ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Δεν υπήρχε άλλος δρόμος για το ΚΤΕΟ Ιωαννίνων

Ως μονόδρομο παρουσίασε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης την απόφαση αναστολής λειτουργίας του Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση».

Ο κ. Καχριμάνης ήταν κατηγορηματικός ότι το ΚΤΕΟ δεν μπορούσε να συνεχίσει να λειτουργεί λόγω των συνταξιοδοτήσεων και των ελάχιστων υπαλλήλων που είχαν μείνει σε υπηρεσία. « Στο τέλος του 2022 συνταξιοδοτήθηκε ο προϊστάμενος του Τμήματος και έμειναν εν ενεργεία δύο πιστοποιημένοι υπάλληλοι, εκ των οποίων ο ένας συνταξιοδοτείται εντός του τρέχοντος έτους. Όπως αντιλαμβάνεστε, με δύο υπαλλήλους δεν μπορεί να λειτουργήσει μια τέτοια υπηρεσία και ασφαλώς λύση δεν ήταν η βοήθεια από σπουδαστές ΙΕΚ, που πραγματοποιούν πρακτική εξάσκηση», ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ απάντησε ότι δεν μπορούσε να υπάρξει αντικατάστασή τους και μάλιστα άμεσα, καθώς για το προσωπικό των ΚΤΕΟ απαιτείται ειδική πιστοποίηση από το Υπουργείο Μεταφορών και θα έπρεπε το Υπουργείο να προγραμματίσει ειδικά σεμινάρια, τα οποία τα τελευταία χρόνια έγιναν μόνο για ελεγκτές ιδιωτικών φορέων.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, ο περιφερειάρχης τόνισε ότι δεν προκύπτει κανένα πρόβλημα εξυπηρέτησης για τους κατόχους οχημάτων, λέγοντας ότι στα Γιάννενα σήμερα δραστηριοποιούνται πέντε ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα οποία υπερκαλύπτουν τον αριθμό ελέγχων που πρέπει να πραγματοποιούνται σε Ι.Χ., φορτηγά, λεωφορεία και σε δίκυκλα, για τα οποία μάλιστα δεν είχε δοθεί γραμμή στο δημόσιο ΚΤΕΟ. Ανέφερε, επίσης, ότι τα στοιχεία των τελευταίων περιόδων δείχνουν ότι ελάχιστοι ήταν αυτοί που επέλεγαν το Δημόσιο ΚΤΕΟ τα τελευταία χρόνια. «Ο αριθμός των οχημάτων που ελέγχονταν σε καθημερινή βάση είχε μειωθεί στο επίπεδο των 15 με 20. Ακόμη και Δημόσιες Υπηρεσίες δεν επέλεγαν το Δημόσιο ΚΤΕΟ για έλεγχο του στόλου τους, το ίδιο και οι μεγάλες επιχειρήσεις, που είχαν μεγαλύτερη ευελιξία στη συνεργασία τους με τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ», σημείωσε και επανέλαβε ότι η Περιφέρεια δεν είχε κανένα οικονομικό όφελος από τη λειτουργία των ΚΤΕΟ, καθώς όλα τα έσοδα από τα παράβολα κατέληγαν στο Υπουργείο.
Συνέχισε δε, λέγοντας ότι η ίδια τάση ισχύει και πανελλαδικά και από τα 50 περίπου δημόσια ΚΤΕΟ που λειτουργούσαν στο παρελθόν, σήμερα ο αριθμός τους είναι μονοψήφιος. «Η στροφή προς τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ δεν είναι φαινόμενο των Ιωαννίνων ή της Ηπείρου, αλλά πανελλαδικό. Επιβεβαιώνει δε τον κανόνα ότι σε συνθήκες ανταγωνισμού το Δημόσιο υστερεί για πολλούς και διαφόρους λόγους έναντι του ιδιωτικού τομέα», ανέφερε, προσθέτοντας ότι υπήρξε αρχικά ενημέρωση από τον ίδιο στο περιφερειακό συμβούλιο και στην Οικονομική Επιτροπή, εν συνεχεία υπήρξε και ανακοίνωση στα ΜΜΕ, ώστε να μην ταλαιπωρούνται κάποιοι πολίτες που θα ήθελαν να μεταβούν για έλεγχο. Ως προς τα διαδικαστικά, σε σχέση με τις διοικητικές αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν από την Εκτελεστική Επιτροπή και την υπογραφή τους, ανέφερε πως είναι σε εξέλιξη.
Από έναν σύντομο διάλογο που ακολούθησε, προέκυψαν και οι σκέψεις της Περιφέρειας Ηπείρου ως προς τη μελλοντική χρήση του κτηρίου, με τον κ. Καχριμάνη να αναφέρει πως θα μπορούσε να μεταφερθεί εκεί είτε το ΕΚΑΒ Ιωαννίνων είτε η ΕΜΑΚ.

Σχετικά άρθρα

«Πνεύμονας» οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου

Μηνύματα ενότητας και ομοψυχίας – Μήνυμα Δένδια στην Αλβανία

Γεωργία Χαλάτση

Προς επανένταξη στο Ταμείο Ανάκαμψης το Πάρκο Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας

Αποστόλης Τζελέτας