ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Μισοί- μισοί με το υπουργείο Υποδομών οι οδικοί άξονες

Πρόταση στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για… μοιρασιά των εκκρεμών διευρωπαϊκών οδικών αξόνων, που διέρχονται από την Ήπειρο, έχει καταθέσει η Περιφέρεια Ηπείρου και αναμένει τη σχετική απάντηση.

Η πρόταση της Περιφέρειας είναι ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το υπουργείο Υποδομών, ο δε οδικός άξονας Ιόνια Οδός – Πρέβεζα (μέχρι Ζέφυρο) να επιδιωχθεί να ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Ηπείρου.

Αυτό ανέφερε ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, με αφορμή τις δηλώσεις του επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργου Ζάψα, ο οποίος διαφώνησε με την προωθούμενη λύση του express way για το Ιωάννινα – Κακαβιά, λέγοντας ότι αν είναι να μην κατασκευαστεί με χαρακτηριστικά αυτοκινητοδρόμου, τότε είναι καλύτερα να μη γίνει ποτέ.

Ο κ. Καχριμάνης ήταν κατηγορηματικός στο ότι δεν υπάρχει περίπτωση χρηματοδότησης αυτοκινητοδρόμου από ευρωπαϊκά κονδύλια, λόγω του ότι ο πήχης των κυκλοφοριακών φόρτων έχει μπει πολύ ψηλά, άρα επισήμανε πως η μόνη δυνατότητα είναι η πρόταση για express way. Όπως εξήγησε, με τον όρο αυτό περιγράφεται ένας τρίιχνος οδικός άξονα, με ελεγχόμενες εισόδους – εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα. Ωστόσο, για το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, που έχει μελετηθεί και ως τετράιχνο, πρόταση είναι να διατηρηθούν όλες οι απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη, μπορέσει να μετατραπεί σε τετράιχνο, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη που ωρίμασε η Περιφέρεια με τετράιχνη διατομή. Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.

Για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα, ο περιφερειάρχης ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από το υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια, προκειμένου να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει σε αυτοκινητόδρομο προδιαγραφών express way, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027», όπως το ίδιο ζητήθηκε και για το τμήμα Διασταύρωση Πάργας – Μεσοπόταμος.

Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο υπουργείο Υποδομών, είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της Περιφέρειας να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας (Cut-and-cover).

«Η συζήτηση με τον υπουργό και τον υφυπουργό Υποδομών συνεχίζεται και περιμένουμε εντός των ημερών να μας δώσει το υπουργείο τις τελικές απαντήσεις. Ζητήσαμε και από τον πρωθυπουργό τη βοήθεια του», ανέφερε ο περιφερειάρχης.

Οριστική λύση στο «Μαυρολάγκαδο»

Ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε και στο έργο αποκατάστασης βατότητας της επαρχιακής οδού προς Συρράκο στη θέση «Μαυρολάγκαδο», επίσης με αφορμή την κριτική από την πλευρά του Γ. Ζάψα.

Όπως σημείωσε, πρόκειται για ένα πολύ δύσκολο έργο, καθώς, κάθε φορά που βρέχει, πέφτει και κλείνει ο δρόμος. «Εμείς τολμάμε και θα το λύσουμε. Καλά θα είναι κάποιοι, οι οποίοι κάνουν κριτική εκ του ασφαλούς, να σκέφτονται τι θα πουν αύριο, που το θέμα αυτό θα λυθεί μια για πάντα», κατέληξε.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης

«Ανεφάρμοστη» κατά την Περιφέρεια η ΚΥΑ για την επιδότηση ρεύματος