ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

«Ή τώρα ή ποτέ» για σιδηρόδρομο στην Ήπειρο

Ζητούμενο παραμένει η προώθηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου, με τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης της περιφέρειας Ηπείρου να επαναφέρουν το θέμα, ζητώντας την ανάληψη πρωτοβουλιών από την περιφερειακή αρχή.

Την ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, μέσω του μηχανισμού Connecting Europe Facility (CEF), θέτει ως μεγάλη ευκαιρία, σε ανακοίνωσή της, η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», με επικεφαλής τον Γιώργο Ζάψα.
Αφορμή στάθηκε δήλωση προώθησης των σιδηροδρομικών συνδέσεων από τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπο για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς, με την παράταξη να τη «μεταφράζει» ως ευκαιρία για την ωρίμανση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου και συγκεκριμένα από την Καλαμπάκα μέχρι τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα προς δυσμάς και την Κοζάνη στα βόρεια.
Μάλιστα, υπενθυμίζει την ομόφωνη απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου Ηπείρου, έναν χρόνο πριν, για την υποβολή πρότασης για την Σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, στο πλαίσιο διαμόρφωσης της λίστας έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν στο χρονικό διάστημα 2021-2030. Βασικά επιχειρήματα που τέθηκαν, ήταν η εκατονταετής και πλέον εξαίρεση της Ηπείρου από την σιδηροδρομική σύνδεση της με το εθνικό δίκτυο σταθερής τροχιάς και το γεγονός ότι η κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Ηγουμενίτσα– Γιάννενα– Καλαμπάκα/Κοζάνη» είναι το μοναδικό σιδηροδρομικό έργο που συμπεριλήφθηκε στην απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νο 1692/96/EC και αποτελεί δικαιολογημένη επέκταση του διαδρόμου της Αδριατικής Ιονίου.
«Η πραγματικότητα είναι παρούσα και πρέπει να αδράξουμε την ευκαιρία. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλο και πιο δύσκολα χρηματοδοτεί αυτοκινητόδρομους. Η επέκταση της Ιόνιας οδού μέχρι την Κακαβιά δε χώρεσε στο Ταμείο Ανάκαμψης, από δικά μας λάθη. Δεν ωριμάσαμε μελετητικά το έργο και το διεκδικήσαμε με λάθος τρόπο. Να μην κάνουμε κι άλλο λάθος τώρα με το τρένο. Αυτό, όμως, που έχει αξία αυτή την εποχή, είναι η προετοιμασία. Έργα τέτοιου βεληνεκούς χρειάζονται χρόνο ωρίμανσης. Φαίνεται ότι η συγκυρία μας ευνοεί. Να συμφωνήσουμε και να συμμαχήσουμε με τις δυο γειτονικές περιφέρειες της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας και να διεκδικήσουμε το έργο. Οι ηπειρώτες βουλευτές, ευρωβουλευτές, υπουργοί και αυτοδιοικητικοί να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων, είναι η ώρα να αναμετρηθούμε με τις ανάγκες των καιρών, αλλιώς να πάμε στα σπίτια μας. Ή τώρα ή ποτέ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ζάψας.

«Μη μείνουμε ξανά μακριά από τις εξελίξεις»

Την ανάγκη διεκδίκησης της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου αναδεικνύει με ανακοίνωσή της και η παράταξη «Ήπειρος Όλον», με επικεφαλής τον Δ. Δημητρίου, θέτοντας ως οραματικό στόχο την υλοποίηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Η παράταξη κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καλώντας τους αρμόδιους να αξιοποιήσουν την τελευταία ίσως ευκαιρία για την σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, σημειώνοντας τα πολλαπλά οφέλη.
«Προφανώς τα οφέλη για την Ήπειρο θα είναι πολλαπλά, αφού ακόμη και σήμερα κάποιοι, που δήθεν οραματίζονται την ανάπτυξη, δεν αντιλαμβάνονται ότι μην πιέζοντας και μη διεκδικώντας τέτοιου είδους έργα, αποκόπτουν τις προσπάθειες των επιχειρηματιών, οι οποίοι προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους και στερούνται την ευκαιρία πραγματικής αναπτυξιακής πορείας. Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου και της τελευταίας ευκαιρίας στους αρμόδιους, ότι η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου κρίνεται απαραίτητη υποδομή για την ανάπτυξη της περιοχής, για την εξασφάλιση γρήγορων και οικονομικών μεταφορών και για τη σύνδεσή της με την Ευρώπη. Ας μη μείνουμε μακριά, για μια ακόμη φορά, από τις εξελίξεις που διαμορφώνονται στην Ευρώπη και ας γίνουμε πραγματικά και επί της ουσίας διεκδικητικοί, ας γίνουμε χρήσιμοι για το αύριο της Ηπείρου και ας μη μένουμε μακριά από ειδικές συναντήσεις και συζητήσεις, όπως έγινε με το “Thessaloniki summit 2018”», καταλήγει η ανακοίνωση της παράταξης.

Σχετικά άρθρα

Επιμένει σε συζήτηση για την ατμοσφαιρική ρύπανση το «Κοινό των Ηπειρωτών»

Ηπειρωτικός Αγών

Αίτημα σύγκλησης του περιφερειακού συμβουλίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Είπε όσα δεν μπόρεσε στο περιφερειακό συμβούλιο

Γεωργία Χαλάτση