Με καθυστέρηση τριών μηνών απάντησε το Υπουργείο Υγείας στην κοινοβουλευτική ερώτηση της βουλευτή Ιωαννίνων Μερόπης Τζούφη σχετικά με τη θεσμοθέτηση της λεγόμενης Νευροεπεμβατικής Ιατρικής και τις επιπτώσεις που ενδεχομένως θα μπορούσε να έχει στην ασφάλεια των ασθενών.
Η ερώτηση είχε κατατεθεί μετά τις αντιδράσεις επιστημονικών και επαγγελματικών φορέων, οι οποίοι είχαν εκφράσει επιφυλάξεις για το επίπεδο εκπαίδευσης που προβλεπόταν, τη συμβατότητα του πλαισίου με τα ευρωπαϊκά επιστημονικά πρότυπα και την ασφάλεια επεμβάσεων υψηλού κινδύνου στον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη.
Σύμφωνα με τη βουλευτή, το Υπουργείο Υγείας στην απάντησή του υποστηρίζει ότι δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας των ασθενών, ωστόσο επιβεβαιώνει ότι η αρχική υπουργική απόφαση έχει ανασταλεί επ’ αόριστον και ότι το σχετικό πλαίσιο επανεξετάζεται από Ομάδα Εμπειρογνωμόνων του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ).
Παράλληλα, αναφέρεται ότι βρίσκεται υπό επεξεργασία νέα πρόταση, η οποία θα προβλέπει τριετή εξειδίκευση.
Όπως επισημαίνει η κ. Τζούφη, η εξέλιξη αυτή δείχνει ότι οι ενστάσεις που είχαν διατυπωθεί από την επιστημονική κοινότητα δεν ήταν αβάσιμες και αναδεικνύει την ανάγκη να υπάρξει ένα σαφές και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο.
Η δήλωση της Μερόπης Τζούφη
Σε δήλωσή της η βουλευτής Ιωαννίνων αναφέρει:
«Η απάντηση του Υπουργείου επιβεβαιώνει ότι το αρχικό πλαίσιο ανεστάλη και αναθεωρείται. Σε τόσο κρίσιμα ζητήματα, που αφορούν επεμβάσεις υψηλού κινδύνου και την ασφάλεια των ασθενών, δεν χωρούν πρόχειρες ρυθμίσεις ούτε αποφάσεις ερήμην της επιστημονικής κοινότητας. Το Υπουργείο οφείλει να δώσει ουσιαστικές απαντήσεις και να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε νέα ρύθμιση θα έχει ως απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια των ασθενών».
Η ίδια τονίζει ότι η χώρα χρειάζεται σύγχρονες και επαρκώς στελεχωμένες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση των αγγειακών εγκεφαλικών επεισοδίων, με πλήρη εκπαίδευση των επαγγελματιών υγείας, διαφάνεια στις διαδικασίες και τήρηση των ευρωπαϊκών επιστημονικών προτύπων.
