαβιά και ακολουθούν η χρηματοδότηση του συνόλου της σύνδεσης Ιόνιας οδού με Πρέβεζα, η ολοκλήρωση του οδικού άξονα Ακτίου– Αμβρακίας, η ολοκλήρωση των υποδομών λιμένος Ηγουμενίτσας, η ωρίμανση μελετών της σιδηροδρομικής γραμμής «Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα», η αναγνωριστική μελέτη για φυσικό αέριο στην Ήπειρο και αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα στην πεδιάδα του Αράχθου (κάμπος της Άρτας) και στις εκβολές Λούρου και Καλαμά.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Αντιπρόταση για επανασχεδιασμό του Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας

Επιμένει σε συζήτηση για την ατμοσφαιρική ρύπανση το «Κοινό των Ηπειρωτών»

Ηπειρωτικός Αγών