enwsi xenodoxvn dimitriou 1
ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Το παίρνουν πάνω τους για την προσέλκυση low cost εταιρείας

Να δείξει τη στήριξή του στην περιοχή, με επίκεντρο το διεθνές αεροδρόμιο Ιωαννίνων, ένα από περιφερειακά κρατικά αεροδρόμια που βρίσκεται «πίσω» από τις εξελίξεις, αλλά κυρίως από τις ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί, καλείται για μια ακόμη φορά το «αθηνοκεντρικό» κράτος.

Το αεροδρόμιο της πόλης μπορεί πλέον να υποστηρίξει το τουριστικό και όχι μόνο προϊόν και να αποτελέσει ένα σημαντικό «εργαλείο» για την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής, υπό προϋποθέσεις που θα πρέπει να καλύψει η κεντρική πολιτεία.
Βέβαια, το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, όπως και πολλά ακόμη περιφερειακά αεροδρόμια που έμειναν εκτός παραχώρησης στη γερμανική Fraport, αφενός πιέζονται από τον ανταγωνισμό, αφετέρου βρίσκονται στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να έχει γίνει ξεκάθαρο αν θα προχωρήσουν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησής τους το αμέσως επόμενο διάστημα.
Η πόλη και η ευρύτερη περιοχή, ωστόσο, δεν μπορούν να σταματήσουν τον χρόνο, περιμένοντας να ληφθούν κεντρικά οι όποιες πρωτοβουλίες και σε όποιο χρόνο, ιδιαίτερα μετά τη στάση που επέδειξε η ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, που γνώριζε το ενδιαφέρον της εταιρίας χαμηλού κόστους Rayanair να συνδέσει αεροπορικά τα Γιάννενα με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, και επέλεξε να μην κάνει κοινωνούς τους άμεσα εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς.
Πέρα από το παραπολιτικό του ζητήματος, σε σχέση με τη στάση του υπουργού απέναντι στην Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων αλλά και στον κλάδο συνολικά, το βασικό ερώτημα που παραμένει, είναι αν η κυβέρνηση θέλει να στηρίξει την προσπάθεια της περιοχής για τουριστική και οικονομική ανάπτυξη, μέσω της δημιουργίας των συνθηκών εκείνων που θα επιτρέψουν στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων να καταστεί και στην ουσία διεθνές.
Είναι, εξάλλου, γνωστό πως πέρα από τον τουρισμό, το μεγάλο εγχείρημα της μετατροπής της πόλης σε ένα κόμβο εταιριών υψηλής τεχνολογίας, περνά μέσα από την αεροπορική διασύνδεση με τη Γερμανία, κυρίως, αλλά και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Τα οφέλη από την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων (πλην Ιωαννίνων – Κακαβιάς) είναι πλέον ξεκάθαρα και έχουν δημιουργήσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες για ακόμη μεγαλύτερη εξωστρέφεια και ανάπτυξη της περιοχής, με τις απαιτήσεις να μεγαλώνουν. Επομένως, το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων αποτελεί ένα «παροπλισμένο» πλεονέκτημα της περιοχής, που για μια ακόμη φορά καλείται να ανταγωνιστεί όμορες και μη περιοχές σε πολλαπλά επίπεδα, παλεύοντας μόνη της.

Κοινός βηματισμός

Οι τελευταίες εξελίξεις με την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού και το ενδιαφέρον μιας εταιρίας χαμηλού κόστους για την πόλη των Ιωαννίνων «τάραξαν» τα ήσυχα νερά και επανέφεραν με μεγαλύτερη ένταση το αίτημα της Ένωσης Ξενοδόχων για την προσέλκυση αεροπορικών εταιριών στο αεροδρόμιο. Το γιατί μιλάμε μόνο για χαμηλού κόστους εταιρίες είναι προφανές σε όποιον κοιτάξει την εικόνα του κλάδου στη χώρα, τόσο στην εσωτερική αγορά όσο και στο εξωτερικό.
Αυτές τις εταιρίες, λοιπόν, αποφασίζουν να προσεγγίσουν οργανωμένα και συντεταγμένα το Επιμελητήριο Ιωαννίνων με την Ένωση Ξενοδόχων, προκειμένου να διερευνήσουν το ενδιαφέρον τους αλλά και τις πιθανές προϋποθέσεις που θέτουν, και στη συνέχεια να θέσουν την πολιτεία προ των ευθυνών της.
Τα επόμενα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση τέθηκαν στην σύσκεψη, που πραγματοποίησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτρης Δημητρίου, με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Στάθη Σιούτη και τα μέλη της, παρουσία του αερολιμενάρχη Ιωαννίνων Βασίλη Μητσιμάρη.
Το αμέσως επόμενο διάστημα πρόκειται να γίνουν επαφές με όλες τις αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους για να διερευνηθούν οι διαθέσεις τους και στη συνέχεια αναμένεται να υπάρξει συνεργασία με ανθρώπους της αγοράς με εξειδίκευση στο μάρκετινγκ αεροδρομίων για την προσέλκυση των εταιριών αυτών.
Στόχος είναι «να δημιουργήσουμε ένα τετελεσμένο γεγονός, πάνω στο οποίο οι φορείς της περιοχής και η κυβέρνηση να έχουν τον τελικό λόγο και να ολοκληρωθεί μια διαδικασία που ταλανίζει την περιοχή πολύ μεγάλο διάστημα», όπως ανέφερε ο κ. Δημητρίου, εκφράζοντας την πεποίθηση πως, αν οι κινήσεις αυτές γίνουν συντεταγμένα, θα υπάρξει αποτέλεσμα.
«Το ζητούμενο για εμάς είναι να έχουμε απτά αποτελέσματα και συμφωνούμε απόλυτα ότι όλοι μαζί να συμμετέχουν σε αυτή την ομάδα εργασίας», σημείωσε από την πλευρά του ο κ. Σιούτης.

