ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

«Στοίχημα που κερδήθηκε» η τουριστική ανάπτυξη

Ένα «στοίχημα που κερδήθηκε» είναι για την απερχόμενη δημοτική αρχή η τουριστική ανάδειξη της πόλης των Ιωαννίνων και η καθιέρωσή της ως τουριστικού προορισμού καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.

Η τελευταία τετραετίας χαρακτηρίζεται δημιουργική και παραγωγική για τον τομέα του τουρισμού, καθώς ενέργειες και πρωτοβουλίες που υλοποίησε ο Δήμος Ιωαννιτών έφεραν ικανοποιητικά αποτελέσματα, όπως ανέφερε η υποψήφια στην Τοπική Κοινότητα Ιωαννίνων Σπυριδούλα Τσέλιου, σε συνέντευξη τύπου, παρουσία του δημάρχου Δημήτρη Παπαγεωργίου και του αρμόδιου αντιδημάρχου Γιώργου Λώλη.

«Στον τομέα του Τουρισμού, η σύγκριση μεταξύ λόγων και έργων, η τήρηση της συνέπειας σε σχέση με όσα είχαμε υποσχεθεί το 2019, είναι κάτι περισσότερο από οφθαλμοφανής. Αντικατοπτρίζεται και στην εικόνα της αυξημένης επισκεψιμότητας και στους αριθμούς. Δεν προσπαθούμε να ωραιοποιήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Περιγράφουμε όσα επαληθεύονται ακόμη και με σωρεία εγκωμιαστικών σχολίων και άρθρων σε εγχώρια και διεθνή μέσα ενημέρωσης», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως η πόλη έχει κατακτήσει σημαντικό έδαφος στο εξόχως ανταγωνιστικό πεδίο της ανάδειξής της ως ιδανικού τουριστικού προορισμού 365 ημερών και, καθημερινά, ενισχύει τη θέση της όλο και περισσότερο. «Λογίζεται πλέον ως τόπος αναψυχής και διασκέδασης τεσσάρων εποχών. Ως μητροπολιτικός πόλος και αφετηρία εφορμήσεων, όχι μόνο στις γύρω περιοχές του Νομού Ιωαννίνων, αλλά σε ολόκληρη την Ήπειρο. Προσελκύει ταξιδιώτες περισσότερων χωρών απ’ ότι στο παρελθόν. Διευρύνει διαρκώς τους ορίζοντές της», τόνισε και πρόσθεσε πως ήδη τα Γιάννενα συνδέονται αεροπορικώς απευθείας με το Τελ Αβίβ δύο φορές την εβδομάδα, ενώ πρόσφατα, ο Δήμος Ιωαννιτών απέσπασε το 1ο βραβείο Τοπικής Αυτοδιοίκησης στα ΟΤΑ Awards 2019-2023 για την τουριστική προβολή των Ιωαννίνων στο Ισραήλ.

«Η ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης, με το όποιο αντίκρισμα στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης, ήταν ένα στοίχημα-πρόκληση που δεν κερδήθηκε στον αυτόματο πιλότο. Για την επιτυχία του, απαιτήθηκε ο σχεδιασμός και, κυρίως, η υλοποίηση μίας στρατηγικής, με τολμηρές, ποιοτικά σημαντικές και αριθμητικά πολυδιάστατες πρωτοβουλίες, δράσεις και παρεμβάσεις, τόσο εντός των εθνικών τειχών, όσο και στο εξωτερικό. Μίας στρατηγικής «ανοιχτών συνόρων», με προσήλωση στον σκοπό, συνεργασίες και εξωστρέφεια. Που δε θα αξιοποιεί μόνο κάθε υπάρχουσα ευκαιρία, αλλά θα δημιουργεί αυτόνομα ακόμη περισσότερες. Που θα εξασφαλίζει την παρουσία του δήμου σε κάθε δυνατό πεδίο-προνομιακό βήμα για την παρουσίαση του ελκυστικού τουριστικού προϊόντος της πόλης των Ιωαννίνων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της», τόνισε η κ. Τσέλιου και αναφέρθηκε στη συνεισφορά του αείμνηστου δημάρχου στον τομέα αυτό. «Με μπροστάρη τον Μωυσή Ελισάφ, ο οποίος αξιοποίησε στο έπακρο το χαρακτηριστικό ότι ήταν ο πρώτος εκλεγμένος Εβραίος δήμαρχος στην Ευρώπη και όλες τις προσωπικές του γνωριμίες, προσπαθήσαμε να διευρύνουμε την ακτινοβολία και το ισχυρό brand της πόλης μας στο εξωτερικό, πραγματοποιώντας επαφές υψηλού επιπέδου σε διεθνή forums, με tour operators, στελέχη αεροπορικών εταιριών, της ομογένειας, της αυτοδιοίκησης και του ΕΟΤ, καθώς και παραχωρώντας συνεντεύξεις σε μεγάλα μέσα ενημέρωσης. Στην επίτευξη αυτού του στόχου, συμβάλλει και η παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος των Ιωαννίνων, μέσω της φιλόδοξης “Διπλωματίας πόλεων”, που έχει ήδη αναπτυχθεί, σε γνώριμους προορισμούς προσέλκυσης επισκεπτών, όπως η Κύπρος και η Αθήνα, σε καινούργιες, αναδυόμενες αγορές, όπως η Σλοβακία, η Αλβανία και η Ρουμανία, αλλά και σε νέους, που έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο διάστημα, όπως η Πολωνία, η Σερβία και η Γαλλία», τόνισε

