Αίθουσα ΣύνταξηςΕπικαιρότητα

Κερδίζουν στην εμπιστοσύνη τη μάχη του αρνιού

Την τιμή κάτω του κόστους στα αμνοερίφια, που με τις ευλογίες της κυβέρνησης έχει μπει στο «Καλάθι του Πάσχα», προσπαθούν να εξηγήσουν οι ιδιοκτήτες παραδοσιακών κρεοπωλείων, την ώρα που κορυφώνεται η ζήτηση ενόψει του Πάσχα.

Η απόκλιση μεταξύ των τιμών των αμνοεριφίων στα σούπερ μάρκετ, που τα χρησιμοποιούν ως «κράχτες», και τα παραδοσιακά κρεοπωλεία είναι ίσως η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών, δεδομένης και της υψηλής τιμής προς τους παραγωγούς φέτος, που έφτασε τα 10 έως 10,8 ευρώ το κιλό.
Με βάση αυτή την τιμή, στα κρεοπωλεία η τιμή του ντόπιου αρνιού γάλακτος ξεκινά στα 13,9 ευρώ το κιλό, περισσότερο από ένα ευρώ αυξημένο σε σχέση με πέρυσι, και δεν αποκλείεται προς το τέλος της εβδομάδας σε κάποια καταστήματα να ξεπεράσει τα 15 ευρώ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Γρηγόρη Κονταξή.
Η αύξηση αυτή έχει να κάνει με την τιμή του παραγωγού, αλλά και την αυξημένη ζήτηση, αλλά και όλο το κόστος όπως ΦΠΑ, φύρα του κρέατος κλπ. Για τον λόγο αυτό μάλιστα οι κρεοπώλες αδυνατούν να εξηγήσουν την τιμή κάτω του κόστους, στην οποία πωλούν κάποια σούπερ μάρκετ, αλλά, όπως και άλλες χρονιές, περιμένουν ότι πολλοί καταναλωτές θα στραφούν στα παραδοσιακά κρεοπωλεία εν τέλει.
«Το πώς και το γιατί θα το βρουν οι αρμόδιοι. Πιθανώς σε αυτή την τιμή θα είναι μικρή ποσότητα και έτσι φτάνουμε τη Μεγάλη Τετάρτη να έρχονται σε εμάς πολλοί καταναλωτές και να μας ζητούν αρνιά, γιατί δε βρίσκουν σε αυτή την τιμή ή βρίσκουν πολύ μεγαλύτερα σε κιλά», σημείωσε ο κ. Κονταξής, τονίζοντας πως τα παραδοσιακά κρεοπωλεία προμηθεύονται ντόπια κρέατα.
Εξάλλου, λειτουργούν στην περιοχή μόλις 44 από 125 που λειτουργούσαν στο παρελθόν. «Μαθηματικά, προσπαθούν να μας αφανίσουν, αλλά εμείς έχουμε το θετικό ότι έχουμε πελάτες σταθερούς και εμείς του εξυπηρετούμε με την καλύτερη ποιότητα. Σε εμάς δε ρωτούν την τιμή, παραγγέλνουν αρνί ή κατσίκι και θα έρθουν να το πάρουν το Μεγάλο Σάββατο ή ακόμη και την Κυριακή του Πάσχα», τόνισε ο κ. Κονταξής, ζητώντας από τους καταναλωτές να αναζητούν την σφραγίδα στο κρέας, αλλά και να μην εμπιστεύονται παράνομες σφαγές.

Κρεοπωλείο το 41%, σούπερ μάρκετ το 31%

Οι διατροφικές και αγοραστικές συνήθειες, σε συνδυασμό με τις οικονομικές δυνατότητες, καταγράφονται σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών.
Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο, σε δείγμα 800 ατόμων σε όλη τη χώρα, το 33% δηλώνει ότι θα σουβλίσει αρνί έναντι 32% το 2023, όταν το ποσοστό το 2019 ήταν στο 67%. Το ψήσιμο στο φούρνο καταγράφεται αυξημένο, σε 46% από 40% πέρυσι.
Το 42% δηλώνει ότι θα αγοράσει αρνί ή κατσίκι από το κρεοπωλείο και το 31% από το σούπερ μάρκετ. Η συνολική δαπάνη για αγορές το Πάσχα, για το 40% των ερωτηθέντων θα είναι μειωμένη, ενώ το 34% θα την αυξήσει. Το 26% θεωρεί ότι θα μείνει αμετάβλητη.
Το 43% δηλώνει ότι θα συμμετέχει σε μεγάλα οικογενειακά τραπέζια άνω των 10 ατόμων. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο σε σχέση με το 40% του 2023, αλλά σαφώς μειωμένο σε σχέση με το 67% του 2019.
Τέλος, οι καταναλωτές επιλέγουν να φτιάξουν μόνοι τους γλυκά και άλλα πασχαλινά είδη σε μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με το παρελθόν. Το ποσοστό που θα φτιάξει γλυκά στο σπίτι ανεβαίνει από το 43% στο 50% και το βάψιμο αυγών ανεβαίνει από το 62% στο 79%.

Σχετικά άρθρα

Εμπιστοσύνη στα παραδοσιακά κρεοπωλεία

Αθέμιτος ανταγωνισμός από τα σούπερ μάρκετ

Προσοχή στις ηλεκτρονικές αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα