Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Από απομονωμένη… η πιο διασυνδεδεμένη περιοχή της χώρας

Προνομιακή θα καταστεί η θέση της Ηπείρου με την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, που έρχεται να ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό, αλλά και με την ολοκλήρωση μέσα σε σύντομο χρόνο του Ε65, γεγονός που ανοίγει νέους δρόμους για την περιοχή.

Το γεγονός αυτό σημείωσε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τον χαιρετισμό του, στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του έργου Ιωάννινα – Κακαβιά, που πραγματοποιήθηκε χθες το μεσημέρι στο κλειστό γυμναστήριο του Καλπακίου, λέγοντας πως από απομονωμένη τα προηγούμενα χρόνια, η Ήπειρος σήμερα βρίσκεται να είναι, ίσως, η πιο διασυνδεδεμένη Περιφέρεια.
Η αναπτυξιακή δυναμική είναι αδιαμφισβήτητη, ωστόσο απαιτούνται και κάθετοι οδικοί άξονες, για να καρπωθούν τα οφέλη και περιοχές, που σήμερα εμφανίζουν φθίνουσα πορεία. Μια από αυτές είναι η Κόνιτσα, με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα να επιβεβαιώνει την προσδοκία για εξελίξεις στο έργο Καλπάκι – Κόνιτσα, οι μελέτες του οποίοι καρκινοβατούσαν επί πολλά χρόνια.
«Έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες για το οδικό τμήμα Καλπάκι – Κόνιτσα, μήκους περίπου 27 χλμ. Έχει εκδοθεί βεβαίωση περαίωσης και είναι σε ισχύ οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου, προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ. Με την εξασφάλιση χρηματοδότησης θα εκκινήσουν οι διαδικασίες κήρυξης της απαλλοτρίωσης», ανέφερε στην ομιλία του, δείχνοντας πως το έργο είναι στα πλάνα του Υπουργείου Υποδομών. Αντίθετα, δεν υπήρξε η παραμικρή νύξη για τους οδικούς άξονες, που έχει προτεραιοποιήσει η Περιφέρεια Ηπείρου, τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό δηλαδή και τον παραλιακό δρόμο Πρέβεζα – Ηγουμενίτσα.

Έργο με εθνικό πρόσημο

Πέρα, βέβαια, από τη σημασία που έχει ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά για την Ήπειρο, μεγάλη είναι η σημασία του και για τη χώρα.
Ως, δρόμο με ισχυρό εθνικό πρόσημο τον χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Ο δρόμος αυτός γίνεται ουσιαστικά μία γέφυρα φιλίας, μεταξύ της Ελλάδος και της Αλβανίας και προφανώς μία γέφυρα που αφορά, πρωτίστως, την ελληνική εθνική μειονότητα. Οπότε θα έλεγα, ότι έχει και αυτήν την ξεχωριστή διαφορετική αξία, ένα πολύ έντονο και ισχυρό εθνικό πρόσημο».
Ο Κ. Μητσοτάκης έστειλε μήνυμα προς την Αλβανία για σεβασμό όλων των δικαιωμάτων της μειονότητας ως προϋπόθεση της ευρωπαϊκής προοπτικής της. «Η Ελλάδα επενδύει στις καλές και σταθερές σχέσεις με την Αλβανία και προφανώς στηρίζει έμπρακτα όλα τα δικαιώματα της εθνικής ελληνικής μειονότητας. Θέλω να πω με την ευκαιρία αυτή, ότι η διαδικασία προσέγγισης της Αλβανίας προς την ΕΕ, είναι, θα έλεγα, ο καλύτερος τρόπος για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε, ότι χρόνιες διεκδικήσεις της επιτέλους θα γίνουν πράξη και σε αυτή την κατεύθυνση, αγωνιζόμαστε και γνωρίζει πάρα πολύ καλά και η φίλη Αλβανία, ότι υπάρχει μία διαρκής πορεία αιρεσιμότητας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου εμείς ουσιαστικά είμαστε οι ρυθμιστές της ταχύτητας, με την οποία η Αλβανία θα κινείται προς την Ευρώπη».

