ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Στην… αντεπίθεση για τα έργα υποδομών ο Χρ. Σπίρτζης

Για πλήθος «ανακριβειών, ψεμάτων και διαστρεβλώσεων», που αφορούν τα στρατηγικά έργα της Ηπείρου, κάνει λόγο σε απάντησή του προς τον περιφερειάρχη Αλέξανδρο Καχριμάνης ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης, θέτοντας μια σειρά ερωτημάτων με στόχο να αναδειχθεί η απραξία της κυβέρνησης της ΝΔ για το θέμα των οδικών υποδομών στην Ήπειρο.

Την απάντηση του κ. Σπίρτζη «πυροδότησε» η τελευταία συνέντευξη τύπου του περιφερειάρχη, ο οποίος αναφέρθηκε στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα και το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά, κατηγορώντας τον πρώην υπουργό για ψεύδη.

«Να με κατηγορούν όμως ότι έλεγα ψέματα και δεν έλεγα συστηματικά την αλήθεια προκειμένου να καλύψουν τις ανεπάρκειες και τον παλαιοκομματισμό τόσο των ίδιων όσο και της κυβέρνησης τους πάει πολύ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Σπίρτζης και συνεχίζει: «Προφανώς όσοι έχουμε διατελέσει σε θέσεις ευθύνης οφείλουμε να έχουμε την γενναιότητα να αναλαμβάνουμε τις ευθύνες, τόσο τις διαχρονικές της πολιτείας, όσο και των δικών μας λαθών, ολιγωριών ή παραλείψεων. Στον βαθμό που με αφορά αισθάνομαι την ανάγκη να απολογηθώ στους πολίτες της Ηπείρου για τις διαχρονικές ευθύνες της Πολιτείας απέναντι στην για δεκαετίες εγκαταλελειμμένη Ήπειρο -όπως και άλλες περιοχές της χώρας μας. Δεν αισθάνομαι όμως την ανάγκη να απολογηθώ στις για πολλές δεκαετίες Περιφερειακές αρχές της Ηπείρου και στην παράταξη της ΝΔ, για το ότι δεν κάναμε σε μια τετραετία -με τη χώρα σε μνημόνιο από τη ΝΔ,- όσα αυτοί δεν έκαναν τουλάχιστον από το 1974», αναφέρει.

Συνεχίζοντας, ο κ. Σπίρτζης κατηγορεί, με την σειρά του, τον περιφερειάρχη για παλαιοκομματισμό. «Αυτό που γνωρίζει κάθε πολίτης της Ηπείρου και της Δυτικής Ελλάδας είναι πως εκτός από την μικροπολιτική και τον παλαιοκομματισμό που είναι διάχυτος και διαπερνά τις πολλές τετραετίες που κυβερνούν την χώρα και την περιφέρεια Ηπείρου, εκτός της κατάκτησης όλων των πρωταθλημάτων στις εξαγγελίες, στα ταξίματα, στον σχεδιασμό και την παρακώλυση έργων -στη λογική «Μετσόβου»-, δεν έχουν παραδώσει κανένα έργο στρατηγικής σημασίας και πολλές φορές έχουν σταθεί  εμπόδιο και στον σχεδιασμό και την ολοκλήρωση έργων στρατηγικής σημασίας», τονίζει και προσθέτει  ειρωνικά πως 47 χρόνια μετά την αποκατάσταση της δημοκρατίας, με την ΝΔ να έχει αναλάβει την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας επτά φορές, «προφανώς φταίει, όπως και για ό,τι έχει γίνει στη χώρα από το 1821, η τετραετία που την ευθύνη διακυβέρνησης είχε ο ΣΥΡΙΖΑ».

Επί των οδικών αξόνων, σημειώνει πως τα διευρωπαϊκά δίκτυα δεν συζητήθηκαν, ούτε αποφασίστηκαν στην τετραετία ΣΥΡΙΖΑ, αλλά επί ημερών ΝΔ και υπουργίας Γ. Σουφλιά, θυμίζοντας τις διαφωνίες στην χάραξη. «Αντίστοιχες ολιγωρίες παρέμβασης στην ίδια “λογική Μετσόβου” υπήρξαν για την όδευση του Βόρειου τμήματος του Ε65, προκειμένου ο ελληνικός λαός να πληρώνει εκατοντάδες εκατομμύρια σε έργα που δεν τελειώνουν ποτέ, με στόχο η παράταξή σας να εξαγγέλλει ότι θα είναι η σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία, πιο κοντά στην Ήπειρο κατά 20 χλμ. Οι συντελεστές κόστους οφέλους, που αναφέρετε στην ανακοίνωση σας, όπως και οι κανονισμοί για την χρηματοδότηση έργων δεν συζητήθηκαν ούτε αποφασίστηκαν στην Ε.Ε. κατά τον χρόνο που ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ -όπως αναφέρετε πάλι με περισσό θράσος και άνεση ψεμάτων- αλλά η Ν.Δ. επί κυβέρνησης Σαμαρά, με κυριαρχία στην Ε.Ε. δεξιών κυβερνήσεων, όπως και η δική σας», σημειώνει και προσθέτει πως άρχισαν να ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2015.

