ΕπικαιρότηταΑίθουσα Σύνταξης

Δεν… περπατά ο κόμβος Δρίσκου

Στο κενό φαίνεται πως πέφτει το νέο αίτημα για κατασκευή κόμβου στη θέση «Δρίσκος» της Εγνατίας Οδού, όπως προκύπτει από την απάντηση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη σε αναφορά, που κατέθεσε ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Τασούλας.

Για την ακρίβεια, ο κ. Σπίρτζης δεν απάντησε απευθείας, καθώς αρκέστηκε να διαβιβάσει στον Κ. Τασούλα έγγραφο της «Εγνατία Οδός ΑΕ», από το οποίο προκύπτει πως η κατασκευή του κόμβου δεν κρίνεται σκόπιμη, λόγω κατασκευαστικών δυσκολιών, που εκτοξεύουν το κόστος. Στην ουσία, στο έγγραφο επαναλαμβάνονται τα όσα αναφερόταν σε παλαιότερη εκτίμηση (από το 2010) επιτροπής εμπειρογνωμόνων για την κατασκευή νέων κόμβων στην Εγνατία Οδό. Όπως αναφέρεται, η περιοχή παρουσιάζει υδροφορία και στο παρελθόν έχουν παρουσιαστεί προβλήματα κατολισθήσεων, ενώ επιπλέον η υψομετρική διαφορά ανάμεσα στην παλαιαά εθνική οδό και την Εγνατία είναι περίπου δέκα μέτρα, γεγονός που δημιουργεί σοβαρά τεχνικά προβλήματα. «Σύμφωνα με τις γεωτεχνικές συνθήκες και με δεδομένο ότι οι εργασίες, που θα απαιτηθούν, είναι ιδιαίτερα δυσχερείς, με μεγάλα ορύγματα από 12 μ. έως 36 μ., τα οποία λόγω των απότομων κλίσεων θα πρέπει να αντιστηριχθούν κατάλληλα και τα οποία πιθανώς να υπερβαίνουν τους γενικά αποδεκτούς περιβαλλοντικούς όρους, η κατασκευή των κλάδων της εν λόγω κυκλοφοριακής επέμβασης θα απαιτήσει εδαφοτεχνικές-γεωτεχνικές μελέτες αντιστήριξης, που πιθανώς να αυξήσουν σημαντικά το κόστος κατασκευής (κατ’ εκτίμηση άνω των 2 εκ. ευρώ)», σημειώνεται.
Η αρνητική στάση της «Εγνατία Οδός Α.Ε» είναι σε συνάρτηση και με το γεγονός ότι σε απόσταση 4 χλμ. περίπου υπάρχει ο ανισόπεδος κόμβος Ζαγορίου, μέσω του οποίου συνδέεται η παλαιά εθνική οδός με την Εγνατία. «Τα κυκλοφοριακά δεδομένα της περιοχής είναι ιδιαίτερα χαμηλά για να δικαιολογήσουν σε τόσο μικρή απόσταση δύο κόμβους. Άλλωστε, η αντίστοιχη απόσταση μέσω της υφιστάμενης εθνικής οδού Ιωαννίνων-Τρικάλων των δύο κόμβων είναι περίπου 6 χλμ. με ιδιαίτερα χαμηλούς φόρτους», αναφέρεται και αντιπροτείνεται η βελτίωση του τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού από τον ανισόπεδο κόμβο Αράχθου έως τη γέφυρα Μπαλντούμας , ώστε με μικρότερο κόστος να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες της περιοχής.
Τέλος, μνημονεύεται και το ότι, με τον διαγωνισμό της παραχώρησης του δικαιώματος συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού να είναι σε εξέλιξη, οποιαδήποτε μεταβολή δεδομένων της οδού, τα οποία έχουν ληφθεί υπόψη στον σχεδιασμό της παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ, είναι δύσκολο να επιτευχθεί.

«Διπλά αποκαρδιωτική και πολλαπλά απαράδεκτη»

«Διπλά αποκαρδιωτική και πολλαπλά απαράδεκτη» χαρακτηρίζει την απάντηση του κ. Σπίρτζη ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Τασούλας, αφήνοντας ένα παράθυρο ελπίδας να έχει καλύτερη τύχη το αίτημα, στην περίπτωση που η Νέα Δημοκρατία αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας.
Ο κ. Τασούλας χρεώνει αρχικά στον υπουργό Υποδομών ότι αποποιείται ουσιαστικά της ευθύνης του να λάβει θέση για το θέμα, ενώ μέμφεται και την «Εγνατία Οδός ΑΕ» για το ότι αρκείται στην περιγραφή των δυσκολιών της κατασκευής του κόμβου, χωρίς να υπεισέρχεται στα ευρύτερα κυκλοφοριακά και αναπτυξιακά πλεονεκτήματα. Αναφορικά με τη λύση της βελτίωσης του τμήματος της παλαιάς εθνικής οδού, που αντιπροτείνεται, σημειώνει πως προφανώς είναι αναγκαία, αλλά στο πλαίσιο της συντήρησης και της οδικής ασφάλειας του άξονα αυτού και όχι ως υποκατάστατο του κόμβου Δρίσκου.
«Παραδίδω στη δημοσιότητα την άρνηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να εξετάσει το αίτημα για τον κόμβο Δρίσκου και να δώσει οδηγίες για τη μελετητική ωρίμανσή του, ελπίζοντας ότι δε θα τύχει της ίδιας άρνησης και το αίτημα για ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά. Φαίνεται πως τα νέα μεγάλα οδικά έργα στο νομό Ιωαννίνων που ολοκληρώνουν ή συμπληρώνουν όσα έχουν ήδη γίνει θα πρέπει να περιμένουν για λίγο ακόμη. Οι εκλογές του 2019 θα κρίνουν ανάμεσα σε τόσα άλλα, και την πορεία αυτών των απαραίτητων για το νομό Ιωαννίνων οδικών παρεμβάσεων», καταλήγει σε δήλωσή του ο Κ. Τασούλας.

Σχετικά άρθρα

Αποδίδεται ξανά στην κυκλοφορία η σήραγγα στο Μαλακάσι

Αποστόλης Τζελέτας

Δεν πείθουν οι έως τώρα εξηγήσεις για το κλείσιμο της σήραγγας

Κλείνει για προληπτικό έλεγχο η σήραγγα «Μαλακάσι Α»

Αποστόλης Τζελέτας