ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Ενίσταται στη νέα χάραξη της παράκαμψης Φιλιππιάδας

Την κάθετη διαφωνία με την προτεινόμενη από τον μελετητή της Περιφέρειας Ηπείρου χάραξη της παράκαμψης Φιλιππιάδας εκφράζει η περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» διά του επικεφαλής της Γιώργου Ζάψα, που τοποθετείται και γραπτώς επί του σχεδίου για τη σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό.

Αφού επισημαίνει ότι επί της ουσίας δεν έχουμε μελέτη αλλά μακέτα του έργου και εικονική παρουσίαση σε αρχικό στάδιο, απόρροια των ήδη υπαρχουσών μελετών που εκπονούνται από το 2006, αναφέρει ότι η προτεινόμενη νέα χάραξη, η οποία δια του ισόπεδου κόμβου «Καμπής» παρακάμπτει δυτικά την πόλη της Φιλιππιάδας, την αποκόπτει από το ποτάμι, ακυρώνει την ανάπλαση του παραποτάμιου μετώπου και θα καταδικάσει την Φιλιππιάδα εις το διηνεκές. «Η οικονομία του έργου είναι ένα κριτήριο αλλά όχι το μοναδικό, όταν έχει να κάνει με έναν μακρόπνοο σχεδιασμό για μια πόλη όπως η Φιλιππιάδα. Άλλες πόλεις ονειρεύονται να έχουν μέτωπο σε ποτάμι και εμείς θα το καταργήσουμε. Εάν συμβεί, θα πρόκειται για ανεπανόρθωτη βλάβη με την υπογραφή του περιφερειάρχη και του μελετητή της περιφερειακής αρχής», υπογραμμίζει ο Γ. Ζάψας, επισημαίνοντας την ανάγκη διόρθωσης του λάθους και την επανεξέταση της όδευσης από τον μελετητή.
Ζητούμενο για το «Κοινό των Ηπειρωτών» είναι και η άμεση δημοπράτηση του έργου «είσοδος Φιλιππιάδας», που θα αναβαθμίσει την αισθητική της πόλης, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών της Φιλιππιάδας (ασφαλής κίνηση πεζών και εποχουμένων) και αποτελεί ένα βήμα προς την ολοκλήρωση των υποδομών της έδρας του Δήμου Ζηρού. Συνοδό έργο θα αποτελέσει και η οριοθέτηση/ διευθέτηση του μυλαύλακα, καθώς και ο μελλοντικός εσωτερικός δακτύλιος της πόλης που θα ορίσει τον αστικό χώρο από το παραποτάμιο μέτωπο και θα παρακάμψει την πόλη ανατολικά, από την Αγία Κυριακή μέχρι το Μνημείο Μπιζανομάχων.
«Σε καμία όμως περίπτωση δεν πρόκειται για την “Παράκαμψη Φιλιππιάδας», η κατασκευή της οποίας θα συνδέσει την Ιόνια οδό με την Γέφυρα Καλογήρου, ως το πρώτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου σύνδεσης της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό. Ένα έργο το οποίο αποτελεί πάγιο αίτημα των κατοίκων, που δεινοπαθούν από την διέλευση όλων των ειδών οχημάτων μέσα από την πόλη και αδικαιολόγητα καθυστερεί με ευθύνη της Περιφέρειας Ηπείρου και της κυβέρνησης, δεδομένου ότι είχε εξασφαλιστεί πίστωση 30 εκατομμυρίων από το 2019 και έκτοτε δεν προχώρησε με την ψευδή επίκληση των “γεωλογικών”», καταλήγει ο Γ. Ζάψας.