zapsas koinoipirwtwn
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Ή αυτοκινητόδρομος ή ποτέ να μη γίνει

«Λάθος» χαρακτηρίζει η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» να προχωρήσει το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά ως τρίιχνος δρόμος, εκφράζοντας την αντίθεσή της στην πρόσφατη τοποθέτηση του περιφερειάρχη για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα ως τα σύνορα με την κατασκευή express way.

Ο επικεφαλής της παράταξης Γιώργος Ζάψας, σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη τύπου, επέκρινε την επιλογή της περιφερειακής αρχής να αναλάβει να ωριμάσει τις μελέτες για το τμήμα αυτό, που αποτελεί τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων. Βέβαια, δεν έχει υπογραφεί ποτέ σχετική προγραμματική σύμβαση, οπότε η περιφέρεια και το υπουργείο αναζητούν εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης του έργου.
Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Ζάψας ζήτησε να υπάρξει διεκδίκηση για την κατασκευή ενός σύγχρονου διεθνούς αυτοκινητόδρομου. «Τι είναι ο express way; Μια εθνική οδός, που σε κάποια σημεία θα έχει και τρίτη λωρίδα. Αν αυτή είναι η φιλοδοξίας μας, ποτέ να μη γίνει. Μεγάλο λάθος να γίνει τρίιχνος. Πρέπει να συνεχίσουμε να διεκδικούμε έναν διεθνή αυτοκινητόδρομο, την ώρα που οι βόρειοι γείτονές μας προχωρούν σε αναβάθμιση των οδικών δικτύων μέσα από τα ευρωπαϊκά προγράμματα», σημείωσε, ενώ αναφέρθηκε και στις μελέτες για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό. «Μας έλεγε ο κ. Καχριμάνης ότι φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση που δεν έδινε τις μελέτες για τα γεωτεχνικά. Πέρασαν ήδη δύο χρόνια με αυτή την κυβέρνηση», πρόσθεσε.

«Να μη μείνουμε θεατές»

Θετικές χαρακτήρισε ο κ. Ζάψας τις εξελίξεις για τη χρηματοδότηση των μελετών της σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, με το «Κοινό των Ηπειρωτών» να είναι εκείνο, που το 2020 είχε προκαλέσει ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου για τη διεκδίκηση του έργου.
Οι εξελίξεις έγιναν γνωστές στο πλαίσιο συνεργασίας της περιφέρειας Θεσσαλίας με τον ΟΣΕ, με τον κ. Ζάψα να σημειώνει πως πρέπει και η περιφέρεια Ηπείρου να έχει πιο ενεργό ρόλο, ενώ άφησε αιχμές για άνιση μεταχείριση της περιοχής σε σχέση με την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
«Στην Ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία έχουν βάλει 3 δισ. ευρώ. Δεν το λέω γιατί ο κ. Καραμανλής εκλέγεται εκεί, αλλά, αν κάνουμε μια διαίρεση, για κάθε ένα εκατομμύριο που δίνεται εδώ, αντιστοιχούν 200 εκ. εκεί. Ας βγάλει ο καθένας τα συμπεράσματα. Και εμείς δεν πρέπει να μείνουμε θεατές», υπογράμμισε και έκανε γνωστό πως με πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων και του προέδρου Δ. Δημητρίου, και τη συνεργασία των όμορων επαγγελματικών και τεχνικών επιμελητηρίων, γίνεται προσπάθεια, ώστε να διοργανωθεί σχετική ενημερωτική ημερίδα. Τόνισε δε πως πρέπει να αξιοποιηθούν οι μελέτες και διεργασίες που έγιναν στο παρελθόν, ώστε να μην ξεκινήσουμε από το μηδέν.
Σε ό,τι αφορά τα οδικά έργα έκανε αναφορά και στον δρόμο στο Μαυρολάγκαδο, σημειώνοντας πως πρέπει να ολοκληρωθεί. «Προφανώς κάτι ανορθόδοξο έχει γίνει και εδώ. Πρώτα ανατέθηκε η ασφαλτόστρωση, αλλά ποτέ δεν ξεκίνησε. Μετά μάθαμε ότι το βουνό πέφτει; Δεν το ξέραμε;», διερωτήθηκε.
Τέλος, αναφέρθηκε και στο θέμα της σύνδεσης της περιφερειακής οδού με τον μεγάλο δακτύλιο της πόλης των Ιωαννίνων και αν έχουν προβλεφθεί όλα τα απαραίτητα αναφορικά με τις συνθήκες ασφάλειας. «Τι θα γίνει όταν έχουμε αθροιστικά τον κυκλοφοριακό φόρτο και της περιφερειακής οδού;», ρώτησε, υπενθυμίζοντας πως ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συνδέσεις των παράπλευρων οδών με την περιφερειακή, με αποτέλεσμα τροχαία δυστυχήματα.

Σχετικά άρθρα

1.800 υπογραφές για την αντιμετώπιση της αιθαλομίχλης

Θύελλα αντιδράσεων για το master plan του λιμένα Ηγουμενίτσας

Επείγει η ενεργοποίηση του προγράμματος υλικής συνδρομής στην Ήπειρο