Με επιστολή του προς τον αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας Στράτο Ιωάννου, το ΤΕΕ αναφέρεται στα όσα προηγήθηκαν και σημειώνει πως «προξενεί εντύπωση πως για τη συγκεκριμένη πρόταση η αξιολόγηση δεν ήταν όσο αναλυτική θα έπρεπε, με αποτέλεσμα την συμβασιοποίηση ενός έργου, το οποίο αποδείχτηκε εξόχως προβληματικό στην υλοποίησή του».
Συνεχίζοντας, σημειώνει πως κατά τη διάρκεια των δημόσιων συζητήσεων, αναδείχθηκε ότι υπήρξαν αδειοδοτικά κενά κατά τη διαδικασία ωρίμανσης του έργου, μη τήρηση του συνόλου των τεχνικών προδιαγραφών τόσο σε αστικό όσο και σε μη αστικό περιβάλλον, απουσία προγενέστερης ουσιαστικής διαβούλευσης κατά τη μελέτη του έργου και απουσία ολιστικής, ολοκληρωμένης προσέγγισης τόσο της μελέτης καθαυτής του ποδηλατόδρομου όσο και της ένταξής του σύνολο των σχεδιασμών των υποδομών της ευρύτερης περιοχής για τα επόμενα χρόνια.
Το ΤΕΕ/ΤΗ εκφράζει με τη σειρά του την επιθυμία του για την ολοκλήρωση της κατασκευής του εν λόγω ποδηλατόδρομου, παραθέτοντας εν συντομία προτάσεις, ώστε να εξεταστούν από την τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας, και να συνδράμει ώστε το έργο να καταστεί περισσότερο ασφαλές, λειτουργικό και περιβαλλοντικά βιώσιμο συνυπολογίζοντας και τις αιτιάσεις φορέων και πολιτών που έχουν εκφραστεί στο δημόσιο διάλογο.
Ειδικότερα, προτείνει μεταβολή/τροποποίηση του φυσικού αντικειμένου, κυρίως σε σχέση με τη χάραξη στις θέσεις των παραλιών Μονολιθίου, Καναλίου, Βράχου-Λούτσας, στο πλαίσιο της σύμβασης του έργου και στις νόμιμες δυνατότητες τροποποιήσεων, ενώ κρίσιμο σημείο τονίζει πως αποτελεί το ζήτημα της αποκατάστασης των παρεμβάσεων, που έχουν ήδη κατασκευαστεί, ιδίως στην περιοχή του Μονολιθίου, ώστε να παραδοθεί στους πολίτες προς χρήση με ασφάλεια και αισθητική αρτιότητα. Προτείνει ακόμη πρόβλεψη αντιμετώπισης των υδραυλικών απορροών όμβριων υδάτων βάσει ολοκληρωμένων μελετών, πρόβλεψη ανάπτυξης σημείων φωτισμού και σήμανσης βάσει ολοκληρωμένων μελετών και ιδιαίτερα σε κόμβους και διασταυρώσεις οδών, πρόβλεψη υποδομών υποστήριξης ποδηλατοδρόμου όπως σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών ποδηλάτων, στάθμευσης, ανάπαυσης, πρόβλεψη πρόσβασης και χρήσης εμποδιζόμενων ατόμων κ.α., περιορισμό της επιλογής των jersey ως διαχωριστικά και δυνατότητα εισόδου στον ποδηλατόδρομο ανά εύλογο διάστημα και πρόβλεψη για την μετέπειτα συντήρηση του ποδηλατοδρόμου και την αποτροπή χρήσης, κατάληψής του από μηχανοκίνητα οχήματα, αυτοκίνητα.
Επίσης, στηρίζει την θέση για επέκταση του υφιστάμενου δικτύου ποδηλατοδρόμων εντός της πόλης Πρέβεζας, των οικισμών του νομού αλλά και τη σύνδεση τους με την κύρια, ιόνια διαδρομή ποδηλατοδρόμου της ΠΕ.
«Το έργο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την Π.Ε. Πρέβεζας, καθώς ενισχύει τη βιώσιμη ανάπτυξη και δημιουργεί προϋποθέσεις για έναν πιο φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μετακίνησης. Παράλληλα, αποτελεί επένδυση στην τοπική οικονομία και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Το ΤΕΕ/ΤΗ είναι στη διάθεση της Περιφέρειας, των Δήμων, της Π.Ε. Πρέβεζας και αρωγός σε κάθε προσπάθεια που συνάδει με τους σκοπούς του ΤΕΕ, τις απαιτήσεις του συγκεκριμένου έργου όπως εντάσσονται στις ευρύτερες κοινωνικές, περιβαλλοντικές, πολιτιστικές συνθήκες και σχεδιασμούς», σημειώνει η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ και δηλώνει παρούσα ώστε να συμβάλλει στην ομαλή αποπεράτωση του συγκεκριμένου έργου, διασφαλίζοντας τις συνθήκες για ένα σύγχρονο, ασφαλές και ποιοτικό έργο.
TEE/TH – Με αδειοδοτικά κενά και πρόχειρη μελέτη ο ποδηλατόδρομος της Πρέβεζας
Τη σημασία της «Ιόνιας διαδρομής», του μεγάλου ποδηλατόδρομου της Πρέβεζας, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, σημειώνει το Τμήμα Ηπείρου του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, θέτοντας ωστόσο και μια σειρά σημαντικών ζητημάτων ασφάλειας και συνδεσιμότητας, σε συνέχεια των αντιδράσεων που υπήρξαν από τοπικούς φορείς και πολίτες.
