Με αφορμή τις πρόσφατες εξελίξεις που επιτρέπουν να προχωρήσει η κατασκευή και του βόρειου τμήματος του Ε65, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι αποτελούσε ουσιαστικά την τελευταία μεγάλη εκκρεμότητα ως προς τα οδικά έργα που αναφέρονται στην ηπειρωτική Ελλάδα, και πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει ταχύτατα και με τις υπόλοιπες εκκρεμότητες που κληρονόμησε, ώστε η πατρίδα μας σε όλη της την έκταση να έχει ως προς τα δίκτυα κορμών, αξιόπιστους, οικονομικούς, ασφαλείς αυτοκινητόδρομους. Ωστόσο, ενδεικτικά αναφέρθηκε μόνο στο τμήμα Πάτρα – Πύργου, αλλά και στον βόρειο οδικό άξονα στην Κρήτη, αν και μπροστά του δεν είχε πολιτικούς αυτών των περιοχών, αλλά της βορειοδυτικής και κεντρικής Ελλάδας, μεταξύ των οποίων και ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Μπορεί οι διαβεβαιώσεις προς τους τοπικούς παράγοντες να είναι πως θα γίνει η μέγιστη δυνατή προσπάθεια για να είναι ο άξονας Ιωάννινα- Κακαβιά μεταξύ των έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, ωστόσο αρχίζει να γίνεται σαφές ότι δεν είναι ούτε πρώτη ούτε δεύτερη προτεραιότητα. Οι συνεχείς αναφορές στο τμήμα Πάτρα – Πύργου και στον βόρειο οδικό άξονα στην Κρήτη δεν μπορούν να θεωρηθούν συμπτώσεις, ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι ανάλογες πιέσεις με αυτές που ασκούνται από την Ήπειρο για τον οδικό άξονα που θα ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό, ασκούνται από άλλες περιοχές για άλλα οδικά έργα, όπως για παράδειγμα από την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου που θα συνδέει την Έδεσσα με τη Θεσσαλονίκη.
Μεγάλη η σημασία του Ε65
Το ότι ο δρόμος για το Ιωάννινα- Κακαβιά δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα, δε μειώνει, ωστόσο, την τεράστια σημασία που θα έχει η ολοκλήρωση του Ε65 για την Ήπειρο, παρά την αλλαγή της χάραξης, που μετατόπισε τη σύνδεσή της με την Εγνατία Οδό στο Κηπουργίο από την Παναγιά.
Στη σημασία αυτή για όλη την περιοχή και όχι μόνο για τα σημεία από τα οποία διέρχεται, στάθηκε και ο Κ. Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Τσιτσάνη. «Είναι μία σπουδαία μέρα, όχι μόνο για τα Τρίκαλα, όχι μόνο για τη Δυτική Θεσσαλία, αλλά για τη Δυτική Μακεδονία, για την Ήπειρο, καθώς είμαστε πια στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε, ότι το εμβληματικό αυτό έργο θα ολοκληρωθεί. Θα γίνει πράξη ένα όραμα πολλών δεκαετιών. Και αρκεί να κοιτάξει κανείς τον χάρτη, για να διαπιστώσει ότι ο Ε65 είναι ένας δρόμος ο οποίος πατάει πάνω στη σπονδυλική στήλη της Ελλάδας», τόνισε ο πρωθυπουργός, λέγοντας ειδικά για την περιοχή μας ότι προστίθεται ένας ακόμα δρόμος, ο οποίος θα συνδέει την Ήπειρο με τη Νότια Ελλάδα, με την Αθήνα.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις εντατικές προσπάθειες που έγιναν προκειμένου να ξεκινήσει το έργο που είχε μπλοκαριστεί από την ΕΕ. «Έχω κάνει πολλαπλές επικοινωνίες ο ίδιος με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού και καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να δώσει τελικά το πράσινο φως για να μπορέσει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν αυτό το σημαντικό έργο. Κάτι το οποίο δεν είχαμε καταφέρει εδώ και πολλά χρόνια και πολλοί θα πίστευαν -όταν ήρθαμε στα πράγματα- ότι δε θα ήταν εφικτό να ολοκληρωθεί ποτέ ο Ε65 τουλάχιστον με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι σε 1,5 χρόνο η υλοποίηση του έργου έχει φτάσει από το 13 στο 63%” και αναφέρθηκε στην προσωπική παρέμβαση του πρωθυπουργού στην ΕΕ για να ξεμπλοκάρει η κατασκευή του.
Το έργο επιτρέπει την πλέον ανταγωνιστική και περιβαλλοντικά φιλική κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας στην Αδριατική), τα Δυτικά Βαλκάνια, και μέσω εκείνων στην κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί 1 ώρα και 30 λεπτά, αντί των 2 ωρών και 30 λεπτά σήμερα. Σημειώνεται ότι ήταν ένας από πέντε αυτοκινητοδρόμους που δημοπρατήθηκαν με σύμβαση παραχώρησης το 2007 και λόγω της οικονομικής κρίσης σε πρώτη φάση υλοποιήθηκε το ενδιάμεσο τμήμα του αυτοκινητόδρομου. Το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία), μήκους 70,5χλμ, είχε μπλοκάρει. Η Ε.Ε., ύστερα από έντονες προσπάθειες, ενέκρινε τη χρηματοδότηση του αναδόχου για την κατασκευή του, ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς και έγινε τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατ. ευρώ, διάρκεια κατασκευής τρία χρόνια με διατομή 2+2 λωρίδες και ΛΕΑ.
Ενώνει τη φωνή της για το Ιωάννινα- Κακαβιά η Ένωση Βενζινοπωλών
Ως έργο αναγκαίο για τη διάσωση της τοπικής οικονομίας και των κρίκων της χαρακτηρίζει την οδική σύνδεση Ιωάννινα- Κακαβιά η Ένωση Βενζινοπωλών Νομού Ιωαννίνων, ενώνοντας τη φωνή της με την περιφέρεια Ηπείρου, τους βουλευτές και τους φορείς για την άμεση ένταξη και υλοποίηση του έργου μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Όπως σημειώνει, τα οφέλη του έργου για τη χώρα και την Ήπειρο σε επίπεδο μεταφορών θα είναι πολύ μεγάλα. «Αρκεί μόνο να σημειώσουμε πως ο κλάδος των logistics συνεισφέρει στο ΑΕΠ της χώρας σχεδόν το 9,02% και εάν προσθέσουμε και τον οδικό τουρισμό που συμμετέχει στο 30% των αφίξεων, καταλαβαίνεται αμέσως ποια θα είναι η συνεισφορά της συγκεκριμένης διευρωπαϊκής οδικής σύνδεσης στο μέλλον για τις επιχειρήσεις και τις μεταφορές και την περιοχή μας», υπογραμμίζει σε δελτίο τύπου και δηλώνει στέκεται αρωγός στην προσπάθεια, ευελπιστώντας ότι σύντομα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα δώσει το πράσινο φως για την ένταξη της διευρωπαϊκής αυτής οδικής σύνδεσης στο Ταμείο Ανάκαμψης.
