ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Κ. Γαβρόγλου- Δεν είναι προεκλογικοί οι διορισμοί

Σαφείς απαντήσεις, χωρίς αστερίσκους, για το αν θεωρούν αναγκαίους τους 10.500 διορισμούς στην εκπαίδευση ζήτησε ενόψει των εκλογών της 7ης Ιουλίου από τα κόμματα, «δείχνοντας» προς τη Νέα Δημοκρατία, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, που ήταν ομιλητής σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία για την παιδεία στα Γιάννενα.

«Είναι κατανοητό βέβαια ότι αυτό ότι δεν έχει σχέση με την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ στην παιδεία, αλλά αν θεωρούν ότι αυτές οι προσλήψεις απαντούν ή όχι σε αυτό που χρειάζεται η δημόσια εκπαίδευση. Να μας απαντήσουν με σαφήνεια, αν είναι υπέρ των μόνιμων διορισμών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γαβρόγλου, αντικρούοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης ότι οι διορισμοί στη γενική παιδεία είναι προεκλογικοί.
Όπως σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου, οι διορισμοί 4.500 εκπαιδευτικών στην ειδική αγωγή, οι πρώτοι μετά από δέκα χρόνια, που βρίσκονται σε εξέλιξη, είχαν εξαγγελθεί από τον πρωθυπουργό τον περασμένο Σεπτέμβριο, ενώ οι προσλήψεις στη γενική παιδεία για το 2020 και 2021 έχουν αποφασισθεί με πράξη του υπουργικού συμβουλίου, που ενέχει τη μορφή δέσμευσης.
«Ό,τι και να πούμε, υπάρχει ο αντίλογος ότι δεν είμαστε σοβαροί, αντίλογος που επαναλαμβάνεται και διαψεύδεται συνεχώς… Δεν υπάρχει τίποτα πονηρό. Γι’ αυτό θέλουμε οι άλλες πλευρές να πουν τι προτίθενται, ποια είναι η δέσμευσή τους απέναντι σε αυτή τη διαδικασία, που είναι διαφανέστατη και με κάθε βήμα της δημοσιοποιημένο», σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου.
Παράλληλα, σημείωσε ότι το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία, που υλοποιείται εδώ και τέσσερα χρόνια, είναι μακροπρόθεσμο. «Αλίμονο αν έπαιρνε υπόψη τις εκλογές», σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου και κατηγόρησε τα άλλα κόμματα ότι δεν έχουν αντιπροτάσεις, ακριβώς επειδή οι αλλαγές που δρομολογήθηκαν και στο λύκειο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχουν βρει κοινωνική αποδοχή.
«Πράγματι, στη χώρα μας η πολιτική κουλτούρα συναίνεσης είναι αυτό που θα λέγαμε προβληματική. Είναι σαφές -και το βλέπετε από δηλώσεις στελεχών των άλλων κομμάτων- ότι δεν έχουν να αντιπροτείνουν, όχι επειδή δεν έχουν άλλες ιδέες, αλλά επειδή αυτό που καταφέραμε, έχει μια πλατιά συναίνεση και στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην κοινωνία και είναι πολύ μελετημένο. Το πρόγραμμά μας έχει αγκαλιαστεί και αυτό αντανακλάται ανεξάρτητα από κορώνες που ακούγονται. Τι θα γίνει με μια αλλαγή λόγω εκλογών, είναι απόφαση του ελληνικού λαού. Το δικό μας πρόγραμμα υλοποιείται», σημείωσε.
Ο κ. Γαβρόγλου ξεκίνησε την τοποθέτησή του περιγράφοντας την νέα αρχιτεκτονική στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία περιελάμβανε τέσσερις άξονες: τη δημιουργία νέων τμημάτων με νέα αντικείμενα, τις συνέργειες πανεπιστημίων και ΤΕΙ, την ίδρυση ερευνητικών κέντρων με ινστιτούτα και τα διετή προγράμματα σπουδών.
