Σύμφωνα με μια γραφική απεικόνιση κύκλων δράσεως, στην οποία προχώρησε η διαδικτυακή ομάδα «Theofanis Ermis Connecting Us! Για Την Εναέρια Προστασία Της Ζωής!», προέκυψε ότι για δύο από τις θέσεις που προτείνονται στο νομοσχέδιο, υπάρχει ζήτημα μεγάλης υπερκάλυψης μεταξύ τους, ενώ παράλληλα μένει ακάλυπτη μεγάλη γεωγραφικά περιοχή που άλλως θα μπορούσε να καλυφθεί. Για τον λόγο αυτό προτείνει τη χωροθέτηση βάσεων στα Γιάννενα και τον Αλμυρό αντί του Άκτιου και της Λάρισας αντίστοιχα.
Εκφράζει, παράλληλα, και μια παρατήρηση ως προς τη χρήση αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι δεν αποτελεί την καλύτερη λύση στη λειτουργία βάσεως ελικοπτέρων άμεσης ενεργοποίησης, καθώς αυτή θα επηρεάζεται από την συνήθη αεροπορική κίνηση και λειτουργία του αεροδρομίου. Στο εξωτερικό, όπως αναφέρει, προτιμάται οι βάσεις να είναι ανεξάρτητες και εκτός αεροδρομίων ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετούνται στα βέλτιστα γεωγραφικά σημεία και χωρίς να επηρεάζονται από άλλους λειτουργικούς παράγοντες.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς ανέφερε ότι βλέπει θετικά την πρόταση για μεταφορά των δύο βάσεων από το Άκτιο στα Γιάννενα και από τη Λάρισα στο Βόλο, θέτοντας, ωστόσο, έναν προβληματισμό σχετικά με τη δυνατότητα ανεφοδιασμού καυσίμων σε 24ωρη βάση.
Η υπερκάλυψη μπορεί να φέρει αλλαγές
Υπό εξέταση βρίσκεται η χωροθέτηση των βάσεων Ετοιμότητας/Επιφυλακής, που προτείνονται για τη σύσταση του μηχανισμού εναέριας διάσωσης.
