ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

«Αναγκαία διόρθωση» η ενοποίηση των εδρών ταξί

Η ενοποίηση των εδρών ταξί του δήμου Ζίτσας με αυτές του δήμου Ιωαννίνων, σύμφωνα με το αίτημα του δήμου Ζίτσας και την έγκριση κατά πλειοψηφία της εισήγησης του εκτελεστικού γραμματέα της περιφέρειας Ηπείρου Δημήτρη Σιώλου, αποτελεί πλέον κανονιστική απόφαση, παρά τις αντιδράσεις που υπήρξαν από την πλευρά των επαγγελματιών ταξί των Ιωαννίνων.

Η απόφαση αυτή λύνει τον «γόρδιο δεσμό» που αφορά κυρίως το αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται μεταξύ των δύο δήμων και έχει αποτελέσει πολλές φορές «μήλον της έριδος» για τους επαγγελματίες, σε βαθμό μάλιστα που έχει προκαλέσει και την παρέμβαση των αστυνομικών αρχών.

Ωστόσο, το θέμα έρχεται από την εποχή των Καποδιστριακών δήμων και τη μετατροπή τους σε Καλλικρατικούς, με αποτέλεσμα από το 2012, με εισήγηση τότε των επαγγελματιών των Ιωαννίνων, να συνενωθούν με αυτές των Ιωαννίνων οι έδρες δύο δημοτικών ενοτήτων του δήμου Ζίτσας (Πασσαρώνος και Εκάλης) και όχι των υπολοίπων δημοτικών ενοτήτων.

Συνολικά ο αριθμός των αδειών που υπάρχουν στον δήμο Ζίτσας, δεν ξεπερνά τις έξι, με τον περιφερειάρχη Αλέξανδρου Καχριμάνη να επισημαίνει ότι η νέα ρύθμιση θα αποβεί σε όφελος των επαγγελματιών των Ιωαννίνων και θα επιλύσει τα προβλήματα που υπάρχουν. Βέβαια και ο ίδιος παραδέχθηκε ότι ήταν λάθος η υιοθέτηση της πρότασης των Σωματείων των επαγγελματιών των Ιωαννίνων τότε.

Στην εισήγησή του, ο κ. Σιώλος πρόσθεσε ως δέσμευση ότι δε θα ακολουθήσει η ενοποίηση των αδειών και με άλλους δήμους του νομού, καθώς εκλείπουν τα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν οι δύο περιαστικοί δήμοι, ενώ ο κ. Καχριμάνης τόνισε ότι δεν πρόκειται να προκηρυχθούν νέες άδειες, θέτοντας και το θέμα της αγοροπωλησίας, που υπήρξε και στην τελευταία πρόσκληση της περιφέρειας.

Η δεύτερη πρόταση κατατέθηκε από τον επικεφαλής της παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών» Γιώργο Ζάψα, όπως συνδιαμορφώθηκε με την παράταξη «Ήπειρος Όλον» και τον επικεφαλής της Δημήτρη Δημητρίου. Και οι δύο ζήτησαν οι άδειες να εκτείνονται στα όρια του Καλλικρατικού δήμου που δραστηριοποιούνται, προσθέτοντας πως αυτή η απόφαση μπορεί μελλοντικά να ανατραπεί και να οδηγήσει σε συνενώσεις, εφόσον εκτιμηθεί πως πρέπει, αλλά δεν μπορεί το αντίθετο, δηλαδή διάσπαση, σε περίπτωση εφαρμογής της πρότασης της περιφερειακής αρχής.

«Ας κάνουμε δύο πιάτσες στο αεροδρόμιο αν χρειαστεί, αλλά να λυθεί το θέμα μια και καλή με βάση τους Καλλικρατικούς δήμους και σε όλες τις περιφερειακές ενότητες που υπάρχουν τέτοια θέματα», σημείωσε ο κ. Ζάψας, ενώ και ο ίδιος και ο κ. Δημητρίου εξέφρασαν επιφυλάξεις για το αν τελικά, με την ενοποίηση, θα παραμείνουν ταξί για την εξυπηρέτηση των κατοίκων, καθώς οι επαγγελματίες θα επιλέξουν την πόλη των Ιωαννίνων. «Να πάρουμε μια θέση που να λύνει τα θέματα για όλη την Ήπειρο. Κάθε επαγγελματίας στον Καλλικρατικό του δήμο. Να σταματήσει το περιφερειακό συμβούλιο να αποτελεί κολυμβήθρα του Σιλωάμ για προηγούμενες αδικίες», σημείωσε ο κ. Δημητρίου.

Θετικά ψήφισε ο επικεφαλής της παράταξης «Ορίζοντες Ηπείρου» Σπύρος Ριζόπουλος αν και τόνισε πως η συζήτηση θα έπρεπε να αφορά σημαντικά αναπτυξιακά ζητήματα της Ηπείρου. «Θεωρώ ότι είμαστε δεκαετίες πίσω. Είναι λάθος το επίπεδο της συζήτησης, ελπίζω να μην το συζητάμε και το 2040», ανέφερε.

Το θέμα επιβίωσης που αντιμετωπίζει ο κλάδος των ταξί, έθεσε ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Γιώργος Πρέντζας, ο οποίος ζήτησε την αναβολή του θέματος, κάτι που  ζήτησαν και οι πρόεδροι των δύο σωματείων ταξί των Ιωαννίνων, που αιτήθηκαν και ψήφισμα με αιτήματα οικονομικής στήριξης του κλάδου.

Αναβολή και αναλογιστική μελέτη για τη φέρουσα ικανότητα αδειών ταξί στα Γιάννενα ζήτησαν από την πλευρά τους ο περιφερειακός σύμβουλος της «Αριστερής Παρέμβασης στην Ήπειρο» Ζώης Γαλατάς και ο επικεφαλής της παράταξης «Ανυπότακτη Ήπειρος» Κώστας Νουτσόπουλος.

Σχετικά άρθρα

5 ευρώ το πηγαινέλα στο Νησί

Απάντηση στην κριτική με τον αέρα του 55%

Γεωργία Χαλάτση

Δύο + δύο άδειες στην Παμβώτιδα