ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Το 2025 στην κυκλοφορία το βόρειο τμήμα του Ε-65

Το 2025 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και παραδοθεί στην κυκλοφορία το βόρειο τμήμα του Ε65, του αυτοκινητόδρομου που θα συνδέει την Ήπειρο με τη Δυτική Μακεδονία, τη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, ενώ το τμήμα Τρίκαλα – Καλαμπάκα πρόκειται να δοθεί στην κυκλοφορία εντός της τρέχουσας χρονιάς.

Κατά την περιοδεία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, «σταθμός» υπήρξαν τα εργοτάξια του Ε65, ενώ έγινε εκδήλωση για την πρόοδο των εργασιών κατασκευής του οδικού άξονα, που στο παρελθόν κινδύνεψε να βρεθεί στις «καλένδες».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις εντατικές προσπάθειες προκειμένου να ξεκινήσει το έργο του βόρειου τμήματος, που είχε μπλοκαριστεί από την Ε.Ε., και επεσήμανε την ιδιαίτερη σημασία που θα έχει ο Ε65, για τις τρεις περιφέρειες τις οποίες συνδέει. «Είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο Ε65, θα ολοκληρωθεί. Θα γίνει πράξη ένα όραμα πολλών δεκαετιών. Και αρκεί να κοιτάξει κανείς τον χάρτη, για να διαπιστώσει ότι ο Ε65 είναι ένας δρόμος, ο οποίος πατάει πάνω στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης και πρόσθεσε: «Για μένα αυτή είναι μία σημαντική μέρα, είναι μία σπουδαία μέρα, καθώς ο Ε65 αποτελούσε ουσιαστικά ίσως την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα ως προς τα οδικά έργα που αναφέρονται στην ηπειρωτική Ελλάδα. Μαζί με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες που κληρονομήσαμε ως κυβέρνηση, αναφέρομαι ενδεικτικά στο τμήμα Πάτρα – Πύργου, αλλά και στο βόρειο οδικό άξονα στην Κρήτη, θα προχωρήσουμε ταχύτατα, ώστε η πατρίδα μας σε όλη της την έκταση να έχει ως προς τα δίκτυα κορμών, αξιόπιστους, οικονομικούς, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι σε 1,5 χρόνο η υλοποίηση του έργου έχει φτάσει από το 13% στο 63%. Το έργο επιτρέπει την πλέον ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Ο Ε65 ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με σύμβαση παραχώρησης το 2007 και λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητόδρομου. Το βόρειο τμήμα του Ε65 μήκους, με 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ σε κάθε διεύθυνση, ξεκινά από τον Α/Κ Τρικάλων και μέσω της Καλαμπάκας καταλήγει στην Εγνατία Οδό, δυτικά των Γρεβενών. Έχει μήκος 70,5% χλμ. και προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Οι εργασίες άρχισαν τον Αύγουστο του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025, ενώ επιμέρους τμήματα, όπως το Τρίκαλα – Καλαμπάκα, θα παραδοθούν νωρίτερα.

Σε συνδυασμό με την περάτωση του νότιου τμήματος, που θα φτάνει έως τον κόμβο Ξυνιάδας, θα παραδοθεί στην κυκλοφορία ένας ασφαλής και σύγχρονος οδικός άξονας, εκτεινόμενος από τη Λαμία έως την Εγνατία.

Στο εργοτάξιο του αυτοκινητόδρομου Ε65 στη Βασιλική Τρικάλων βρέθηκε και ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίος συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό, τους υπουργούς Υποδομών Κώστα Καραμανλή και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, και συζήτησε με τους εκπροσώπους της κατασκευάστριας εταιρείας για την πρόοδο του έργου.

Σε δήλωσή του ο Σταύρος Καλογιάννης αναφέρθηκε στις δυσκολίες υλοποίησης του έργου του βόρειου τμήματος λόγω των οικονομικών δυσκολιών αλλά και των προσφυγών που εκκρεμούσαν στο ΣτΕ, αφήνοντας αιχμές για αδράνεια από την πλευρά της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και για την αλλαγή της χάραξης. «Εάν δεν είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση η αλλαγή της χάραξης, βάσει της οποίας πλέον ο άξονας καταλήγει στο Κηπουργειό Γρεβενών και όχι χαμηλότερα, στην Παναγιά Τρικάλων, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί και επέμενα να γίνει, ο Ε65 θα εκπλήρωνε απολύτως τον σκοπό του, θα συνέδεε δηλαδή συντομότερα κατά 30 χλμ, την Κέρκυρα και την Ήπειρο με τη Θεσσαλία, τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου. Σε κάθε περίπτωση είναι πολύ θετικό γεγονός ότι οι εργασίες προχωρούν, τα βασικά προβλήματα του Ε65 έχουν ξεπεραστεί και σε μία τριετία οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν και αυτό τον αυτοκινητόδρομο με ασφάλεια», σημειώνει.

Σχετικά άρθρα

Ε65: Στις 23 Απριλίου στην κυκλοφορία από Λαμία έως Καλαμπάκα

Πέντε θανάσιμα -για τη Δημοκρατία- αμαρτήματα

Νίκος Αλμπανόπουλος

Μια γκλίτσα από κρανιά με… οδηγίες χρήσης