ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Με εκκρεμότητες η δημοπράτηση του Ιωάννινα – Κακαβιά

Με ανοιχτές εκκρεμότητες έγινε η προκήρυξη του διαγωνισμού για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, χωρίς τη δεδομένη χρονική στιγμή να μπορεί να απαντηθεί με ακρίβεια ο χρόνος που απαιτείται για να κλείσουν.

Το ζήτημα της χρηματοδότησης είναι το έλασσον στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς η ένταξη αρχικά στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και η μεταφορά στο ΕΣΠΑ στη συνέχεια είναι κάτι, που εφαρμόζεται σε αρκετές περιπτώσεις. Αυτό επισήμανε και ο περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, απαντώντας σε ερωτήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργου Ζάψα και «Λαϊκή Συσπείρωση» Γιώργου Πρέντζα στην έναρξη της συνεδρίασης του περιφερειακού συμβουλίου, μεταφέροντας τη διαβεβαίωση για ένταξη στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών.
Τις σοβαρές εκκρεμότητες αναδεικνύει ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλογιάννης, ο οποίο σφάζει με το γάντι την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την ανακοίνωσή του κάθε άλλο παρά πανηγυρική δεν είναι, έστω κι αν έτσι μοιάζει στην εισαγωγή της.
Έχοντας ασχοληθεί επί πολλά χρόνια ενεργά με το έργο, από τον σχεδιασμό του ως υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, με υπουργό τον Γεώργιο Σουφλιά, μέχρι την ολοκλήρωση των μελετών και την αδειοδότησή του ως αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, με υπουργό τον Κωστή Χατζηδάκη, ο κ. Καλογιάννς θέτει μια σειρά από θέματα, που αφορούν την ομαλή εξέλιξη της κατασκευής του έργου.
Αρχικά αναφέρεται στον προϋπολογισμό δημοπράτησης του αναμορφωμένου, με μικρότερη διατομή, έργου (310 εκατ. ευρώ), σημειώνοντας ότι είναι μόλις 10% μικρότερος από τον αρχικό (340 εκατ. ευρώ). Δηλαδή, για μόλις 30 εκ. ευρώ το Υπουργείο επιλέγει να κάνει έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, χωρίς δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, αντί έναν αυτοκινητόδρομο με τα χαρακτηριστικά της υπόλοιπης Ιόνιας Οδού.
Εν συνεχεία, επισημαίνει ότι οι μελέτες για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά δεν έχουν ολοκληρωθεί, ούτε οι απαλλοτριώσεις, λέγοντας ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος τα προηγούμενα χρόνια, ο οποίος πρέπει να αναπληρωθεί το συντομότερο.
Στο θέμα αυτό αναφέρθηκε στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου και ο Αλ. Καχριμάνης, απαντώντας σε ερώτημα για το ποσό των 402 εκ. ευρώ, που αναφέρεται στην πρόθεση χρηματοδότησης. Όπως εξήγησε, 60 εκατ. ευρώ είναι η προαίρεση που θα πάρει η εταιρεία, η οποία θα αναλάβει το πρώτο κομμάτι, για να δουλέψει και το Κτηματολόγιο στο τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα αφορούν απαλλοτριώσεις που γίνονται στη βάση έκτασης τετράιχνου δρόμου από Γιάννενα ως Καλπάκι, ώστε μελλοντικά το τρίιχνο να γίνει τετράιχνο.
Ένα σοβαρό ζήτημα έχει να κάνει με τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Όπως σημειώνει ο Στ. Καλογιάννης, οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Ιωάννινα – Καλπάκι εκδόθηκαν το 2009, συνεπώς χρειάζεται επικαιροποίησή τους, καθώς στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων επεκτάθηκε το δίκτυο «Natura 2000» το 2011. Για δε το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά εκκρεμεί και πρέπει να κινηθεί γρήγορα η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης, προκειμένου να μπορούν να εκτελεστούν εργασίες.
Το θέμα έθιξε στην έναρξη της συνεδρίασης της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Ηπείρου ο επικεφαλής της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» Γιώργος Πρέντζας, με ερώτημα που έθεσε για το αν είναι σε ισχύ οι περιβαλλοντικοί όροι, χωρίς να υπάρξει απάντηση.
Καταλήγοντας στο δελτίο τύπου του, ο Στ. Καλογιάννης αφήνει να διαφανεί μια αμφιβολία για το αν θα ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας έως την Κακαβιά, λέγοντας ότι «οι προαιρέσεις δεν πρέπει να αποτελέσουν λόγο μη ολοκλήρωσης του έργου στο σύνολό του, σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό του Υπουργείου». Παράλληλα, δράττεται της ευκαιρίας να τονίσει ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν και οι μελέτες του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε να αποκτήσει αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο η ευρύτερη παραμεθόρια περιοχή.
«Για να υλοποιηθούν όλα αυτά πρέπει το Υπουργείο Υποδομών να κινηθεί γρήγορα και μεθοδικά, ώστε με χρονικό ορίζοντα το 2030 οι δύο άξονες να είναι ολοκληρωμένοι. Ο Υπουργός κ. Κ. Καραμανλής, ο οποίος μέχρι σήμερα έχει επιδείξει σύνεση, σοβαρότητα και σημαντικό έργο, αποτελεί εγγύηση για την έγκαιρη και άρτια υλοποίησή τους. Από την πλευρά μου, συνεχίζω να παρακολουθώ την πορεία των έργων και να παρεμβαίνω με υπευθυνότητα, έναντι των συμπολιτών μας και του Τόπου, όπως έκανα μέχρι σήμερα», καταλήγει.

 

Σχετικά άρθρα

Η ΑΒΑΞ μειοδότησε για το Ιωάννινα – Κακαβιά

Ηπειρωτικός Αγών

Επαναπροκηρύσσεται το οδικό έργο «Ιωάννινα – Κακαβιά»

Ηπειρωτικός Αγών

«Καμπανάκι» με διπλή ανάγνωση για το Πάρκο Τεχνολογίας