Την «παρεξήγηση» που συχνά συμβαίνει με τις start ups, σε μια περίοδο που η νεοφυής επιχειρηματικότητα βρίσκεται στο επίκεντρο, και γιατί εκεί στρέφεται μεγάλο μέρος των χρηματοδοτήσεων, ανέλαβε να «λύσει», μιλώντας στον H.A., ο συνιδρυτής της νεοφυούς εταιρίας λογισμικού ΤΕΚΜΟΝ, με έδρα τα Γιάννενα, Πάνος Μήτσιος. «Είναι επιχείρηση όπως όλες οι άλλες, με διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο και τεχνολογία», σημείωσε.
Σε πολλές περιπτώσεις, μια νεοφυής επιχείρηση έρχεται να καλύψει τις ανάγκες της «παραδοσιακής» επιχειρηματικότητας, αξιοποιώντας την τεχνολογική γνώση. Όμως, όπως παντού, έτσι και εδώ, «it takes two to tango».
Η ΤΕΚΜΟΝ ξεκίνησε με μια ιδέα των συνιδρυτών της πριν 1,5 με 2 χρόνια. Η ιδέα ήταν η ψηφιοποίηση κάποιων διαδικασιών, που εκτελούνται μέσα σε εταιρίες, κυρίως βιομηχανίες, από τους εργαζόμενους, ώστε να γίνονται με ταχύτητα, «αυτοματοποιημένα», με άμεση ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων κ.ο.κ. Η ιδέα και το λογισμικό που προέκυψ,ε βρήκαν ανταπόκριση σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως ο Διεθνές Αερολιμένας Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», η ΒΙΟΧΑΛΚΟ και η ΧΑΛΚΩΡ.
«Το πιο σημαντικό στη δική μας περίπτωση, όπου το λογισμικό έχει εφαρμογή σε πραγματικές επιχειρήσεις, και αυτό που μας έχει βοηθήσει, είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας. Μας έχουν βοηθήσει ώστε να μας δώσουν τη γνώση τους για το τι χρειάζεται η αγορά, ώστε να μπορέσουμε εμείς να ανταποκριθούμε και να δώσουμε ένα έτοιμο προϊόν», σημειώνει ο κ. Μήτσιος.
Με λίγα λόγια, αυτό που αναδεικνύουν όλοι όσοι ασχολούνται με την επιχειρηματικότητα, την έρευνα και την καινοτομία, αλλά και αποτελεί «επιμύθιο» για κάθε ημερίδα και ενημερωτική εκδήλωση, όπως αυτή που πραγματοποιήθηκε χθες στα Γιάννενα, με τίτλο «re-growth: Επιχειρηματικότητα, τεχνολογία, start up», είναι η σύνδεση των δύο… κόσμων: της παραδοσιακής επιχειρηματικότητας με τους νέους, κυρίως, που παρακολουθούν αλλά και δημιουργούν τις τεχνολογικές εξελίξεις.
«Είναι αυτό που ονομάζεται «οικοσύστημα», κάτι που λείπει από της Ελλάδα. Πώς δηλαδή, θα μπορέσουν ήδη εταιρίες καθιερωμένες στην αγορά, να συνεργαστούν με μικρότερες, πιο ευέλικτες, που έχουν ιδέες για βελτίωση των διαδικασιών που ακολουθούν, πώς θα τις εμπιστευτούν και θα επενδύσουν πάνω σε αυτές», τονίζει ο κ. Μήτσιος.
Εξάλλου, και η μεγαλύτερη δυσκολία που η ΤΕΚΜΟΝ συνάντησε, ήταν στην αρχή. «Όταν δεν έχεις ακόμη ένα ολοκληρωμένο προϊόν και αναζητάς πώς θα κάνεις τα πρώτα κρίσιμα βήματα, ώστε να μπορέσεις να βρεις ανταπόκριση στην πραγματική οικονομία», επισημαίνει.
Πλέον βέβαια, η ΤΕΚΜΟΝ αναζητά ανταπόκριση όχι στην ελληνική αγορά, που την έχει ήδη βρει, αλλά και στις αγορές του εξωτερικού. «Δε θα κρύψω πως το βλέμμα μας είναι πως αυτό το προϊόν που είχε ανταπόκριση στην Ελλάδα να το πάμε και στο εξωτερικό. Θεωρώ ότι αντίστοιχες ανάγκες που καλύπτουμε εδώ, μπορούμε να τις καλύψουμε και στο εξωτερικό και ήδη κάνουμε τα πρώτα βήματα», σημείωσε ο κ. Μήτσιος.
Στην ημερίδα, που πραγματοποίησαν οι εφημερίδες «Το Βήμα» και «Τα Νέα», σε συνεργασία με την περιφέρεια Ηπείρου, παρουσιάστηκαν και άλλες νεοφυείς επιχειρήσεις, με τους εκπροσώπους τους να καταθέτουν τις δικές τους εμπειρίες.
Η εταιρία ISTMOS, που ανέπτυξε σύστημα ελέγχου και παρακολούθησης του κρασιού σε όλα τα στάδια, από την παραγωγή μέχρι την πώληση, η εταιρία FUELICS, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή αισθητήρων για τη διαχείριση δεξαμενών καυσίμων και αισθητήρων για τις «έξυπνες πόλεις», και η εταιρία 12 GODS, που ανέπτυξε καινοτόμα προϊόντα από μείγμα ελληνικών βοτάνων τυποποιημένα σε πρωτοποριακή κάψουλα, συμβατή με επώνυμες μηχανές εσπρέσο.
Η διαφορά είναι στην τεχνολογία και το επιχειρηματικό μοντέλο
Μια start up επιχείρηση δεν είναι ούτε πρώιμη, ούτε αφελής, ούτε ερασιτεχνική. Είναι μια κανονική επιχείρηση, που πληρώνει φόρους, ΙΚΑ και υπαλλήλους και για να επιβιώσει στον ανταγωνισμό πρέπει να παρουσιάσει ένα πολύ καλό προϊόν, καλύπτοντας μια ανάγκη.
