ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Πιλοτικές παρεμβάσεις σε κεντρικούς άξονες

Σημαντικές κυκλοφοριακές αλλαγές σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της πόλης μελετά ο δήμος Ιωαννιτών, με στόχο να δώσει λύσεις στο οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα, που παρατηρείται τις ώρες αιχμής κατά κύριο λόγο.

Δείγμα των προθέσεών της έδωσε η δημοτική αρχή στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων με τη νέα της σύνθεση, υπό την προεδρία του αντιδήμαρχου Έργων Γιώργου Αρλέτου, χωρίς ωστόσο να ληφθούν οριστικές αποφάσεις.
Οι βασικοί άξονες της πρότασης, όπως προέκυψαν μετά από διάλογο και με την Τροχαία Ιωαννίνων, κινούνται σε δύο κατευθύνσεις. Η πρώτη είναι να εξασφαλίζεται η συνεχής ροή κίνησης στους οδικούς άξονες που διαθέτουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όπως είναι η λεωφόρος Δωδώνης και η 28ης Οκτωβρίου, και η δεύτερη να διευκολυνθεί η κίνηση πεζών και οχημάτων σε εμπορικούς δρόμους, όπου τα πεζοδρόμια είναι στενά, ενώ η στάθμευση και από τις δύο πλευρές δυσχεραίνει την κυκλοφορία, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τις οδούς Χαρ. Τρικούπη και Πυρσινέλλα.
Σε ό,τι αφορά τη λεωφόρο Δωδώνης και την 28ης Οκτωβρίου, στις οποίες η διπλοστάθμευση αποτελεί χρόνιο πρόβλημα, χωρίς οι παρεμβάσεις της Τροχαίας να είναι ικανές να δώσουν λύσεις, στόχος είναι να υπάρχει μια διακριτή οριοθέτηση των δύο λωρίδων κυκλοφορίας. Ως το πιο πρόσφορο μέσο, χωρίς να μειωθεί το πλάτος του δρόμου και να υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, κρίνονται τα γνωστά πορτοκαλί κολονάκια. Η τοποθέτησή τους, όμως, δε θα είναι συνεχής, αλλά ανά διαστήματα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ελιγμών, αν και αυτό δεν εγγυάται απόλυτα την αποτροπή της διπλοστάθμευσης. Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Αρλέτος, στόχος είναι να εμπεδωθεί μία σταδιακά μια διαφορετική κουλτούρα, ειδικά στο κέντρο της πόλης όπου καταγράφεται και το εντονότερο κυκλοφοριακό πρόβλημα, και όχι να μπουν παντού εμπόδια.
Ως συμπλήρωμα αυτής της παρέμβασης, θα έρθει η διαμόρφωση χώρου στάθμευσης μόνο για δίκυκλα σε όλο το μήκος του δρόμου μπροστά από την κεντρική πλατεία και την Όαση, ενώ θα αφαιρεθεί η πινακίδα απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης μπροστά από το «Διεθνές», ώστε να επιτρέπεται το παρκάρισμα, που έτσι κι αλλιώς γίνεται και σήμερα, με την ανοχή της αστυνομίας.
Δραστική θα είναι και η παρέμβαση και στην οδό Χαριλάου Τρικούπη, η οποία σχεδιάζεται να μετατραπεί σε έναν εμπορικό δρόμο με χαρακτηριστικά ήπιας κυκλοφορίας, όπου θα υπάρχουν μόνο θέσεις στάθμευσης και φορτοεκφόρτωσης. Στόχος είναι αφενός να υπάρχει περισσότερος χώρος για τους πεζούς, αλλά και να υπάρχει μια συνεχής ροή κυκλοφορίας, χωρίς τα οχήματα να περνούν από τις… Συμπληγάδες των νομίμως και παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων. Σε πρώτη φάση η νέα οριοθέτηση του δρόμου θα γίνει επίσης με πορτοκαλί κολονάκια, ώστε, αν το μοντέλο κριθεί επιτυχημένο, στη συνέχεια να γίνει νέα διαμόρφωση, με κατασκευή πεζοδρομίων και ενδεχομένως πλακόστρωση της οδού.
Μια πιο ήπια παρέμβαση μελετάται για την οδό Πυρσινέλλα, όπου σχεδιάζεται η απαγόρευση στάθμευσης από τη μία πλευρά του δρόμου και ο διαχωρισμός του οδικού άξονα με κολονάκια.
Όλες οι παραπάνω ρυθμίσεις θα έχουν πιλοτικό χαρακτήρα και εξειδικευτούν σε νέα συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων, ώστε να ληφθούν οι αποφάσεις για τον χρόνο δοκιμαστικής εφαρμογής τους στη συνέχεια. Σκοπός είναι οι αποφάσεις αυτές να τεθούν σε εφαρμογή από τις αρχές του νέου έτους.

