Ο κ. Σχοινάς γνωστοποίησε, επίσης, ότι 80 εκατ. ευρώ, τα οποία απελευθερώνονται από τα προγράμματα βιολογικής κτηνοτροφίας και βιολογικής μελισσοκομίας μετά την αναστολή πληρωμών και τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν, θα κατευθυνθούν σε έργα διαχείρισης νερού και μικρής κλίμακας δημόσια αρδευτικά έργα με δικαιούχους τους δήμους της χώρας.
«Κάθε ευρώ των ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων πρέπει να πιάνει τόπο και να πηγαίνει στους πραγματικούς δικαιούχους», ανέφερε, τονίζοντας ότι οι πόροι θα αξιοποιηθούν σε επενδύσεις με μακροχρόνιο όφελος για τον πρωτογενή τομέα.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη Λαψίστα, σημειώνοντας ότι τα προβλήματα λειψυδρίας στον κάμπο της περιοχής αναδεικνύουν τη σημασία των επενδύσεων στις υδατικές υποδομές και στη σωστή διαχείριση του αρδευτικού νερού. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε τη χορήγηση ενίσχυσης μέσω του καθεστώτος de minimis στους πληγέντες παραγωγούς.
Αναφερόμενος στις προοπτικές της περιοχής, στάθηκε και στην πρόταση του ΤΟΕΒ Κρύας – Λαψίστας για αρδευτικό έργο προϋπολογισμού 21,6 εκατ. ευρώ, η οποία βρίσκεται στη φάση της αξιολόγησης. Όπως είπε, στόχος του υπουργείου είναι η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί έως το φθινόπωρο, ώστε να προχωρήσουν τα επόμενα βήματα για την υλοποίησή του.
Στο πλαίσιο της συζήτησης για τη νέα ΚΑΠ, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η Ελλάδα θα διεκδικήσει επαρκείς πόρους, μεγαλύτερη ευελιξία για τα κράτη-μέλη και ισχυρή έμφαση στη διαχείριση του νερού, στη στήριξη των νέων αγροτών, στην ανταγωνιστικότητα και στον συνεργατισμό.