«Το εγχείρημα αυτό μας πάει στην επόμενη 20ετία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν θα είναι η πρώτη φορά, που η νέα αρχιτεκτονική στην τριτοβάθμια θα συναντήσει τα παιδιά, τα οποία θα τελειώνουν τότε το λύκειο», σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου, προσθέτοντας πως οι αλλαγές στο λύκειο αποσκοπούν ώστε η Γ’ λυκείου και γενικότερα το δημόσιο σχολείο να επανακτήσουν την αξιοπιστία του στην κοινωνία.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην εφαρμογή της υποχρεωτικής δίχρονης εκπαίδευσης και την έμφαση, η οποία δόθηκε στην ειδική αγωγή και την επαγγελματική εκπαίδευση, που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο της υφυπουργού Μερόπης Τζούφη. «Έγιναν πολύ σοβαρά πράγματα με ευρεία αναγνώριση από την κοινωνία», σημείωσε.
Σε ερώτηση σχετικά με τις Πανελλαδικές και τη δυσκολία που υπήρχε σε κάποια μαθήματα, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε αφενός πως πρόκειται για μια διαγωνιστική διαδικασία με «κλειστό» αριθμό υποψηφίων και επιτυχόντων, αφετέρου πως δεν υπάρχει καμία εμπλοκή του υπουργείου στην επιλογή των θεμάτων. «Δε θεωρώ ότι πρέπει να απασχολεί αυτό το θέμα τον δημόσιο λόγο, είναι ένα καθαρά ακαδημαϊκό ζήτημα», σημείωσε και πρόσθεσε πως στόχος του υπουργείου Παιδείας, μέσα από τις αλλαγές στο λύκειο, ήταν τα παιδιά, με άνεση χρόνου, μέσα από τη διαμόρφωση του προγράμματος, να πηγαίνουν στις εξετάσεις χωρίς τόσο άγχος.
Μάλιστα, στην τελευταία Σύνοδο Πρυτάνεων στην Κέρκυρα, ξεκίνησε η συζήτηση την ομογενοποίηση των σπουδών ανά επιστημονικό πεδίο, με στόχο την ομαλή μετάβαση των μαθητών από τη μία βαθμίδα εκπαίδευσης στην επόμενη, μέσα από τη συνεργασία των καθηγητών, που θα προσδιορίσουν τι πρέπει να γνωρίζει ο πρωτοετής φοιτητής ανά αντικείμενο, ώστε τα προγράμματα του λυκείου να είναι τέτοια, που να μπορούν να εισαχθούν στα αντίστοιχα τμήματα μαθητές με αξιώσεις. Ήδη ο κλάδος των χημικών έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και έχει καθορίσει συνάντηση των προέδρων των προπτυχιακών τμημάτων στις 29 Ιουνίου.
Τέλος, σχετικά με τα αιτήματα των ΑΕΙ αλλά και του πανεπιστημίου Ιωαννίνων ειδικότερα για αύξηση της χρηματοδότησης για υποδομές και φοιτητική μέριμνα, ο κ. Γαβρόγλου σημείωσε ότι και φέτος ο τακτικός προϋπολογισμός θα είναι αυξημένος κατά 45%, όσο ήταν και την περασμένη χρονιά.
Σε ό,τι αφορά τις υποδομές και κυρίως το ζήτημα της ανέγερσης εστιών, σημείωσε πως υπάρχει ένα πενταετές σχέδιο και η δυνατότητα ΣΔΙΤ, που μπορεί να εξασφαλίσει και αύξηση των κλινών αλλά και ποιότητα κατασκευής. Συνολικά ανέφερε πως «υπάρχει η δυνατότητα στήριξης των ΑΕΙ αλλά μέσα σε ένα πλαίσιο δημοσιονομικής πραγματικότητας».

Σχετικά άρθρα

Μ. Τζούφη – Σε… άλλον ΣΥΡΙΖΑ ήταν η δέσμευση

ΣΥΡΙΖΑ – Π.Σ.: Σε δέκα εκλογικά κέντρα η ψηφοφορία για τον νέο πρόεδρο

Αποστόλης Τζελέτας

«Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. το μοναδικό εμπόδιο απέναντι σε μια ασύδοτη και ανεξέλεγκτη ΝΔ»

Γεωργία Χαλάτση