Όμως, μας πρόλαβε ο ίδιος και ουσιαστικά άλλαξε την ατζέντα, δίνοντάς μας την αφορμή για μια συνέντευξη με θέμα τον ίδιο ως φωτογράφο. Από τις 16 Μαρτίου, ο Παναγιώτης Παπουτσής ξεκίνησε να φωτογραφίζει την καθημερινότητα. Και κάπως έτσι προέκυψε ένα ημερολόγιο καραντίνας , το οποίο ονόμασε «Isolation Measures» ( Μέτρα απομόνωσης). Και τις 31 αυτές φωτογραφίες του ημερολογίου αποφάσισε να τις μοιραστεί με το κοινό, όταν βγήκαμε από την καραντίνα, με αφορμή την χαλάρωση των μέτρων.
Γι’ αυτό το φωτογραφικό project, λοιπόν, αποφασίσαμε να μιλήσουμε, αν και στη κουβέντα μας «χώρεσε» και μια ερώτηση για τη Photometria. Πώς θα μπορούσε, άλλωστε, να γίνει διαφορετικά.
Όταν ξεκίνησες να προσπαθείς να αποτυπώσεις στον φακό στιγμές από την καθημερινότητα την περίοδο της καραντίνας, είχες ήδη σκεφτεί τη δημιουργία ενός ημερολογίου καραντίνας ή στην πορεία προέκυψε;
Η ανάγκη για αποτύπωση της καθημερινότητας προέκυψε στην πορεία, ήταν μια διέξοδος ενάντια σε όλον αυτόν τον φόβο, φόβο κυρίως για την επόμενη μέρα. Δεν είχα σκεφτεί καθόλου τι θέλω να κάνω το πώς και πού θα με βγάλει, η συγκεκριμένη σειρά φωτογραφιών βγήκε αυθόρμητα, ως μια φυσιολογική αντίδραση του σώματος, του μυαλού και της ψυχής.
Υποθέτω ότι ήταν μια δύσκολη περίοδος και για σένα, καθώς η αίσθηση που αφήνουν οι εικόνες σου είναι μια αίσθηση μελαγχολίας, ενδεχομένως και κατάθλιψης. Δε συνάντησες όμορφες στιγμές καθημερινότητας στους φωτογραφικούς σου περιπάτους, δεν έχει άλλο χρώμα εκτός από το άσπρο και το μαύρο η καραντίνα;
Ήταν δύσκολα, όπως φαντάζομαι δύσκολα θα ήταν για όλους μας. Η ομορφιά βρίσκεται μέσα μας και δίπλα μας. Πρέπει να βρίσκεσαι όμως και στην αντίστοιχη ψυχολογική κατάσταση για να το δεις. Ασπρόμαυρα τα έβλεπα όλα γύρω μου αυτό το διάστημα, και όταν περάσει όλο αυτό σίγουρα το έγχρωμο θα μπει ξανά στη ζωή μου όπως και στις φωτογραφίες μου.
Ποια από τις φωτογραφίες σου θα ξεχώριζες; Υπάρχει κάποια μικρή ιστορία που θα μπορούσες να μας διηγηθείς πίσω από αυτό το κλικ;
Εννοιολογικά και μόνο μπορώ να ξεχωρίσω κάποια από τις φωτογραφίες μου, καθώς δεν είμαι αντικειμενικός με τη δουλειά μου. Ξεχωρίζω την φωτογραφία με την αντίδραση της γάτας, λειτούργησε ως καθρέπτης του ψυχισμού μου την συγκεκριμένη στιγμή, στιγμή έντασης, στρες, του σφιξίματος που ένιωθα στον λαιμό.
Αν σου ζητούσαν να αποτυπώσεις με μία φωτογραφία την πρώτη ημέρα μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, ποιο στιγμιότυπο νομίζεις ότι θα επέλεγες.
Την τελευταία φωτογραφία της σειράς, δίνοντας της αίσθηση της αισιοδοξίας της εξόδου από την κρίση, της απόδρασης, της ελευθερίας, όταν αυτή έρθει.
Αυτές τις ημέρες, η ομάδα σας θα ετοιμαζόταν για τη Photometria. Ωστόσο, η ισχύς κάποιων εκ των περιοριστικών μέτρων δε σας επιτρέπει τη διοργάνωση του φεστιβάλ τις προγραμματισμένες ημερομηνίες. Ποιες είναι οι σκέψεις σας; Θα γίνει εντός του 2020;
Η 12η διοργάνωση του Photometria θα διεξαχθεί εντός του 2020. Είμαστε ήδη σε στενή επικοινωνία με το πνευματικό κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών καθώς και όλους τους φορείς για τον καθορισμό των νέων ημερομηνιών για την επιτυχή υλοποίηση του. Το Photometria όπως οφείλει θα προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες και θα πρωτοτυπήσει ακολουθώντας τις απαιτήσεις της εποχής, με καινοτόμες ιδέες τις οποίες ήδη έχουμε αρχίσει να σχεδιάζουμε, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του Υπουργείου Πολιτισμού για την ανάπτυξη και προώθηση του σύγχρονου ελληνικού ψηφιακού πολιτισμού.
Μπορείτε να δείτε όλες τις φωτογραφίες της σειράς «Isolation Measures» στον σύνδεσμο
https://www.panagiotispapoutsis.gr/portfolio_page/isolation-measures/
Ο Παναγιώτης Παπουτσής
Ο Παναγιώτης Παπουτσής σπούδασε φωτογραφία, διοίκηση επιχειρήσεων και έχει μεταπτυχιακό τίτλο στην Πολιτιστική Διαχείριση με κατεύθυνση τα Φεστιβάλ Φωτογραφίας. Είναι συνιδρυτής του Photometria International Photography Festival.
Ως φωτογράφος και πολιτιστικός διαχειριστής, έχει διοργανώσει και επιμεληθεί πολυάριθμες πολιτιστικές εκδηλώσεις και φωτογραφικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει ως Portfolio Reviewer και ομιλητής σε Ευρωπαϊκά φεστιβάλ φωτογραφίας.