Αποφάσεις και σχέδια για κόμβους

Πέρα, βέβαια, από τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, η δημοτική αρχή έχει ξεκινήσει τη διαδικασία και για πιο σημαντικές παρεμβάσεις, οι οποίες θα δώσουν ανάσα σε σημεία, που καθημερινά παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα, αλλά και θα βελτιώσουν τις συνθήκες οδικής ασφάλειας.
Η αρχή έγινε με την ψήφιση στην προχθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της απόφασης ένταξης στην πρόσκληση «Παρεμβάσεις που συμβάλλουν στην ενεργειακή αποδοτικότητα των αστικών μεταφορών και κέντρων» του επιχειρησιακού προγράμματος «Ήπειρος 2014-2020» της χρηματοδότησης κατασκευής τριών ισόπεδων κυκλικών κόμβων στη συμβολή των οδών Δωδώνης, Ζέρβα, Πυρσινέλλα, Ελευθερίου και Σπύρου (μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο), στη συμβολή των οδών Γράμμου, Κωνσταντινουπόλεως και Καλπακίου (στη «Συνάντηση») και στη συμβολή της Λεωφόρου Παπανδρέου με Κουντουριώτη και Ευαγγελίδη (στο παλιό «Χατζηκώστα». Και για τους τρεις κόμβους έχουν συνταχθεί μελέτες συνταχθεί από τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Ιωαννιτών.
Σε περίπτωση που υπάρξει παράταση για τον χρόνο υποβολής των προτάσεων και ξεπεραστούν και κάποια προβλήματα σε σχέση με τις προβλέψεις του ΣΒΑΚ, στόχος είναι να ενταχθούν και άλλοι κόμβοι στη συγκεκριμένη πρόσκληση.
Ως ο πλέον σημαντικός είναι αυτός στη συμβολή της λεωφόρου Δωδώνης με την οδό Δομπόλη και την Κενάν Μεσαρέ, ενώ προτεραιότητα δίνεται και στους κόμβους Σταυρακίου- Νεοχωρόπουλου και σε αυτόν στη συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την Αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Τέλος, θα επιδιωχθεί συνεργασία με την περιφέρεια Ηπείρου και για την κατασκευή ενός ισόπεδου κυκλικού κόμβου στο Πανηπειρωτικό.

Περιφερειακά πάρκινγκ

Στο προσκήνιο έρχονται ξανά τα περιφερειακά πάρκινγκ και κυρίως αυτά που θα εξυπηρετούν τη στάθμευση όσων θέλουν να κατευθυνθούν στην παραλίμνια περιοχή, με δεδομένο ότι το δημοτικό πάρκινγκ στα Λιθαρίτσια, το υπόγειο πάρκινγκ στην κεντρική πλατεία και τα ιδιωτικά πάρκινγκ κρίνονται σχετικά επαρκή για το κέντρο της πόλης.
Στο πλαίσιο των παρεμβάσεων που σχεδιάζονται για την ανάπλαση του παραλίμνιου μετώπου, εξετάζεται η δημιουργία δύο μεγάλων χώρων στάθμευσης στην περιοχή των παλιών στρατιωτικών φυλακών και στη λεωφόρο Παπανδρέου.
Επίσης, εξετάζεται η δυνατότητα βελτίωσης του πάρκινγκ στα Παλιά Σφαγεία, ώστε να είναι δυνατόν να χρησιμοποιείται και για τη στάθμευση λεωφορείων. Αν αυτό κριθεί ότι μπορεί να γίνει, τότε θα συνδυαστεί με πλήρη απαγόρευση της προσέγγισης λεωφορείων στον Μώλο, με τους επιβάτες να έχουν τη δυνατότητα μεταφοράς προς την πλατεία Μαβίλη είτε με μίνι μπας είτε με το τρενάκι, που διαθέτει ο δήμος.

Σχετικά άρθρα

Προσδοκίες για αύξηση επισκεπτών από την Κύπρο

Τη δέσμευση για ημικόμβο στο Δρίσκο χαιρετίζει ο Δήμος Ιωαννιτών

Στα χέρια της ΚΕΔΕ η υπόθεση της πυροπροστασίας