Σε συνέχεια της απόφασης για την τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου αδειών για τα πλωτά μέσα, που πραγματοποιούν πλόες στη λίμνη Παμβώτιδα, και με δεδομένη την ανάγκη αντικατάστασης ορισμένων σκαφών, ιδιαίτερα εκείνων που παρουσιάζουν μεγάλη παλαιότητα, τρία αιτήματα έχουν ήδη κατατεθεί στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Ηπείρου και υπάρχει ενημέρωση πως θα κατατεθεί ακόμη μία.
Η αντικατάσταση των σκαφών με νεότερα, περισσότερο φιλοπεριβαλλοντικά, επιβάλλεται και από το Κανονιστικό πλαίσιο, με τον χρόνο ειδικά για τα παλαιότερα σκάφη να μετρά αντίστροφα. Συγκεκριμένα, από τα 16 καράβια που δραστηριοποιούνται στη λίμνη, τα 12 είναι πάνω από 30 ή και 50 ετών ορισμένα και θα πρέπει να αντικατασταθούν σύμφωνα με το κανονιστικό πλαίσιο, εντός της επόμενης διετίας, επτά από αυτά έως το 2026. Ένα ακόμη έχει κατασκευαστεί το 1989 οπότε θα πρέπει να αντικατασταθεί το 2028, ενώ δραστηριοποιούνται τρία επιπλέον, ένα δεκαετίας και ένα νεότερης κατασκευής.
Το θετικό είναι πως μετά και τη συζήτηση του θέματος και τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου το καλοκαίρι του 2024 στο περιφερειακό συμβούλιο, και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες ενεργοποιήθηκαν προς την κατεύθυνση της αντικατάστασης των πλωτών.
«Με χαρά βλέπουμε ότι οι ενδιαφερόμενοι, οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό, συμφωνούν και έχουν αντιληφθεί ότι πλέον πρέπει να προβούν σε μια αντικατάσταση του υπάρχοντος στόλου. Για να μην ξεχνάμε ότι τα περισσότερα εξ αυτών έχουν ως ηλικία κατασκευής το 1970, 1971, 1978. Δηλαδή έχουν κατασκευαστεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Επομένως, το βλέπουμε ως θετική ανταπόκριση σε αυτή την προσπάθεια, που έχει ξεκινήσει η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία βέβαια ήταν μια δύσκολη προσπάθεια. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που βλέπουμε ότι έχουν ήδη υποβληθεί τρία αιτήματα», σημείωσε ο αντιπεριφερειάρχης και πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος Βασίλης Γοργόλης, εκφράζοντας την ικανοποίησή του.
Από τις υποβληθείσες αιτήσεις προκύπτει πως η αντικατάσταση των τριών σκαφών θα γίνει ιδίοις πόροις. «Αυτό είναι ένα κομμάτι που μας έχει απασχολήσει πάρα πολύ στο παρελθόν. Μετά την έκδοση της απόφασης, ήδη είχαμε κάνει και μία επιτροπή γνωμοδοτική για να συζητήσουμε το θέμα αυτό, γιατί πραγματικά, όταν δεν υπάρχουν αυτά τα χρηματοδοτικά εργαλεία και όταν αυτή η δαπάνη είναι πολύ μεγάλη, υπάρχει ακόμα η σκέψη να δοθεί μια ακόμη παράταση σε αυτούς τους ανθρώπους, οι οποίοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να προχωρήσουν στην αντικατάσταση. Υπάρχει ακόμα αυτή η σκέψη, αλλά προς το παρόν πορευόμαστε με αυτές τις ενέργειες που έχουμε μπροστά μας», σημείωσε ο κ. Γοργόλης.
Εφόσον προχωρήσουν οι διαδικασίες, το θέμα της αντικατάστασης των σκαφών θα επανέλθει στο περιφερειακό συμβούλιο, σύμφωνα με όσα προβλέπεται, με τον κ. Γοργόλη να σημειώνει και τα κενά στη νομοθεσία σχετικά με τα όρια ηλικίας των σκαφών, που οδήγησαν και την Περιφέρεια Ηπείρου στην εκπόνηση του Κανονιστικού πλαισίου.
Αντίστροφη μέτρηση για τα γερασμένα σκάφη
Προς αντικατάσταση από νέα, σύγχρονα πλωτά οδεύουν τρία, ενδεχομένως και τέσσερα, από αυτά που δραστηριοποιούνται σήμερα στην Παμβώτιδα, συμβάλλοντας στην προστασία της λίμνης και αναβαθμίζοντας το τουριστικό και συγκοινωνιακό έργο.