Παράλληλα, υπογράμμισε πως ο Δήμος Ιωαννιτών επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στην ψηφιακή τουριστική προβολή της πόλης, τόσο στο εσωτερικό όσο και σε επιλεγμένες πόλεις του Ισραήλ, με συνεχόμενες διαφημιστικές καμπάνιες, μέσω του δικτύου αναζήτησης της Google (searchads κ.α.), καθώς και δημοφιλών ιστοσελίδων πληροφόρησης και μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, Instagram), ενώ έδωσε το παρών στις διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού της Λευκωσίας, του Λονδίνου, του Παρισιού, της Θεσσαλονίκης «Philoxenia», του Τελ Αβίβ, του Βελιγραδίου και της Λευκωσίας, στην Tour Natur 2021-Caravan Salon Dussseldorf, καθώς και στη φετινή Σύνοδο του Δικτύου Συνεργασίας Βαλκανικών Πόλεων.

Παράλληλα, οργάνωσε ταξίδια εξοικείωσης δημοσιογράφων (από Ισραήλ, Κύπρο, Αλβανία, Αθήνα και Θεσσαλονίκη), αλλά και αντιπροσωπειών πολιτικών αξιωματούχων, επιχειρηματιών και καλλιτεχνών από το Βερολίνο, για γνωριμία της πόλης μας με σκοπό την τουριστική ανάδειξή της. Επίσης, φιλοξένησε σε συνεργασία με τον ΕΟΤ του Ισραήλ, στελέχη του ισραηλινού τηλεοπτικού σταθμού «i24 news channel» και τα Γιάννενα προβλήθηκαν μέσω της διάσημης εκπομπής «Holy Land Uncovered». Το «i24 News English» είναι από τα σημαντικότερα ειδησεογραφικά μέσα του Ισραήλ, καθώς το περιεχόμενο του αναπαράγεται, πέρα από την τοπική γλώσσα, στα αγγλικά, γαλλικά και αραβικά και θεωρείται το πρώτο μέσο σε τηλεθέαση στο εβραϊκό κοινό της Αμερικής.

Ακόμη, σχεδίασε και χρησιμοποίησε κατάλληλα, σύγχρονα «εργαλεία», για να αναδειχτούν με καλύτερους όρους τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού μας, αλλά και για να βελτιωθούν οι υπηρεσίες πληροφόρησης που παρέχει ο δήμος στους επισκέπτες-τουρίστες, ενώ αναβαθμίστηκε η ιστοσελίδα του τμήματος τουρισμού, η οποία θεωρείται μία από τις καλύτερες στον συγκεκριμένο τομέα, και δημιουργήθηκαν νέα βίντεο συνολικής παρουσίασης της πόλης, αλλά και θεματικά, προσαρμοσμένα στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Επίσης, τυπώθηκαν νέοι και εύχρηστοι ταξιδιωτικοί οδηγοί και χάρτες, εγκαταστάθηκαν αυτόματα συστήματα πλοήγησης των επισκεπτών σε κεντρικά σημεία στην πόλη και δημιουργήθηκαν μικρά αναμνηστικά δώρα για την προβολή της, ενώ στη διάρκεια της τετραετίας, συνεχίστηκε η ανταποδοτική προσφορά υπηρεσιών του δήμου προς τους δημότες, μέσω του γνωστού εκπαιδευτικού προγράμματος δωρεάν ξεναγήσεων με τίτλο «Μαθαίνω την πόλη μου».

«Αυτό που μας έλειψε δεν ήταν ούτε η διάθεση για δουλειά, ούτε το μεράκι για προσφορά. Δε μας έφθασε ο χρόνος για να κάνουμε περισσότερα. Εφόσον, όμως, οι συμπολίτες μας, αναγνωρίσουν την προσπάθεια, που έγινε από την παρούσα δημοτική αρχή και ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την προκοπή του τόπου μας και τη βελτίωση των συνθηκών καθημερινότητας των Γιαννιωτών. Για την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων, που θα μας οδηγήσουν σε μία βιώσιμη τοπική οικονομική ανάπτυξη, προς όφελος όλων των δημοτών και των επαγγελματιών στην περιοχή μας», κατέληξε η κ. Τσέλιου.

 

Σχετικά άρθρα

Πρώτο βήμα για τον εκσυγχρονισμό του Δημοτικού Πάρκινγκ

Γεωργία Χαλάτση

Κέρδος οι υψηλές ταχύτητες, ζημία το… σκάψιμο

Ενίσχυση της συνεργασίας με στόχο τη διεύρυνση των δράσεων