ΠολιτισμόςΑίθουσα Σύνταξης

Καλοκαίρι χωρίς «Αντιγόνη» δε γίνεται

Την Αντιγόνη του Σοφοκλή, ένα από τα κορυφαία κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας, παρουσιάζουν αυτό το καλοκαίρι η Εταιρεία Τέχνης «Αrs Aeterna» και η 5η Εποχή Τέχνης.

Η παράσταση, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015 γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία, παρουσιάζεται σε νέα επεξεργασία από τον σκηνοθέτη Θέμη Μουμουλίδη, με την Ιωάννα Παππά στον ρόλο της Αντιγόνης, τον Γιώργο Χρυσοστόμου στον ρόλο του Κρέοντα και μια ομάδα σημαντικών νέων ηθοποιών (Λουκία Μιχαλοπούλου, Μάνος Καρατζογιάννης, Χριστίνα Χειλά Φαμελη, Δημήτρης Σαμόλης).
Το έργο θα ανέβει την Τετάρτη 22 Ιουλίου, στις 9.30 το βράδυ, στο υπαίθριο θέατρο της ΕΗΜ, με τις τιμές των εισιτηρίων να είναι 17ευρώ η γενική είσοδος και 14 ευρώ το μειωμένο (φοιτητικό, μαθητικό, άνω των 65 ετών, ανέργων). Προπώληση στο Tickets Ioannina (μπροστά από την περιφέρεια), στο Rock Shop (Οπλαρχηγού Πουτέτση 1Α) και στο βιβλιοπωλείο «Αναγνώστης» (Πυρσινέλλα 11).

Το έργο

Η Θήβα, όπου βασίλευε η γενιά των Λαβδακιδών, βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, ο οποίος χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούονται για τη διαδοχή. Και ενώ ο Ετεοκλής μένει να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσηκώνει στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.
Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας, που έχει αναλάβει τώρα την εξουσία ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα, διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης, ως προδότης της πατρίδας του, και ορίζει ποινή θανάτου εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη της διαταγής του.
Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, η οποία καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης, και αψηφώντας τον κίνδυνο, επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της. Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (αρσενικού και θηλυκού, παλαιού και νέου, ιδιωτικού και κοινωνικού, δίκαιου και νόμιμου, ύπαρξης και θνητότητας, ανθρώπινου και θείου). Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται και καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, ο Κρέων βαδίζει ήδη στον δρόμο που οδηγεί προς την καταστροφή του.

Σχετικά άρθρα

Δύο διπλές προσκλήσεις για την «Αντιγόνη»

Ηπειρωτικός Αγών

«Αντιγόνη» διά χειρός του Cezaris Graužinis

Ηπειρωτικός Αγών

Το αναθεωρημένο ταξίδι της «Αντιγόνης»