Ζητά κίνητρα για εταιρίες χαμηλού κόστους

Της συνάντησης προηγήθηκε επιστολή του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων προς τα υπουργεία Τουρισμού, Υποδομών & Μεταφορών και Ανάπτυξης.
«Ο νομός Ιωαννίνων δεν μπορεί να ζει άλλο σε αεροπορική απομόνωση, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επιβιώσουν στο δυσμενές περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί και, τέλος, οι πολίτες και επισκέπτες, ισότιμα, όπως συμβαίνει σε άλλες περιοχές της χώρας, πρέπει να έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν μια αεροπορική εταιρία με χαμηλό κόστος και όχι όπως ακόμη και σήμερα συμβαίνει να χρησιμοποιούν την πτήση Ιωάννινα -Αθήνα (μονοπωλιακού χαρακτήρα) και να κοστίζει περισσότερο από ότι η πτήση Αθήνα –Λονδίνο», αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή, καλώντας τους συναρμόδιους υπουργούς και στελέχη για τις άμεσες ενέργειές τους.
Στην επιστολή γίνεται σαφές πως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον του συνόλου της επιχειρηματικότητας και όχι μόνο του τουριστικού κλάδου, για τη σύνδεση του αεροδρομίου Ιωαννίνων με ευρωπαϊκούς αλλά και ελληνικούς προορισμούς, μέσω εταιριών χαμηλού κόστους.
«Αντιλαμβανόμαστε ενδεχομένως ότι τα Υπουργεία Τουρισμού ή Μεταφορών δύνανται να έχουν τον δικό τους σχεδιασμό, ωστόσο, η περιοχή της Ηπείρου και κυρίως ο νομός Ιωαννίνων, ο μεγαλύτερος της Ηπείρου, δεν εξυπηρετείται από το αεροδρόμιο του Ακτίου και είναι αδήριτη ανάγκη η συνεργασία με εταιρίες χαμηλού κόστους, που θα προσεγγίζουν το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου», επισημαίνεται στην επιστολή.
Τέλος, το Επιμελητήριο ζητά από τα υπουργεία να εξετάσουν τις προοπτικές συνεργασίας με τις εταιρίες χαμηλού κόστους και την παροχή κινήτρων για την προσέλκυσή τους.
«Θεωρούμε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη το Υπουργείο σας, να λάβει άμεσα τις αποφάσεις του κυρίως στην προοπτική συνεργασίας που μπορεί να επιτευχθεί αρχικά με την εταιρία Ryanair, η οποία κατ’ επανάληψη, σύμφωνα με τον με τον διευθύνοντα σύμβουλο Έντι Γουίλσον, έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της και για τα Ιωάννινα και σας έχει ενημερώσει. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει διάθεση από μέρους σας τα Ιωάννινα να μην μπορούν να σχεδιάσουν την αναπτυξιακή – οικονομική και τουριστική τους στρατηγική και άμεσα, με πραγματικό ενδιαφέρον και στην ίδια πλευρά του τραπεζιού με τις εταιρίες χαμηλού κόστους να δώσετε τα κίνητρα σε αυτές να προσεγγίζουν το αεροδρόμιο Ιωαννίνων», αναφέρει το Επιμελητήριο Ιωαννίνων.

Σχετικά άρθρα

Επιμελητήριο Ιωαννίνων – Πλήγμα και τις τοπικές οικονομίες το κλείσιμο καταστημάτων ΕΛΤΑ

Εισιτήρια διαρκείας του ΠΑΣ από την Ένωση Ξενοδόχων στη Μονή Ντουραχάνης

Και το Επιμελητηριακό Μέγαρο στην ατζέντα της συνάντησης