Γιάννενα, Παρασκευή 26/06/2026
tzoufh Voulh
Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Ο Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης φέρνει περισσότερο έλεγχο, νέα βάρη και λιγότερη δημοκρατία, σύμφωνα με τη Μερόπη Τζούφη

Σκληρή κριτική στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης άσκησε από το βήμα της Βουλής η ανεξάρτητη βουλευτής Ιωαννίνων Μερόπη Τζούφη, υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται για μια απλή κωδικοποίηση της νομοθεσίας, αλλά για μια πολιτική επιλογή που ενισχύει τον έλεγχο της κεντρικής διοίκησης, μεταφέρει νέα βάρη στους πολίτες και περιορίζει τη δημοκρατική λειτουργία της αυτοδιοίκησης.

Στην ομιλία της, η κ. Τζούφη ανέφερε ότι το νομοσχέδιο «μιλά για αυτοδιοίκηση, αλλά προβλέπει περισσότερο έλεγχο· μιλά για συμμετοχή, αλλά ενισχύει τις διοικητικές πλειοψηφίες· μιλά για αυτοτέλεια, αλλά μεταφέρει ευθύνες χωρίς αντίστοιχους πόρους· μιλά για ανάπτυξη, αλλά στέλνει τον λογαριασμό στους πολίτες».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις αλλαγές του εκλογικού συστήματος, χαρακτηρίζοντας βαθιά πολιτική επιλογή την ουσιαστική κατάργηση του δεύτερου γύρου και την εισαγωγή της εναλλακτικής ψήφου. Όπως είπε, «η δημοκρατία δεν είναι διοικητική ενόχληση ούτε λογιστική δαπάνη».

Εξέφρασε επίσης επιφυλάξεις για τη δυνατότητα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, τονίζοντας ότι οι εκλογές δεν αποτελούν «μία ακόμη υπηρεσία στο gov.gr», αλλά διαδικασία που απαιτεί απόλυτες εγγυήσεις μυστικότητας, ελευθερίας και ισότητας.

Αναφερόμενη στο νέο Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης, υποστήριξε ότι αντί να ενισχυθούν σταθερά οι δήμοι μέσω της κρατικής χρηματοδότησης, μεταφέρεται πρόσθετο οικονομικό βάρος στους πολίτες.

Όσον αφορά τις Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ), η κ. Τζούφη υποστήριξε ότι το νερό αποτελεί δημόσιο κοινωνικό αγαθό και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν αντιμετωπίζει το αυξημένο ενεργειακό κόστος, δημιουργώντας συνθήκες που μπορεί να οδηγήσουν σε αυξήσεις των τιμολογίων.

Παράλληλα, ζήτησε να γίνει δεκτή η ρύθμιση για τους εργαζόμενους στις ΔΕΥΑ, ώστε οι ήδη καταβαλλόμενες μισθολογικές διαφορές και τα επιδόματα να διατηρηθούν ως προσωπική διαφορά, χωρίς να αναζητηθούν ως αχρεωστήτως καταβληθέντα και χωρίς να υπάρξουν σχετικοί καταλογισμοί.

Κλείνοντας την τοποθέτησή της, η βουλευτής Ιωαννίνων χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «συντηρητική αναδιάταξη της αυτοδιοίκησης», υποστηρίζοντας ότι το κόστος των επιλογών του μεταφέρεται στους δημότες, στους εργαζόμενους, στους κατοίκους της περιφέρειας και στους καταναλωτές.

«Η αυτοδιοίκηση δεν ανήκει στην κυβέρνηση. Ανήκει στις τοπικές κοινωνίες. Οφείλουμε να τις εμπιστευτούμε, να τις στηρίξουμε και να τις ακούσουμε», κατέληξε.

Δείτε την τοποθέτηση της Μερόπης Τζούφη: https://youtu.be/yDY8iWC-wDQ

Σχετικά άρθρα

Γ. Τσίμαρης: «Ο νέος Κώδικας Αυτοδιοίκησης αποδυναμώνει τη δημοκρατική εκπροσώπηση»

Ηπειρωτικός Αγών

Ερώτηση Μ. Τζούφη για το «πολλαπλό βιβλίο» στα σχολεία

Μ. Τζούφη: «Το Υπουργείο αναστέλλει, αλλά δεν απαντά για τη Νευροεπεμβατική Ιατρική»

Ηπειρωτικός Αγών