Αίθουσα Σύνταξης Οικονομία

Επίτιμος πρόεδρος της Διεπαγγελματικής Οίνου ο Βαγγέλης Αργύρης

Ο τιμητικός τίτλος του επίτιμου προέδρου της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), τίτλος που στο παρελθόν έχει αποδοθεί μόνο στον Γιάννη Μπουτάρη, πρώτο πρόεδρο της οργάνωσης, απονεμήθηκε ομόφωνα στον Βαγγέλη Αργύρη, ο οποίος ολοκλήρωσε τη θητεία του και τον διαδέχεται στην προεδρία ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου Γιάννης Βογιατζής.

Ο κ. Βογιατζής, που έχει διατελέσει και την διετία 2015-2017 πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ, εξήρε την προεδρία Αργύρη, τονίζοντας πως ήταν εξαιρετικά επιτυχημένη, συμβάλλοντας στην περαιτέρω εμπέδωση του σκοπού της οργάνωσης, που είναι να αντιπροσωπεύει τον κλάδο ουσιαστικά και συνολικά, μέσα από τη συζήτηση και τη συνεννόηση. Από την πλευρά του, ο κ. Αργύρης εξέφρασε τη βαθιά του πεποίθηση στο σημαντικό ρόλο για την ανάπτυξη του κλάδου, που διαδραματίζει η Διεπαγγελματική, ευχόμενος κάθε επιτυχία στον νέο πρόεδρο και ευχαριστώντας το προσωπικό της οργάνωσης για την άριστη και αποδοτική συνεργασία. Ανάλογες επισημάνσεις, εξαίροντας τη διαλλακτικότητα και το συναινετικό πνεύμα του απερχόμενου και του νέου προέδρου έκανε σε παρέμβασή του ο πρόεδρος της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελοοινικών Προιόντων (ΚΕΟΣΟΕ) Χρήστος Μάρκου.
Πριν από τη γενική συνέλευση έγινε η παρουσίαση του στρατηγικού σχεδιασμού για την αμπελουργία από την διευθύντρια του ΕΛΓΟ Δήμητρα Γεωργία Ουζουνίδου και τον ερευνητή του Οργανισμού Δημήτριο Τάσκο. Όπως τόνισαν, το έργο έχει ωριμάσει και εκκρεμεί πλέον μόνον η σύνταξη του τεχνικού δελτίου και η χρηματοδότησή του.
Επίσης, παρουσιάστηκε η «ακτινογράφηση» της πορείας του ελληνικού κρασιού στις αγορές την τελευταία δεκαετία, που εκπόνησαν η διευθύντρια της ΕΔΟΑΟ Μαρία Τριανταφύλλου και στελέχη της οργάνωσης. Στα αξιοσημείωτα της μελέτης, είναι η εντυπωσιακή αύξηση της αξίας των εξαγωγών στις χώρες, όπου εφαρμόστηκαν προγράμματα προβολής. Τονίστηκε, επίσης, η μεγάλη βελτίωση της εικόνας του ελληνικού κρασιού παγκόσμια, που επιτεύχθηκε την ίδια περίοδο, μια εντυπωσιακή ανατροπή. Μέσα από τον στρατηγικό σχεδιασμό marketing που εκπόνησε και υλοποιεί, ο κλάδος κατάφερε να λειτουργήσει ενωτικά και συντεταγμένα, αποδεικνύοντας ότι το ελληνικό κρασί, παρά τις αντιξοότητες και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισε τα τελευταία χρόνια (ΕΦΚ, παραοικονομία κλπ), παραμένει ένας τομέας της εθνικής οικονομίας με δυναμισμό και προοπτική.