ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Δεν το βάζει κάτω για τον άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα ο Στ. Καλογιάννης

Την άσκηση κοινοβουλευτικής πίεσης για το θέμα της ολοκλήρωσης των μελετών βελτίωσης του οδικού άξονα Καλπάκι - Κόνιτσα και την ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, συνεχίζει ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρος Καλογιάννης, χωρίς, ωστόσο, μέχρι τώρα να υπάρχει κάποιο αποτέλεσμα.

Ο κ. Καλογιάννης δεν το βάζει κάτω, πάντως, και επανέρχεται με νέα ερώτηση (αρ. πρωτ. 1404/2022), προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, σε μια προσπάθεια να υπάρξει εξέλιξη, καθώς φαίνεται να υπάρχει αυτή την περίοδο διαθεσιμότητα κονδυλίων για έργα, που είναι ώριμα.
Αρχικά ο κ. Καλογιάννης, υπενθυμίζει ότι ως αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών το 2012 είχε εγκρίνει τη διάθεση πίστωσης 2.000.000 ευρώ για την εκπόνηση των μελετών του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα. Ακολούθησε διαγωνισμός και η ανάθεση των μελετών (τοπογραφική, συγκοινωνιακή, γεωτεχνική, περιβαλλοντικής αδειοδότησης), χωρίς να υπάρχει εξέλιξη στη συνέχεια.
«Η αναβάθμιση του άξονα Καλπάκι-Κόνιτσα είναι πολύ σημαντική, καθώς θα δώσει ώθηση στη διαπεριφερειακή σύνδεση μεταξύ Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας και στη διακρατική σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας, θα τονώσει τομείς της οικονομίας, όπως ενδεικτικά τις μεταφορές, τον τουρισμό, το εμπόριο και θα δημιουργήσει νέες προοπτικές για τους Δήμους Κόνιτσας και Πωγωνίου, ως συνέχεια του άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ο οποίος αναμένεται να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 και να δημοπρατηθεί, μετά από σημαντικές καθυστερήσεις. Είναι, συνεπώς, πολύ σημαντικό να ολοκληρωθούν οι μελέτες του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε να μπορεί να χρηματοδοτηθεί στη συνέχεια η κατασκευή του», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ερώτησή του.
Σε προηγούμενη ερώτηση στη Βουλή (αρ. πρωτ.: 6891/2021) σχετικά με το αν έχει παραληφθεί από το Υπουργείο Υποδομών το σύνολο των μελετών του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ποιος είναι ο προϋπολογισμός του έργου και σε ποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα προτίθετο το Υπουργείο να εντάξει την κατασκευή του, ο υπουργός κ. Καραμανλής είχε κοινοποιήσει στον Σταύρο Καλογιάννη το υπ’ αρ. πρωτ. 151507/2021 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, στο οποίο αναφερόταν ότι θα προτεινόταν η ένταξη του έργου για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Ηπείρου 2021 – 2027.
Παράλληλα, η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών του Υπουργείου σε δικό της απαντητικό έγγραφο (αρ. πρωτ.: 147019/2021) ανέφερε ότι: «Έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος των μελετών του έργου από τη Υπηρεσία, πλην της μελέτης Σήμανσης, ενώ αναμένεται η υποβολή επικαιροποιημένης μελέτης των Τεχνικών Έργων βάσει των παρατηρήσεων του αρμόδιου τμήματος. Πλέον της εκκρεμότητας έγκρισης των ως άνω μελετών εκκρεμεί και η έγκριση του Κτηματολογίου. Ο προϋπολογισμός του έργου με βάση την εγκεκριμένη Οριστική μελέτη Οδοποιίας ανέρχεται στα 33,6 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ). Η υπηρεσία μας δεν έχει ενημερωθεί για ενέργειες ένταξης του έργου σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα».
Ο Σταύρος Καλογιάννης ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό εάν έχουν εγκριθεί η επικαιροποιημένη μελέτη τεχνικών έργων και το κτηματολόγιο του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, εάν έχουν παραληφθεί όλες οι υπόλοιπες μελέτες του εν λόγω άξονα, συμπεριλαμβανομένης της μελέτης σήμανσης, καθώς και αν υπάρχει κάποια εξέλιξη για την ένταξη του έργου σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.

Σχετικά άρθρα

«Καμπανάκι» με διπλή ανάγνωση για το Πάρκο Τεχνολογίας

«Έπραξα το καθήκον μου στο ακέραιο»

Γεωργία Χαλάτση

Έβαλε τέλος στα σενάρια για Δήμο και Περιφέρεια