Ο πρώην υπουργός και συνεχίζει αναφερόμενος στα έργα της περιόδου της διακυβέρνησης του Αλ. Τσίπρα. «Η Ήπειρος με την Ιόνια οδό βγήκε από την απομόνωση. Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το ανέκδοτο των έργων των λιμανιών, ολοκληρώθηκε. Το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων το ίδιο. Το γεφύρι της Πλάκας ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, όσο κι αν θέλετε να το οικειοποιηθείτε. Νέα έργα στρατηγικής σημασίας για την Ήπειρο, όπως το Γιάννενα- Κακκαβιά, δρομολογήθηκαν και εντάχθηκαν στο πρώτο και μοναδικό Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών Μεταφορών που είχε η χώρα, για να μην συνεχιστεί η πολιτική “Μετσόβου”», αναφέρει.

«Σήμερα μετά από δύο χρόνια πλήρους ακινησίας, συνεχίζετε να κοροϊδεύετε τους πολίτες», τονίζει και ερωτά ποια ήταν τελικά η εξέλιξη της μελέτης και γιατί η κυβέρνηση δεν διαπραγματεύεται το έργο με την Ε.Ε.

«Τι σημαίνει “στηρίζει ο Γ.Γ. Ανάπτυξης κ. Σκάλκος και αυτή είναι και η γνώμη του κ. Μητσοτάκη, το έργο”; Ποιος αποφασίζει; Φαντάζομαι ο ΣΥΡΙΖΑ… Γιατί δεν πηγαίνετε σε “πολιτική διαπραγμάτευση”, όπως λέτε πως κάνατε για τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ, και για τη χρηματοδότηση του αυτοκινητοδρόμου «Γιάννενα Κακκαβιά»; Σας ενημερώνουμε ότι πάλι οι κακές γλώσσες της παράταξής σας λένε ότι θέλετε να επιστρέψετε τη μελέτη για την ωρίμανση του έργου, στο υπουργείο Υποδομών…», σημειώνει ο κ. Σπίρτζης και θέτει ερωτήματα για την έλλειψη κονδυλίων για υποδομές.

«Γιατί δεν λέτε την αλήθεια στους πολίτες; Ό,τι δύο χρόνια δεν έχετε κάνει τίποτα και δεν προβλέπεται να κάνετε, μιας και οι προτεραιότητες της κυβέρνησής σας είναι άλλες. Τέλος, κατανοώ την πίκρα και τον καημό του περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Καχριμάνη που εμφανίζεται να παρακαλεί δημόσια για σύσκεψη με μια κυβέρνηση, που είναι γνωστό μάλιστα πως είναι της αρεσκείας και της επιλογής του. Να του θυμίσω απλά ότι επί κυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα, δεν υπήρξε ημέρα καθυστέρησης συνάντησης μαζί του, ούτε από εμένα ούτε από κανέναν άλλον υπουργό. Κι αυτό αποκαλύπτει αναμφισβήτητα ποιος κινείται με κομματικές σκοπιμότητες, ποιος κυβερνούσε με αγάπη για την Ήπειρο, χωρίς κομματικά γυαλιά, ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα», τονίζει ο πρώην υπουργός και κλείνει με το θέμα των διοδίων.

«Με την ευκαιρία θα ήθελα να ρωτήσω για τις πρωτοβουλίες της περιφέρειας και της κυβέρνησης της ΝΔ όσον αφορά τα διόδια της Εγνατίας, έπειτα από την ακύρωση του διαγωνισμού ηλεκτρονικών διοδίων ελευθέρας ροής που είχαμε ολοκληρώσει και μετά τις εξαγγελίες της ΝΔ και των στελεχών της προεκλογικά ότι θα απαλλαγούν από τα διόδια και δεν θα γίνουν νέοι σταθμοί διοδίων. Τελικά θα απαλλαγούν οι κάτοικοι του Μετσόβου ή θα καταργηθεί η απαλλαγή και από τους κατοίκους της Θεσπρωτίας;», καταλήγει.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης

«Ανεφάρμοστη» κατά την Περιφέρεια η ΚΥΑ για την επιδότηση ρεύματος