Θα τελειώσει στην ώρα του

Η σύμβαση υπεγράφη από τον αναπληρωτή γενικό διευθυντή Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Δημήτριο Αναγνώπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο του Ομίλου ΑΒΑΞ Κωνσταντίνο Μιτζάλη, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι το έργο θα τελειώσει στην ώρα του και ότι η εταιρεία του, όποιες δυσκολίες και να αντιμετωπίσει, θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να έρθει συντομότερα η ώρα της παράδοσης.
Για ένα απαιτητικό τεχνικά έργο έκανε λόγο στην ομιλία του ο κ. Σταϊκούρας, αναφερόμενος και σε κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά του. «Περιλαμβάνει δύο υπο-τμήματα, δώδεκα ανισόπεδους κόμβους, πέντε γέφυρες, μία σήραγγα και πέντε άνω και 25 κάτω διαβάσεις. Η εμπειρία και η υψηλή τεχνογνωσία της αναδόχου εταιρείας αποτελούν εγγύηση για την έγκαιρη περάτωση αυτών των δύσκολων εργασιών, σε μία περιοχή με ορεινό ανάγλυφο, σε 54 μήνες από σήμερα», υπογράμμισε.
Την τελετή της υπογραφής άνοιξε ο δήμαρχος Πωγωνίου Κώστας Καψάλης, κάνοντας λόγο για μέρα γιορτής και για ένα έργο στρατηγικής σημασίας. «Είναι μια ξεχωριστή μέρα για το Πωγώνι και την Ήπειρο καθώς κλείνει ένας κύκλος αβεβαιότητας που μας ταλαιπώρησε για 17 χρόνια. Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας που καθιστά διαβαλκανικό και διευρωπαϊκό κόμβο την χώρα μας. Δεν αφορά μόνο τη σύνδεση της Ελλάδας με την Αλβανία, αλλά και τη διευκόλυνση της εμπορικής και τουριστικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή», τόνισε μεταξύ άλλων.
Ο δήμαρχος Δρόπολης και Πωγωνίου Δημήτριος Τόλης επεσήμανε τα οφέλη για την ενίσχυση της διασυνοριακής σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, τονίζοντας ότι θα αποτελέσει καταλύτη ανάπτυξης για τις δύο χώρες ενώ για νέες προοπτικές που ανοίγονται έκανε λόγο ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Παρόντες στην τελετή υπογραφής της σύμβασης ήταν, επίσης, ο Πρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Ιωαννίνων Κωνσταντίνος Τασούλας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργό Θανάσης Κοντογεώργης, η βουλευτής Ιωαννίνων Μαρία Κεφάλα, ο βουλευτής Άρτας Γιώργος Στύλιος, ο πρώην υπουργός Σταύρος Καλογιάννης, ο γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας Σεραφείμ Λιάπης, οι δήμαρχοι Ιωαννίνων Θωμάς Μπέγκας, Ζαγορίου Γιώργος Σουκουβέλος και Κόνιτσας Ανδρέας Παπασπύρου, η γενική πρόξενος της Αλβανίας στα Γιάννενα Irida Laci, η αναπληρώτρια περιφερειάρχης Αγνή Νάκου, οι αντιπεριφερειάρχες Κώστας Σιαράβας, Ελένη Περιστέρη, Πρόδρομος Γαϊτανίδης, Αναστασία Σίμου, Κωνσταντίνος Κίτσιος και Αικατερίνη Αρλέτου, ο Αστυνομικός Διευθυντής Ιωαννίνων Γιώργος Αζέλης και ο Συντονιστής Πυροσβεστικών Επιχειρήσεων Ηπείρου, Δυτ. Μακεδονίας & Νήσων Κέρκυρας, Λευκάδας και Παξών Χρήστος Μπόκας

Σχετικά άρθρα

Εντός Δεκεμβρίου στα Γιάννενα ο Κ. Μητσοτάκης

Στο ΕΣΠΑ με 289 εκατ. ευρώ το Ιωάννινα – Κακαβιά

Τον Σεπτέμβριο η σύμβαση για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Γεωργία Χαλάτση