ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Κοντοζυγώνει η λειτουργία του ΣΜΑ

Ένα ουσιαστικό βήμα για τη δοκιμαστική λειτουργία του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι, κάνει ο Δήμος Ιωαννιτών, που προχωρά τις διαδικασίας για την πρόσληψη προσωπικού για τη στελέχωσή του.

Μετά την απόφαση έγκρισης της προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Ηπείρου και τον Αναγκαστικό Σύνδεσμο Διαχείρισης Αστικών Στερεών Αποβλήτων, στις αρχές Απριλίου, στον «αέρα» βγήκε σήμερα η περίληψη ανακοίνωσης για την πρόσληψη 40 ατόμων με συμβάσεις διάρκειας οκτώ μηνών. Ανάμεσά τους είναι πέντε άτομα με ειδικότητα ΔΕ Οδηγών (απορριμματοφόρων Γ΄ ή C κατηγορίας), ένα ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων Έργου (πολυμηχάνημα), δύο ΔΕ Φυλάκων και ΥΕ Προσωπικού καθαριότητας εξωτερικών χώρων, με ρητή αναφορά ότι θα απασχοληθούν στον ΣΜΑ. Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ο συνολικός αριθμός των ατόμων που θα διατεθούν για τη λειτουργία του ΣΜΑ, είναι δέκα και όχι έντεκα, όπως είχε αναφερθεί στο δημοτικό συμβούλιο.

Είτε δέκα είτε έντεκα, πάντως, είναι σαφές ότι το προσωπικό αυτό δεν επαρκεί για πλήρη λειτουργία του ΣΜΑ για το σύνολο των απορριμμάτων του Δήμου Ιωαννιτών. Αν και είναι πολύ κοντά στην εκτίμηση της Υπηρεσίας Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (Υ.Γ.Ο.Σ.) ότι θα απασχοληθούν επτά οδηγοί, ένας φύλακας – ζυγιστής, ένας χειριστής και δύο εργάτες γενικών καθηκόντων, με σκοπό την κοστολόγηση.
Σύμφωνα με το ενημερωτικό σημείωμα, που είχε συντάξει η προϊσταμένη του Τμήματος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Ιωαννιτών Γεωργία Βαρζώκα, με δεδομένο ότι ο ΣΜΑ του Δήμου Ιωαννιτών θα πρέπει να λειτουργεί σε δύο βάρδιες ημερησίως, έξι ημέρες την εβδομάδα (πλην Κυριακής), σε κάθε βάρδια θα πρέπει να απασχολούνται ένας ζυγιστής για τη ζύγιση και καταγραφή των απορριμμάτων, ένας χειριστής για τη συμπίεση των απορριμμάτων, ένας εργάτης για τη γενική καθαριότητα του χώρου και οδηγοί για τη φόρτωση, μεταφορά και επιστροφή των containers. Βάσει της διάθεσης τριών οχημάτων μεταφοράς συνάγεται το συμπέρασμα ότι ο μέγιστος αριθμός οδηγών ανά βάρδια θα είναι τρεις. Κατά συνέπεια, για δύο βάρδιες σε εξαήμερη βάση χρειάζονται τρεις ζυγιστές, τρεις χειριστές και τρεις εργάτες, καθώς και 6-9 οδηγοί ανάλογα με το πόσοι θα απασχολούνται ανά βάρδια.

Από τους 15-18 εργαζόμενους υπάρχουν κάτι παραπάνω από τους μισούς, κάτι που σημαίνει ότι θα χρειαστεί και μετακίνηση εργαζόμενων από άλλες υπηρεσίες. Σε ένα τέτοιο σενάριο, βέβαια, είναι σίγουρο ότι θα αντιδράσει ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΤΑ.

Υπάρχει, ωστόσο, και η πιθανότητα η δοκιμαστική λειτουργία να αφορά μέρος και όχι το σύνολο των απορριμμάτων, που καθημερινά συλλέγονται από τον Δήμο Ιωαννιτών, οπότε το υπό πρόσληψη προσωπικό κρίνεται επαρκές.

Ένα ζήτημα, που θα προκύψει στη συνέχεια, έχει να κάνει με το ότι στην ουσία θα εκπαιδευτεί στη λειτουργία του ΣΜΑ προσωπικό, που μετά από οκτώ μήνες θα ολοκληρωθεί η σύμβασή του και δε θα είναι σε θέση να προσφέρει υπηρεσίες. Όμως, αυτό που «καίει» τώρα είναι η τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων, ώστε να ολοκληρωθεί το έργο των ΣΜΑ και να μην υπάρξει κίνδυνος απένταξης ή επιστροφής χρημάτων.

Σχετικά άρθρα

Συνέχεια στο… πρέσινγκ για τις απευθείας αναθέσεις

«Μπαλάκι» η ευθύνη για τη διάνοιξη στον Γράμμο

Αποστόλης Τζελέτας

Σε Λονδίνο και Θεσσαλονίκη η Περιφέρεια Ηπείρου