ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Από το ολότελα… καλός και ο express way

Ειδήσεις μέσω… Πελοποννήσου προέκυψαν για τον οδικό άξονα Ιωάννινα-Κακαβιά, ο οποίος τείνει να αρχίσει να θυμίζει τον λαϊκό μύθο του βοσκού με τον λύκο, καθώς όλο βρισκόμαστε σε τροχιά δρομολόγησής του και όλο κάτι συμβαίνει και μένει εκτός των πλάνων της κυβέρνησης.

Παρά τις συνεχείς διαψεύσεις των προσδοκιών, οι προσπάθειες συνεχίζονται και φαίνεται πως είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η κατασκευή του οδικού άξονα, όχι όμως ως συνέχεια της Ιόνιας Οδού, με τα χαρακτηριστικά ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου. Όπως αποκάλυψε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, στην αντιφώνησή του στο δείπνο που παρέθεσε ο ομόλογός του από την Πελοπόννησο Παναγιώτης Νίκας, η λύση θα δοθεί με την κατασκευή τρίιχνου, κλειστού δρόμου ταχείας κυκλοφορίας (express way), και με χρηματοδότηση από την Ευρώπη, στο μεγαλύτερο τουλάχιστον μέρος.
«Πιστεύω ότι είμαστε στο σημείο που θα λύσουμε τα θέματα τα οδικά, εντός των ημερών. Βέβαια, τα τετράιχνα δεν υπάρχουν. Μιλάμε πλέον με το υπουργείο για express way, είναι ένας δρόμος κλειστός, τριών λωρίδων. Πιστεύω ότι είμαστε στην τελική ευθεία και θα πάμε καλά», σημείωσε χαρακτηριστικά, με αφορμή τις αναφορές του κ. Νίκα στον οδικό άξονα Πάτρα-Πύργος.

Ο όρος express way που χρησιμοποίησε ο περιφερειάρχης Ηπείρου, περιγράφει μια οδό ταχείας κυκλοφορίας με βελτιωμένα επίπεδα οδικής ασφάλειας σε σχέση με τις υφιστάμενες εθνικές οδούς. Στο μεγαλύτερο μέρος δε θα υπάρχει διαχωριστικό στηθαίο, ώστε να γίνεται εύκολα η ανά διαστήματα εναλλαγή από μία σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, ενώ δε θα υπάρχουν ανισόπεδοι κόμβοι, αλλά ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι στις διασταυρώσεις με το υπόλοιπο οδικό δίκτυο. Έτσι, το κόστος κατασκευής θα μειωθεί σε σημαντικό βαθμό και το έργο μπορεί να χρηματοδοτηθεί ευκολότερα.
Πρόθεση, ωστόσο, της περιφέρειας Ηπείρου θα είναι να διατηρηθούν οι απαλλοτριώσεις με βάση τον σχεδιασμό του αυτοκινητοδρόμου, ώστε μελλοντικά και σε περίπτωση που τα κυκλοφοριακά δεδομένα αλλάξουν, να είναι εφικτή η αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο.
Ευχή και ελπίδα είναι αυτή τη φορά η πολιτεία να βρει οριστική λύση για τον τρόπο κατασκευής και κυρίως τη χρηματοδότηση του έργου, κάτι που αναμένεται να αποτυπωθεί και επίσημα στα τέλη Οκτωβρίου – αρχές Νοεμβρίου, όταν θα βρεθεί στα Γιάννενα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής για τις σχετικές ανακοινώσεις, αν και δεν αποκλείεται οι ανακοινώσεις να γίνουν από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Ο κ. Καχριμάνης άφησε να διαφανεί ότι εξελίξεις θα υπάρξουν και ως προς τους οδικούς άξονες στα παράλια της Ηπείρου.

Σχετικά άρθρα

Με ευρεία ατζέντα θεμάτων η συνάντηση με τον περιφερειάρχη

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης