ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

«Δεν είναι ένας απλός κόμβος…»

Κάτι από σύγχρονο αυτοκινητόδρομο θα θυμίζει το τμήμα της παλαιάς Εθνικής Οδού Ιωαννίνων – Άρτας, στο τμήμα από τον κόμβο Εγνατίας μέχρι τον κόμβο Αβγού με την ολοκλήρωση των έργων που προγραμματίζονται, αν και η σκοπιμότητα της δαπάνης εκατομμυρίων ευρώ αμφισβητείται έντονα.

Θέλοντας να απαντήσει στην κριτική της «Λαϊκής Συσπείρωσης Περιφέρειας Ηπείρου» για τον υψηλό προϋπολογισμό του έργου «Κατασκευή ασφαλούς και σύγχρονου ισόπεδου κυκλικού οδικού κόμβου επί της Ε.Ο. Ιωαννίνων- Άρτας (θέση Επισκοπικό)», ο περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης τόνισε πως δεν πρόκειται για έναν απλό κόμβο, αλλά για τη μετατροπή ενός τμήματος 1,5 χλμ. σε τετράιχνο αυτοκινητόδρομο, με παράπλευρο οδικό δίκτυο και συνοδά έργα, εξηγώντας ότι από τη διακλάδωση της Ε.Ο. με Εγνατία μέχρι και τον κόμβο της Ιόνιας Οδού έχουν οριστεί από το 2007 οι προδιαγραφές, στις οποίες προβλέπονται κόμβοι και πλάτος του οδοστρώματος. Και σήμερα γίνονται «κομμάτι – κομμάτι», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
«Επεμβαίνουμε σε μήκος 1,5 χιλιομέτρου, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Και επειδή έχουμε 7-8 δημοτικούς δρόμους σε εκείνο το σημείο, τους συγκεντρώνουμε σε ένα παράπλευρο οδικό δίκτυο 2,5 χλμ. Προβλέπεται η σύνδεση και με το Μουσείο Βρέλλη και με τον δρόμο για Επισκοπικό, όπου υπάρχουν δύο κέντρα εκδηλώσεων, και με το Μπιζάνι. Προβλέπονται επίσης υπόγεια διάβαση, τοίχοι αντιστήριξης, ηλεκτροφωτισμός κ.ά. Όλα αυτά συνθέτουν έναν μεγάλο δρόμο, ο οποίος με τις διαστάσεις που έχει, βγάζει και το ποσό της μελέτης», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, προκειμένου να εξηγήσει το πώς προκύπτει ο προϋπολογισμός των 6,8 εκατ. ευρώ.
Σημειώνεται ότι ο κόμβος στο Επισκοπικό είναι ένας από τους τέσσερις συνολικά, για την κατασκευή των οποίων χρηματοδοτείται η Περιφέρεια Ηπείρου στο πλαίσιο της Πρόσκλησης «Πρόγραμμα βελτίωσης οδικής ασφάλειας» του Ταμείου Ανάκαμψης, με το συνολικό ποσό να φτάνει τα 24 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου και μέρους της δαπάνης για το τμήμα της 2ης επαρχιακής οδού από Πηγάδια έως Γέφυρα Πλάκας. Τη Δευτέρα αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος η «Εργοδυναμική Πατρών» με ποσό προσφοράς 5,75 εκατ. ευρώ (έκπτωση 15,33%).
«Όταν έχεις πλημμελή γνώση, καλό είναι να ρωτάς. Δεν μπορείς να λες ό,τι θες. Εκτίθεσαι», σημείωσε απαντώντας στη «Λαϊκή Συσπείρωση», ενώ προχώρησε και σε μια σύγκριση με το έργο της οδού Νιάρχου, λέγοντας ότι το έργο στο Μπιζάνι είναι σε μήκος όσο η μισή Νιάρχου, άρα το κόστος δεν είναι υπερβολικό. Έδωσε, όμως, και μια δικαιολογία σε όσους αντέδρασαν, λέγοντας ότι μπορεί να παρασύρθηκαν από τον τίτλο του έργου, ο οποίος δεν αποτυπώνει το μέγεθός του.
Ο περιφερειάρχης πρόσθεσε ότι και οι κόμβοι σε Βαλανιδοράχη και Λούτσα είναι μεγάλα έργα, καθώς έχουν μελετηθεί με προδιαγραφές προσαρμοσμένες στη μελλοντική διαπλάτυνση της Εθνικής Οδού, ενώ απάντησε ότι έχουν εκπονηθεί όλες οι μελέτες, οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Όρων έχουν βγει σε διαβούλευση, ώστε στη συνέχεια να εκδοθούν οι Αποφάσεις Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων.

Ενστάσεις με έρεισμα

Οι ενστάσεις ως προς την αναγκαιότητα του έργου έχουν έρεισμα, καθώς πλέον ο κυκλοφοριακός φόρτος στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού άξονα είναι αρκετά μικρότερος σε σχέση με το παρελθόν.
Ναι μεν ο δρόμος εξακολουθεί να έχει σημαντική κυκλοφορία λόγω του ότι πολλές επιχειρήσεις έχουν εκατέρωθεν της οδού την έδρα τους, αλλά και είναι η πιο σύντομη χιλιομετρικά πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, ωστόσο εξίσου μεγάλος –αν όχι μεγαλύτερος- αριθμός οχημάτων εισέρχεται στην Ιόνια Οδό μέσω της Εγνατίας, ενώ με την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα- Κακαβιά η κυκλοφορία είναι σίγουρο ότι θα μειωθεί ακόμη περισσότερο στην παλαιά Εθνική. Όλα αυτά δεν αναιρούν, βέβαια, την επικινδυνότητα του δρόμου, που είναι δεδομένη, ωστόσο η συζήτηση γίνεται για το αν με τα διαθέσιμα κονδύλια έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην άρση επικινδυνότητας άλλων τμημάτων του οδικού δικτύου με μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο.
Άλλωστε, πέραν των 5,75 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή του 1,5 χλμ. στο Μπιζάνι, έχουν ήδη δαπανηθεί ήδη 627.000 ευρώ για τους δύο ισόπεδους κυκλικούς κόμβους στη Νεοκαισάρεια, ενώ αναμένεται και η έναρξη κατασκευής των δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων στο ύψος της Εγνατίας οδού με κόστος 1,2 εκατ. ευρώ. Και σίγουρα θα απαιτηθούν μερικά ακόμη εκατ. ευρώ, προκειμένου να αναβαθμιστεί και το υπόλοιπο τμήμα, καθώς, σε διαφορετική περίπτωση, η εναλλαγή από δίιχνο σε μονόιχνο δρόμο κάθε χιλιόμετρο θα δημιουργήσει συνθήκες μεγαλύτερης επικινδυνότητας, από αυτές που υποτίθεται ότι γίνεται προσπάθεια να αρθούν.

Σχετικά άρθρα

Συμβολή και της Περιφέρειας Θεσσαλίας για τη νέα γέφυρα Κοράκου

Δεν υιοθέτησε την ανάγκη μητρώου για τα γεφύρια ο Αλ. Καχριμάνης

Η πίτα του Ταμείου Ανάκαμψης και το κομμάτι της Ηπείρου