Στην κατεύθυνση αυτή, οι εκπαιδευτικοί προτείνουν τη σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, όπως αυτές αποτυπώνονται στις προσλήψεις των αναπληρωτών. Όπως αναφέρουν σε σχετικό υπόμνημα, τα μαθήματα των ειδικοτήτων αποτελούν βασικό πυλώνα αναβάθμισης της Εκπαίδευσης, δίνοντας «χρώμα και ζωντάνια» στην τεχνοκρατική κατεύθυνση που τείνει να επιβληθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η βουλευτής Ιωαννίνων τόνισε ότι «οι μόνιμοι διορισμοί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η σωστή κατανομή των θέσεων είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη στήριξη και ενίσχυση του δημόσιου σχολείου». Παράλληλα υπογράμμισε πως «η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας κωλυσιεργούν, δε θέτουν ως προτεραιότητα τη στελεχιακή ενδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Για τον λόγο αυτό δεν προχώρησαν άμεσα στην υλοποίηση των 15.000 διορισμών που βρήκαν ως παρακαταθήκη από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ».
Τέλος, η Μερόπη Τζούφη υπογράμμισε πως «το υπουργείο Παιδείας, αντί να προετοιμάζει τους μόνιμους διορισμούς και τα απαραίτητα μέτρα ώστε η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει με υγειονομική ασφάλεια, ετοιμάζει νομοσχέδιο για την τιμωρητική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Είναι το ίδιο υπουργείο που κατέγραψε τις χειρότερες επιδόσεις στη διαχείριση της πανδημίας, αφήνοντας τα σχολεία κλειστά για το μεγαλύτερο διάστημα στην Ευρώπη».