Σε πλήρη εφαρμογή τέθηκαν από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων τα ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία, προκειμένου να διαταραχθεί όσο το δυνατόν λιγότερο η σχολική χρονιά λόγω των έκτακτων συνθηκών που βιώνει και η χώρα μας. Μαζί με τον πρωθυπουργό, την πρώτη πιλοτική εφαρμογή της διαδικασίας παρακολούθησαν η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και οι υφυπουργοί Σοφία Ζαχαράκη και Βασίλης Διγαλάκης.
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Εξ αποστάσεως διδασκαλία από τη Δευτέρα

Στην παράδοση μαθημάτων εξ αποστάσεως, ξεκινώντας από τους μαθητές της τρίτης λυκείου, προχωρά το υπουργείο Παιδείας και από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας δεν αποκλείεται να οργανωθούν οι πρώτες ψηφιακές αίθουσες.

Οι πλατφόρμες και τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν, τόσο στην περίπτωσης της σύγχρονης όσο και της ασύγχρονης διδασκαλίας, θα επιλεχθούν από την κάθε σχολική μονάδα, ανάλογα με τις δυνατότητες που υπάρχουν, σε εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό.
Ως σύγχρονη διδασκαλία νοείται η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή.
Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό μέσω διαδικτύου.

Σημασία έχει ότι, έστω και μέσα από μια αρνητική κατάσταση, το εκπαιδευτικό σύστημα αρχίζει να δοκιμάζει τις δυνατότητές του στην αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και παράλληλα με την αναστολή λειτουργίας των σχολείων, να δείχνει το ενδιαφέρον του προς τους μαθητές, όπως ανέφερε ο περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κώστας Καμπουράκης, που το απόγευμα της Πέμπτης συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη με το υπουργείο Παιδείας, παρουσία και της υπουργού Ν. Κεραμέως, για το θέμα.
«Ήδη έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες. Υπάρχουν τρεις μεγάλες εταιρίες που προσέφεραν πλατφόρμες και έχουν φύγει προς τα σχολεία οι οδηγίες για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Να ξεκαθαρίσω ότι δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία, ούτε έχει σκοπό να καλύψουμε ύλη. Θέλουμε όμως να κρατηθεί η επαφή του μαθητή με τη διδασκαλία και την εκπαιδευτική διαδικασία. Να μη νιώσει ο μαθητής ότι είναι στο σπίτι του και έχει εγκαταλειφθεί από το σχολείο του, από τους δασκάλους του», σημείωσε ο κ. Καμπουράκης.
Παράλληλα, πρόσθεσε ότι είναι μια καλή ευκαιρία το εκπαιδευτικό σύστημα να τεστάρει τις δυνατότητές του όσον αφορά το εκπαιδευτικό δυναμικό και τον τεχνικό εξοπλισμό για να μπορούμε να εφαρμόζουμε τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση.
«Δε σας κρύβω ότι ήδη τεστάρω τη δυνατότητα τηλεδιάσκεψης με τους διευθυντές εκπαίδευσης και των υπηρεσιών. Είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε που βρισκόμαστε όσον αφορά την εφαρμογή των σύγχρονων τεχνολογιών», πρόσθεσε.

Αναφορικά με τη σύγχρονη εκπαίδευση, το υπουργείο θα διαθέσει σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, ξεκινώντας από την Γ’ Λυκείου, ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα για την πραγματοποίηση μαθημάτων μέσω τηλεδιάσκεψης από τους εκπαιδευτικούς. Μετά την εφαρμογή της στη Γ’ Λυκείου, η σχετική πλατφόρμα θα διατεθεί σταδιακά και στις λοιπές τάξεις των δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Επιδίωξη της πολιτικής ηγεσίας είναι να δοθεί μεγαλύτερη αυτονομία σε κάθε σχολική μονάδα να προσαρμόσει την παρεχόμενη δυνατότητα εξ αποστάσεως διδασκαλίας στις υφιστάμενες ανάγκες της, και για το λόγο αυτό οι διευθυντές των σχολείων θα διαμορφώνουν οι ίδιοι, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, το πρόγραμμα για κάθε σχολική τάξη.
Αναφορικά με την ασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του υπουργείου, δηλαδή τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα, μάθημα και ενότητες και μπορούν επομένως να χρησιμοποιηθούν από όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς και στην έκτακτη αυτή συγκυρία. Το υπουργείο δρομολογεί, επιπλέον, την ανάρτηση πρότυπων βιντεοσκοπημένων μαθημάτων, με στόχο τη διευκόλυνση αφενός των μαθητών που θα μπορούν να τα παρακολουθούν οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αφετέρου των εκπαιδευτικών που θα μπορούν να τα αξιοποιούν παράλληλα, ενισχύοντας τη διδασκαλία τους.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Καμπουράκη, από τη Δευτέρα, ανάλογα με την ετοιμότητα και τον εξοπλισμό κάθε μονάδας, θα μπορέσει να ξεκινήσει η εξ αποστάσεως διδασκαλία. «Νομίζω σε ένα μεγάλο βαθμό θα το καταφέρουμε», πρόσθεσε, σημειώνοντας πως θα πρέπει να επιλυθούν κάποια τεχνικά ζητήματα κεντρικά.
Αντίστοιχες ενέργειες θα ακολουθήσουν τα ΙΕΚ και τα πανεπιστήμια, που σε μεγάλο βαθμό ήδη είναι εξοικειωμένα με την τηλεεκπαίδευση.

Διαδικτυακά μαθήματα και από τα φροντιστήρια

Λύσεις για να συνεχίσουν να υποστηρίζουν τους μαθητές, κυρίως της τρίτης λυκείου, μέσω της τεχνολογίας, έχουν βρει και οι ιδιοκτήτες και εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων.
Μέσω εκπαιδευτικών, αλλά και ευρέως διαδεδομένων πλατφορμών, όπως skype ή ακόμη και facebook messenger, έχουν ήδη δημιουργηθεί οι πρώτες ψηφιακές αίθουσες, ώστε να υπάρχει μια φυσική και… ασφαλής ροή στη διδασκαλία, παρά την αναστολή λειτουργίας.
«Αρκετοί από εμάς κάναμε κάποια τέτοια μαθήματα με παιδιά που δε βρίσκονταν στην πόλη ή δεν μπορούσαν να βγουν από το σπίτι. Σίγουρα, σε πολλούς από εμάς λείπει η τεχνογνωσία, αλλά παλεύοντάς το καταφέρνουμε και ακολουθούμε τις εξελίξεις. Ίσως είναι μια καλή ευκαιρία να δούμε τα πράγματα διαφορετικά στο μέλλον», σημείωσε ο γραμματέας του Συλλόγου Φροντιστών Ιωαννίνων Γιώργος Φούκας.
Μάλιστα, η αποδοχή των νέων μέσων από μια γενιά μαθητών που κυριολεκτικά έχει γεννηθεί με αυτά, είναι εντυπωσιακή. «Η φυσική αίθουσα δεν αντικαθίσταται, αλλά τα παιδιά προσαρμόζονται και το χαίρονται μάλιστα», σημείωσε ο κ. Φούκας.

Σχετικά άρθρα

Επανέρχονται οι συστάσεις για χρήση μάσκας σε κλειστούς χώρους

Γεωργία Χαλάτση

«Επιμένει» να μας ταλαιπωρεί ο κορωνοϊός

Η επείγουσα φάση έληξε, ο κορωνοϊός παραμένει

Γεωργία Χαλάτση