Σε ανακοίνωσή της, η Ενωτική Αριστερή Παρέμβαση Εκπαιδευτικών Δ.Ε. Ιωαννίνων επισημαίνει ότι, με την έναρξη της διαδικασίας επιλογής σχολικών εγχειριδίων, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία γίνονται αποδέκτες έντονης διαφημιστικής καμπάνιας από εκδοτικούς οίκους, μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων και αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σύμφωνα με την παράταξη, η εικόνα που διαμορφώνεται από την παρουσίαση των νέων βιβλίων, αλλά και οι σχετικές κατευθύνσεις που δίνονται για επιλογή ανάλογα με το «προφίλ» κάθε σχολείου, συνδέουν το πολλαπλό βιβλίο με την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων.
Μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση θέτει ερωτήματα για:
- τη συγγραφή βιβλίων από εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε ιδιωτικά σχολεία ή φροντιστηριακούς ομίλους,
- τις συνέπειες που μπορεί να έχει η επιλογή διαφορετικών εγχειριδίων στην εικόνα και την αξιολόγηση των σχολείων,
- τις επιπτώσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις και στην Τράπεζα Θεμάτων, όταν διαφορετικά βιβλία προσεγγίζουν τα ίδια ζητήματα με διαφορετικό τρόπο,
- τη μεταφορά της ευθύνης επιλογής του βιβλίου στους εκπαιδευτικούς και στις σχολικές μονάδες.
Η παράταξη υποστηρίζει ακόμη ότι η διαδικασία επιλογής γίνεται σε ασφυκτικά χρονικά περιθώρια, χωρίς να υπάρχει επαρκής χρόνος μελέτης όλων των διαθέσιμων διδακτικών πακέτων.
Καταλήγοντας, σημειώνει ότι το πολλαπλό βιβλίο θα μπορούσε να λειτουργήσει θετικά μόνο εφόσον όλοι οι μαθητές είχαν πρόσβαση σε όλα τα εγχειρίδια και οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να επιλέγουν ελεύθερα το υλικό διδασκαλίας. Όπως αναφέρει, στις σημερινές συνθήκες, με την ύπαρξη της Τράπεζας Θεμάτων και των πανελλαδικών εξετάσεων, το μέτρο ενισχύει την αυτονομία των σχολικών μονάδων, την κατηγοριοποίησή τους και, σταδιακά, την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.
